wie is het eens met de volgende uitspraak

ik heb een discussie met 2 vriendinnen ze zeggen dat dit in de meeste gevallen onzin is
wat vinden jullie
hier komt ie:

tell a girl she’s beautiful
she’ll believe it for a moment
tell a girl she’s ugly
she’ll believe it for a lifetime

Wat een onzin

Mwah ik herken me er eigenlijk wel in. Er is 1x tegen me gezegd dat ik een hele lelijke buik had 5 jaar terug. En nog steeds ben ik er enorm onzeker over. Hoewel al zooooveeel mensen gezegd hebben dat het helemaal niet waar is en heel erg meevalt.
Het ligt er ook een beetje aan wie het zegt.

Ik ben het oneens met die uitspraak.

Ik ben het eens met de uitspraak.

Op de een of andere manier blijven negatieve dingen(gebeurtenissen, uitspraken etc.) langer hangen dan positieve. Maar dat kan ook te maken met de maatschappij waar we in leven. We worden meer gewezen op onze fouten, dus zijn we er ook meer op ingesteld om te luisteren naar wat we fout doen en dat te verbeteren.
Wat we goed doen is dan niet zo belangrijk omdat we daar niks aan hoeven te veranderen.

(algemeen gesproken he, ikzelf vind dat we juist meer moeten gaan kijken naar de goede dingen, we moeten onze mindset gaan veranderen)

oneens.

Een negatieve opmerking blijft je lang onzeker maken, maar niet een heel leven lang. Je groeit er uiteindelijk als persoon wel overheen.

Hmmm, ik weet niet…
Ligt er volgensmij ook aan wie het zegt.
Als een vriendin zou zeggen dat ik lelijk ben dan vergeet ik het echt niet, maar stel dat het iemand is die ik toch niet vertrouw en ken maakt het me niet uit.

het is wel waar eigenlijk… als je iets stoms tegen iemand zegt dan zal zijn het meestal langer onthouden dan als je een compilment geeft

Als iemand je wijst op de dingen die “niet goed” aan je zijn blijf je dat meestal langer onthouden, iedereen kijkt meer naar de slechte dingen in zijn/haar leven. Maar het is niet zo dat diegene het goede zal vergeten, hij zal er alleen niet zo erg over zeuren of praten als over het slechte.

Ik denk dat dit alleen van toepassing is op onzekere meisjes. Die vergeten vaak de goede dingen die mensen over hen zeggen en gaan alleen het slechte onthouden en het zich heel erg aantrekken.

Meisjes die heel zelfverzekerd zijn daarentegen gaan de negatieve dingen die mensen over hen zeggen zich minder hard aantrekken en onthouden dan weer wel de complimentjes die mensen hen geven.

over het algemeen blijven gemene dingen vaker en langer hangen dus ik ben het er eens mee

Xx

Ligt aan hoe je het zelf opvat.

Ligt eraan wie het zegt.
Ik werd altijd gepest met mijn uiterlijk en dat zit me tot vandaag nog steeds dwars.
Maar als mijn vriend zou zeggen: ‘Je bent lelijk zeg!’, dan weet ik dat hij het echt niet meent haha!

Maar ik denk ook dat het aan degene zelf ligt. Als je onzeker bent blijft het meer hangen denk ik. Maar aan de andere kant kunnen ook meiden die veel zelfvertrouwen hebben ermee zitten hoor…

Het is gedeeltelijk waar maar of je het levenslang onthoud? daar ben ik het niet mee eens

Oneens, ik vind wel dat je negatieve dingen wel eerder en langer onthoud maar ik denk niet heel je leven.