Wie kan me helpen?

Ik ben zo blij met jullie tips!! Ik heb vannacht eindelijk 2 uurtjes geslapen. Ik ging met een vol hooofd naar bed maar zoals SweetPrincess20 zei, heb ik mijn fantasie genruikt.

@ Loezel

Jou tip ga ik vandaaag uitproberen!

Fijn dat het is gelukt. Ik had een keer een dood enge film gezien, en ik kan daar echt niet tegen. Dus toen lag ik in bed en ik maar huilen enzo. Dus toen kwam me vader en die zegt ‘kijk eens hoelang je aan niets kan denken’ en dan ook echt helemaal niks! Een halfuurtje later viel ik in slaap (:

@ xxnadia

Als ik aan niks probeer te denken komen er toch dingen in me op. Dat houd ik nog geen minuut vol :flushed:

Ik slaap zelf ook heel slecht de laatste tijd en het suckt! Enkele tips:

• Voor je wilt gaan slapen, kan je een “nadenkuurtje” houden. Je schrijft op wat er allemaal door je hoofd spookt, of zit gewoon wat na te denken in de zetel,… Als je dat doet, zou je minder piekeren wanneer je in bed kruipt.
  • Ik heb nu pillen waardoor ik beter in slaap zou geraken. Geen echte slaappillen maar iets om rustiger te worden ofzo? Echte slaappillen zijn trouwens heel slecht om tijdens de examens te gebruiken omdat je dan geen rem-slaap hebt en dus geen leerstof kan verwerken… Just so you know :wink:
  • Je slaapt ook beter als je je slaapkamer enkel gebruikt om te slapen. Ik zit op kamers dus ik studeer, ontspan, soms eet,… in mijn kamer en dat is eigenlijk niet zo goed. Dus misschien kan het helpen om in de living te studeren ofzo.
  • Misschien heb je ook lawaai in je kamer van een klok ofzo? Ik had een ijskastje staan die een beetje lawaai maakte en die is nu kapot en plots slaap ik beter. Terwijl ik dacht dat ik daar al lang aan gewend was (want hij staat er al meer dan een jaar ofzo).
  • Probeer alleen een zwart beeld voor ogen te krijgen (zeg bijvoorbeeld heel de tijd “zwart zwart zwart” in je hoofd als hulp hierbij). Is wel heel moeilijk, al zeg ik het zelf :stuck_out_tongue: Een vriendin zegt altijd in haar hoofd “de zon is geel, het gras is groen” en dan slaapt ze in no time.

heb ik ook wel eens, dan zit het even niet mee.

Ik schrijf dan altijd een brief naar mezelf. dat helpt bij mij erg goed. Ook werkt het bij mij heel goed om mn kussen heel hard tegen de muur aan te gooien als ik boos ben.

veel succes meid, ik slaap ook al een paar dagen slecht.

@ Whatapleasure && DontLetMeDown

Dank jullie wel voor jullie tips!

Doe geen actieve dingen voordat je moet kijken,
vooral GEEN tv kijken ! (voor sommigen schijnt het wel te werken,
maar het is wetenschappelijk bewezen dat dat bij de meeste gevallen
niet zo is, heb ik gelezen)
probeer idd te mediteren, iets in je dagboek schrijven,
een boek lezen of rustige muziek luisteren.

@ xheartbreakerx

Hmm… tv kijken helpt ook niet bij mij!

Wat mij altijd helpt wanneer mn hoofd vol zit en ik probeer te slapen, is letten op mn ademhaling, door bijvoorbeeld in 4 tellen (als dat te lang is kan 3 of 2 ook wel) inademen, dan heel eventjes vasthouden en dan weer in 4 tellen uitademen. Omdat ik me daar dan op concentreer vergeet ik de andere dingen meestal wel als ik moe ben.

@ dazzledream

Dat is ook een goede!! Dankjewel!

Zoals eerder al iemand zei jouw problemen zijn oplosbaar, probeer ze op te lossen. Denk positief probeer negatieve gedachten uit te zetten door dingen te doen die je prettig vind. Trouwens niet alles is oplosbaar dat iemand ziek is kan jij niks aan doen. Je kan gaan leren voor je toetsweek, je kan gaan praten met je ouders etc.

En vriendinnen maken hoef opzich niet moeilijk te zijn. gewoon met meiden kletsen die jou gezellig lijken. Maar hou je gedachten vrij ga niet met idee naar iemand toe om bevriend te raken, maar eerder voor gezellig praatje kijken wat er van komt.

Succes!

@ Toffjes

Die meiden uit mijn klas zijn niet echt gezellig ofzo. Allemaal bitcy en kennen al die mensen uit de 2e :S

Ik ga vanavond lekker vroeg naar boven.

Eerst nog ff alles opschrijven wat me dwarszit, en dan zoveel mogelijk jullie tips proberen!

Ik was gister lekker vroeg naar boven gegaan om die nare dingen van me af te schrijven.

Toen k in mijn bed kroop was mijn hoofd gewoon leeg!! Ik was zo blij, totdat ik een smsje kreeg.

Ik schrok ervan, en plots zat mijn hoofd weer vol ):

Het is minder dat meiden in je klas niet gezellig zijn. Probeer anders contact te zoeken met meiden die toegankelijk zijn. Aaahw, wat stond er in de sms? Je moet je mobiel lekker op stil zetten als je gaat slapen zo wordt je slaap niet verstoort.

@ Toffjes

In het smsje stond:

Hee schat, ik weet dat je nu lekker slaapt want eindelijk is je hoofdje leeg. Ik hou zoveel van je. Mag ik morgen na je toetsen naar je toekomen? Ga ik je lekker doodknuffelen, en dan heb je ook niet zoveel aan je kop als alleen maar wat gezelligs. Ik moet je trouwens ook nog wat vragen! xx voor mijn liefstje schatje

Ik had mijn mobiel ook op stil staan, maar het lichtje ging branden en dat licht zag ik dus ik schrok nogal en was daardoor wakker :S

aah, best lief smsje je zou toch hierdoor veel lekkerder moeten slapen als je dit leest? maarja zo ben je wel uit je slaap gehaalt.

Veel succes vanavond hopelijk val je snel in slaap :slightly_smiling_face:

Nou ja, ik schrok beetje :flushed: omdat ie zei dat ie wat moest vragen.

En omdat k weet dat ie me leuk vind, d8 ik gelijk aan dingen waar k niet aan had moeten denken.

Ik heb vannacht eindelijk doorgeslapen!!

Dankjulliewel allemaal voor de tips!!

Toch hoop ik dat er nog meer tips zijn zodat ik ze kan uitproberen wat voor mij het prettigst werk :flushed:

er is ook goede nachtrust thee, daar wordt ik ook rustig van :slightly_smiling_face: