wie is er toegelaten op het Cibap Vakschool?

Oh dat weet ik zo niet meer, kwestie van googlen daar is t te vinden

Ik ga waarschijnlijk geen grafische opleiding doen en twijfel nog of ik dan wel een macbook zal aanschaffen, wat denken jullie? Sommige mensen zeggen dat je sowieso een macbook moet aanschaffen wat voor opleiding je ook gaat doen, en anderen zeggen weer dat het niet echt nodig is.

Ik schrok echt van al die kosten van boeken en materiaal trouwens, jeetje wat duur! En bij mij komt het treinabonnement er ook nog eens bij, heb echt een beetje medelijden met mijn ouders…

Pff idd tis echt duur
N hele hap uit mn spaargeld :frowning_face:
nu maar hopen dat 't t waard is:)

Ik heb op het cibap gezeten, dus ik kan wel antwoorden op de vraag over tijden en pauze’s :slightly_smiling_face:

Je hebt het eerste uur om kwart voor negen en dan het tweede uur is een half uur erbij. Een lesuur duurt dus een half uur. De theorielessen duren meestal een klokuur op marketing na, tenzij je dat verspreid over de week hebt staan. De grafische en 3D lessen duren ongeveer anderhalf tot 2 en een half uur, dat ligt ook aan je rooster en hoeveel het verspreid staat over de week.

De pauze’s, tja, die zijn er niet echt. Je hebt twee keer op een dag een kwartier ‘verplicht’ pauze, maar vaak gaan de leraren door met hen lessen (in overleg met de klas) zodat je eerder uit bent. Wanneer je honger krijgt tijdens een les kan je gewoon je lunch tevoorschijn pakken en achter je computer/op de gang gaan eten. En tojdens tussen uren natuurlijk.

Oh en de laatste les is om kwart over 5 sinds vorig jaar, Vreselijk vonden we dat, maar bijna altijd valt er wel iets te regelen met een leraar :slightly_smiling_face:

Reken hier maar op in het eerste jaar! Misschien met geluk ben je een dagje vroeger uit maar vaak niet…

Ben dit jaar ‘‘afgestudeerd’’ aan verkorte kleur- en interieuropleiding, is inderdaad een leuke school!
Het eerste jaar zijn vaak meestal wel lange dagen, ik had wel het geluk een dag vrij te hebben in de laatste twee schooljaren. En als je hard door werkt en opdrachten op tijd af hebt gingen wij meestal eerder weg, maar waarschijnlijk zijn ze nu strenger geworden met het aanwezig zijn (helaas voor jullie :stuck_out_tongue:)

Succes en veel plezier iedereen!

Lijkt me een leuke school als ik zo de reacties lees! Veel plezier (:

yay macbook heb ik binnen. Moet alleen de andere materialen nog binnen komen. Ik hoop echt dat ze morgen komen!

Ik heb alle boeken en materialen inmiddels binnen, twijfel nog steeds over het aanschaffen van een macbook pro… Zo duur!

Dinsdag al introductie, ik heb er echt zin in maar vind het ook echt spannend haha

Ik heb ook alles al binnen en ik heb heel veel zin in de introdagen! Ben echt zo benieuwd :grinning:

mh waarom hebben jullie ze dan al wel binnen en ik niet? weird.
ik heb echt sinds gister mijn macbook en ik vind het nu echt al een aanrader. Is wel het geld waard. Gelukkig heb ik hem van mn ouders gekregen want als ik hem zelf moest betalen had het me echt niet gelukt.

Welke heb je?
Ik kan ook echt niet meer zonder maar idd wel veel geld

HAHAHHA, wat leuk Laura c:
Ik ben er helaas net vanaf getrapt (vanwege mijn gezondheid heb ik veel gemist,
en daar hadden ze geen begrip voor maargoed).
maar ik kom zeker weten nog vaak langs vanwege mijn leuke klasgenoten dus
dan zou ik kijken of ik Laura zie hihi

uhm, het valt opzich wel mee.
iedere maandagochtend pas om elf uur beginnen,
en zo’n drie dagen in de week tot 17:15.

Ik ben ook toegelaten :slightly_smiling_face:
En ik heb trouwens groen, iemand die dezelfde kleur heeft?

@amy macbookpro 13 inch, groot zat. Ik vind het echt geweldig. Ben er nu al verliefd op.

@unitato Hey jij ook hier;) Wat balen zeg dat ze je er uitgeschopt hebben! Ah super leuk. Ik zal voor je uitkijken (ookal weet ik niet hoe je er uit ziet haah)

@sunnydanique. Aaah yay. Ik heb ook groen! :sunglasses:

jaa ik heb ook de 13 inch, idd groot zat :slightly_smiling_face:
heb er echt zinin!
iemand ook geel toevallig? :wink:

Zucht. Ik zei begin van de week dat ik niet zenuwachtig zou zijn. guess what. nu wel. Hele erge spanning. ik vind het altijd super moeilijk om zo op mensen af te stappen en contact te hebben. als ik het eenmaal met iemand heb is er niks aan de hand. maar die kleine stap. achja komt wel:’)

No worries!
Er zijn er echt wel meer die dat moeilijk vinden (aangenaam, ik ook), iedereen is daar alleen dus iedereen zit in dezelfde situatie!
It will be fun!:smiley:

Niet iedereen is alleen, sommige kunnen elkaar kennen van de vooropleidingen :slightly_smiling_face: Wat mij geholpen heeft (ik was wel alleen) is dat je meteen in een tutorgroep zit waardoor je meteen een groepje mensen hebt die je leert kennen in die eerste week en waarmee je omgaat. Na de eerste week voegen de tutorgroepen zich wel samen en wordt je vaak een hechte klas vanuit mijn ervaring :slightly_smiling_face: