wie is er ooit op een EF reis geweest?

Nou ik ga dus in de zomervakantie misschien twee weken met EF reizen naar engeland en ik vroeg me af of iemand al zoiets had gedaan :grinning:

en voor de mense die niet weten wat EF reizen zijn: het is een soort uitwisseling maar het kan ook gewoon in de vakantie en dan ga je 2 uur perdag naar school en voor de rest kan je doen wat je wilt met al die kinderen van die ‘school’ en je logeert in een gast gezin (duidelijk uitgelegd he?)

voor meer info xD:
www.ef.nl

klinkt leuk :grinning:

Iemand uit mn klas heeft dat gedaan, maar die was naar ergens in engeland geweest waar het slecht georganiseerd was. En slecht eten enzo. En de lessen ook. Maar ergens anders (in het zuiden ergens) was het wel beter ofzo. Ik zal haar der even naar vragen :slightly_smiling_face:
Ik wou het ook graag doen. Maar kan al behoorlijk goed engels dus…

ik ga deze zomer naar Ierland toe met Ef idd en ga woensdag naar Rotterdam voor een voorlichtingsavond

Ikke. Ben nu in Cambridge met EF al voor 3 maanden ofzo, heb nog paar weekjes te gaan. Over die 2 uurtjes per dag naar school is onzin. Ik heb dat alleen op maandag en vrijdag en een paar vrienden van mij hebben op een bepaalde dag van 9 tot 6. Anyway heb het wel super naar m’n zin, begin het nu alleen wel een beetje zat te worden. Cambridge is niet groot en je hebt het al snel gezien. Ook moet je 18 zijn voor uitgaan en ik had een id van een Italiaanse vriendin maar die is alweer naar huis dus da’s ook wat minder aangezien HET ding hier uitgaan is. Ik ga hierna naar Malaga voor 6 maanden en daar schijnen ze heel soft te zijn als het gaat om minderjarigen binnenlaten in een club. Toen ik hier kwam sprak ik al heel goed Engels, nu is het vloeiend. Je kan hier ook examens doen, zoals ik gister heb gedaan. Het leuke is dat je heel veel nieuwe mensen leert kennen en vrienden maakt van over de hele wereld. 4 maanden zijn alleen wel te lang voor Cambridge en het is wel een beetje klaar hier nu. Kan stiekem niet wachten om weer lekker thuis te zijn. Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft, ook al is het 2 jaar later dan de post zelf hahaha! Groetjes xoxo

echt gaaf dit! Ik ben van de zomer gewoon met mn ouders naar amerika geweest en dat was zo geweldig dat ik nud eze zomer met EF 2 weken naar amerika wil. waarschijnlijk san diego of santa barbara.

nu een vraagje: de prijs die op de site staat, is dat incl vliegreis?
alvast bedankt!

Ik geloof het niet. Ik heb de boekjes van EF gekregen op een vervolgopleidingmarkt en daar staat het niet bij.

Lijkt me ook heel erg leuk om te doen (: Ik doe dit jaar eindexamen dus miss volgend jaar!

dus een soort aupair achtig iets? xD
maar dan zonder het huishouden erbij.

Ik wil deze zomer met EF naar Australië, en voor 4 weken een taalcursus voor 18-24 jarigen volgen. Het lijkt me echt een hele leuke ervaring, maar het is ook wel eng, stel je voor dat je met niemand goed kan opschieten? Daar ben ik dus wel bang voor, maar aan de andere kant, volgens mij wordt het sowieso fantastisch.

Nou niet bepaald, je betaald er heel veel geld voor en je gaat ook echt naar een cursus. Maar je bent wel in het buitenland en bij een ander gezin ja hahaha. Maar soms kun je ook naar een campus.

mmmh oke, want bij studytravel betaal je iets van 200 euro meer en dan wel incl vliegreis dus dat vond ik een beetje apart…

Ik ga dit jaar naar Rome voor 2 weken met EF =)

Een jongen van mijn school is 9 maanden naar Amerika. Hij is niet superslim ofzo maar hij vindt het onderwijs van EF best makkelijk dus hij red zich heel goed.
Voor de rest is hij diehard aan het feesten en heeft hij het geweldig daar.
Ik zou ook wel eens met ef willen gaan maar geen 9 maanden maar 3 maanden ofzo:)

-