Wie kan FRANS?

Hallo allemaal, ik moet een hele verslag in het Frans schrijven over mijn leven en mijn goede en slechte karaktereigenschappen en hoe ik mezelf over 15 jaar zie. Ik heb het al in het Nederlands geschreven, maaaar ik kan het niet vertalen naar het Frans. Ik ben er slecht in, en dit is mijn kans om mijn Frans punt op te halen! Maar dit lukt me ook niet :frowning_face: De vertaalmachines werken ook voor geen meter, vooral niet door de grammatica van Frans…
Kan een van jullie mijn vertaalmachine zijn (A) , gewoon een beetje helpen.
Dankuwel.

En dit is dan mijn leven:

Hoi, ik ben Melissa en ik ben 14 jaar. Ik ben geboren op 8 julie 1995 in Maastricht. Waar ik ook nog steeds op school zit, maar ik woon nu in Belgie. Ik woon samen met mijn ouders, mijn zus en broertje. Mijn vader heet Mehmet en is 44 jaar oud. Mijn moeder heet Ella en is 40 jaar oud. Mijn zus, Tuana, is 19 en studeert psychology op de universiteit Maastricht. Mijn broertje, Onur, is 7 en zit in Belgie op de basisschool. Ikzelf zit in 3 Atheneum en weet nog steeds niet wat ik later wil worden…

Ik ben iemand met een echte doorzettingsvermogen, als ik iets wil dan ga ik er helemaal voor. Ik vind het erg leuk om mensen te helpen en ben dus erg behulpzaam. Mijn slechte karaktereigenschappen zijn dat ik me heel snel aan mensen kan ergeren en dat ik alles niet zo snel serieus neem.

Dingen die ik graag doe zijn samen met vrienden en vriendinnen iets gezelligs doen en natuurlijk net als ieder meisje shoppen. Nog een van mijn slechte eigenschappen is dus dat ik erg snel geld uitgeef…

Over 15 jaar zie ik mezelf afgestudeert en met een leuke baan (al weet ik niet wat dat zal zijn). Wat ik wel zeker weet is dat ik niet meer in Nederland woon. Misschien in Istanbul, misschien in Amerika, of misschien wel in Parijs! Ik denk dat ik dan nog geen kinderen heb, of misschien eentje… Ik wil nog genieten van het leven!

Dat was het wel een beetje, doei.

Nu nog in het Frans.

Ik kan geen frans, maar wel nederlands. Het is Juli, en geen Julie!
Upje.

Pfoe, ik ben echt slecht in Frans.
Ik kan je niet helpen, sorry.
up!

nee ik ken geen frans.

Hier heb je al een begin, ik moet nu weg dus heb alleen maar het eerste gedeelte gedaan… Ik kan geen accents invoeren op een of andere manier… dus die moet je zelf er even tussen zetten.
succes nog

Bonjour,
Je suis Melissa et j’ai 14 ans. Je suis nee le 8 julliet 1995 a Maastricht. Mon enseignement je le suis toujours a Maastricht mais j’habite en Belgique avec mes parents, ma soeur et mon frere. Mon pere s’appele Mehmet et a 44 ans. Ma mere s’appelle Ella et a 40 ans. Ma soeur ainée s’apelle Tuana et elle a 19 ans et en ce moment elle etudie a Maastricht. Mon frere, Onur, a 7 ans il est a l’ecole primaire en Belgique. Je suis en quatrieme, au college et malheureusement je ne sais toujours pas trop ce que je veux etudier ou devenir plus tard.

Oh, echt super bedankt! Je bent geweldig =D

Haha, jaa, sorry hoor! Snelheidsfoutje :d

Bonjour, je m’appelle melissa et je suis quatorze ans. Je suis né a huit juilliet au Maastricht, j’ai a l’école, mais j’habite en Belgique. je habite ensemble avec mon parents, ma soeur et mon petite frere. Mon nom du père est Mehmet et il est quarante-quatre ans. Le nom de ma mère est Ella et elle est quarante ans. Ma soeur Tuana, est dix-neuf ans elle est étudiante en psychologie au université Maastricht. Je suis sur trois Atheneum et ne savent pas ce que je voudrais être plus tard…

dat is alvast iets toch? :slightly_smiling_face:

ooh haha ik zie net dat je al wat had :slightly_smiling_face:

Over 15 jaar zie ik mezelf afgestudeert en met een leuke baan (al weet ik niet wat dat zal zijn). Wat ik wel zeker weet is dat ik niet meer in Nederland woon. Misschien in Istanbul, misschien in Amerika, of misschien wel in Parijs! Ik denk dat ik dan nog geen kinderen heb, of misschien eentje… Ik wil nog genieten van het leven!

Après 15 ans, je sera diplômé et j’aura un beau travail (mais je ne sais pas encore oú je voudrais travailler). Je suis sûr que je ne habitera plus aux Pays-Bas mais peut-être aux l’Etats-Unis, ou l’Istanbul, ou a Paris! Je pense que je n’aura pas des enfants, ou peut-être un enfant… Je voudrais jouir la vie!

xx hoop dat t goed is

Bonjour, je m’appelle melissa et je suisj’ai quatorze ans. Je suis née le huit juilliet au à Maastricht, j’ai a l’école, mais j’habite en Belgique. Je vais à l’ école à Maastricht, mais j’habite en Belgique. J’habite ensemble avec mon parents, ma soeur et mon petite frere. Mon nom du père est Mehmet et il est quarante-quatre ans. Le nom de ma mère est Ella et elle est quarante ans. Ma soeur Tuana, est dix-neuf ans et elle est étudiante en psychologie à l’université Maastricht.

Oh ik zie net dat je dat al had:P

Je suis une fille persévérante: si je veux quelque chose, je fais tout pour l’obtenir.
J’aime prêter la main aux gens, donc on pourrait dire que je suis vraiment attentive.
Mes traits de caractère qui peuvent améliorer, sont que je m’irrite rapidement aux gens et que je ne prends pas tout au sérieux.

Des trucs que j’aime faire, ce sont faire quelque chose agréable avec mes amis et bien sûr, comme toutes les filles/comme chaque fille, faire du shopping.
Un autre trait inférieur c’est donc que parfois, je dépense follement.

• Des trucs avec qui j’aime m’occuper, ce sont faire quelque chose agréable avec mes amis et bien sûr, comme toutes les filles, faire du shopping.
    Un autre trait inférieur c’est donc que parfois je dépense follement.

Ik ben best goed in Frans, maar ik raad je aan om het niet te vertalen, maar gewoon spontaan Frans te schrijven want door te vertalen kom je dingen tegen die je nog niet geleerd hebt en maak je vaker fouten.

heel erg bedank allemaal !
wie kan dit nog vertalen ?

uppp (:

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar zo word je er toch nog niet beter in. Kan je het niet beter zelf schrijven en dan laten nakijken door girlsceners?