Wie kan me een schop onder mijn kont geven?

Hoi lieve meiden,

Al sinds mensenheugenis heb ik telefoonangst.
Een telefoontje plegen is voor mij een heus fiasco, want het kost me ontzettend veel moeite en kracht om de telefoon te nemen en te bellen.

Ik ben bang dat ik ga stotteren, ga haperen, en totaal niet meer uit mijn woorden kom, of weet wat ik ook alweer wilde zeggen.

Het is een ramp, en al helemaal, omdat ik een opleiding doe tot secretaresse, waarbij telefoneren dus een must is.
Gelukkig krijg ik op mijn opleiding wel de module ‘Telefoneren’, dus stapje voor stapje zal het heus wel beter gaan, en leren hoe ik die angst onder controle kan houden.

Maar nu…
Ik moet dus dadelijk een telefoontje plegen, waar HEEL veel vanaf hangt.
Het is wel ook HEEL leuk nieuws, dus ik win er alleen maar iets mee, als ik durf over die drempel heen te stappen…

Bah, ik heb nu al complete zweethandjes, en begin al te trillen.
Terwijl de telefoon nog naast me ligt…

Maar ik MOET en ZAL bellen!
Punt, uit.

Zijn er mensen die zich ook in mijn angst herkennen?
Of mensen die me een schop onder mijn kont willen geven, zodat ik WEL bel dadelijk?

ik herken die angst niet eigenlijk, maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het is!

BEL NU!
en beloon jezelf daar later voor met bijvoorbeeld:
nieuwe schoenen of heel veel chocola (:

:’) Ik haat bellen ook. Heel erg.
Denk maar dat diegene niet weet wat je wilt zeggen (dus zal ook niet gauw merken dat je zinnen niet kloppen of w/e) en je ook niet ziet zitten. Waarschijnlijk verwacht die persoon niet dat je zenuwachtig bent ervoor en er tegen opziet, dus als je jezelf gewoon zo vrolijk mogelijk neerzet, merken zij heus niet dat je iets heel ‘raars’ doet. Bovendien hapert iedereen wel eens een keer in een verhaal of vergeten zij even wat ze moeten zeggen, maar als jij gewoon duidelijk achter je boodschap staat, maken die kleine foutjes geen bal uit

Succes!

omg, je stelt je echt aaaaan!
het is maar telefoneren kom op!,
je belt met iemand die je niet kent, dus wat maakt het uit,
en als je belt met iemand die je wel kent, boeit hem/haar toch niet of iemand stottert, telefoneren is zo normaaaaaaal~!
als ik jou was zal ik echt een andere opleiding kiezen,
want dit wordt niks zo

Ik heb er zelf ook last van, vooral omdat ik in het echt in gesprekken ook stotter en gewoon niet uit mn woorden kom. Ik haat het om te bellen! Want stotteren in een gesprek is toch anders dan over de telefoon… Echt heel kut ja :frowning_face:

Maar meid, gewoon bellen! Áls je stottert of niet uit je woorden komt is dat heus niet zo heel erg. Jij denkt dan voor jelf van wel, maar voor de ander is dat meestal heus geen probleem hoor! En het is nog voor iets leuks ook dusss :smirk:

[i]heb ik ook :s
heb niet echt tips . ik sms gewoon altijd .

maar zie dit maar als een up x[/i]

xBambin
Jij bent zeker voor helemaal niks bang? Just wonderin’.
Als zij ergens mee zit, hoeft ze toch niet meteen van opleiding te veranderen? Ze is toch niet gelijk arbeidsongeschikt verklaard nu?
(sorry, maar ik vind je reactie wat aan de botte kant en niet behulpzaam)

Jaaa

Ooh, ik stond net op het punt te gaan bellen,
maar nu twijfel ik weer over wat ik ga zeggen. naja komt wel goed

@ xBambin
Reageer eens even normaal ofzo ? Iedereen kan ergens bang voor zijn. Zelfs voor de stomste dingen.

Dat heb ik ook soms, als ik heel zenuwachtig ben.
Maar ik stotter niet echt zó erg. :3

Ach, gelukkig heb je altijd nog je vriendelijkheid en opbouwende kritiek. /sarcasm

Je kunt het! En who cares als je je een keertje verspreekd? Dat doet iedereen wel eens. Just do it!

Hoe kinderachtig kun je reageren?! :crazy_face:

HOPPAA BELLEN :grinning:.

wat is het ergste wat er kan gebeuren als je je verspreekt pfff, kun je wel.

Heel veel mensen zijn ontzettend bang om te bellen, merk ik de laatste tijd. Maar wat moet dat moet, net als een mondeling, een sollicitatiegesprek of een andere angst overwinnen (*denkt aan bloedprikken, brrr*). Niet uitstellen, nummer intoetsen en bellen. Komt heus wel goed! Des te eerder ben je er vanaf (opluchting + minder stress van te voren!) en merk je dat het reuze meevalt. Een kwestie van verstand op nul en bellen, en dan gaat 't vanzelf :grinning:

kut,
ik baal nu echt dat ik et zo stom zei,
kutzoooi
sorry…
jullie zullen nu wel denken, komt zei weer aan,
maar ik dacht er niet bij na.
sorry

IK HEB GEBELD!

En het ging echt goed!
Ik had van tevoren enkele steekwoorden opgeschreven, maar het ging eigenlijk vanzelf - as usual…
Ik hoefde niet te stotteren, niet te haperen…

Ben zo trots op mezelf, nu heb ik weer een kleine overwinning geboekt!

^Goedzo (: