wie is na Havo-5 VAVO VWO gaan doen?

Beste,

Zoals mijn titel zegt, wie heeft na zijn havo diploma gehaald te hebben, vwo in 1 jaar gedaan? (of is daar nu mee bezig)
Ik heb trouwens nu geen wiskunde in mijn havo pakket, kan ik dan helemaal geen vwo meer doen?
Graag wil ik feedbacks, over hoe jullie het vinden, of het moeilijk is en of qua lesstof van havo veel verschilt.

Bedankt!!!

Geen ervaring, maar ik weet wel dat wiskunde op het VWO verplicht is. Lijkt me dus niet dat dat kan, tenzij je alles in wil gaan halen.

In 1 jaar? Bij ons is het verplicht om te beginnen in VWO 5 ivm tentamens die je dan gemist hebt…

VWO in één jaar kan niet, want als het goed is moet je het jaar dat je begint met VWO wiskunde op HAVO niveau eerst inhalen en het jaar daarna kun je pas beginnen met wiskunde op VWO niveau.

ja ik weet wel iemand van dit forum, misschien dat ze vnv hier is

Dankjewel voor de reacties, twijfel echt heel erg.
Propedeuse halen is nu ook afgeschaft, anders zou ik dat kunnen doen op het hbo
Lastige keuze…

Is dit serieus afgeschaft?! Dat wist ik niet !

volgens mij kan dat meeestal nog steeds wel hoor. wel afhankelijk van de studie die je wil doen, het is iig niet zo dat je nergens meer met een hbo propedeuse kan beginnen.

Ben naar een aantal proefstudeer dagen geweest, en toen zeiden ze dat. Dat het helemaal niet meer kon :s:s

Kan nog steeds, alleen vanaf dit jaar mogen universiteiten zelf toelatingsregels opstellen voor de mensen die met p naar de uni willen. Je moet bvb een soort sollicitatie doorlopen of een toets halen o.i.d.

ik zou als ik jou was even kijken op sites van universiteiten en dan bij toelatingseisen ofzo.

al raad ik je wel vwo aan. er is een kans dat je je hbo propedeuse niet haalt ofzo (kan maar zo zijn dat je m niet haalt omdat iemand voor je trein springt als je onderweg bent naar een tentamen :wink: ) en met vavo heb je dan ook niet meteen je studiefinanciering en ov recht verspild.

Dat is denk ik het beste!
Ik ga eerst maar eens met mijn decaan praten op school