Wie is er goed in engels en kan me helpen?

Ze hadden een heel slim plan bedacht, namenlijk dat ze de vrouw weg gingen lokken met een telefoontje en dat ze dan wouden ontsnappen. Het was gelukt, ze waren ontsnapt! Griet ging met haar ouders naar een ander land immigreren, anders zou de vrouw haar vinden, ze wou geen dienstmeisje meer zijn! Toen ze in Italie aangekomen waren ging Griet gelijk nieuw werk zoeken.

Dit stukje, moet ik vertalen naar het Engels zonder google vertaler, zouden jullie me kunnen helpen?

Als je nou eerst zelf wat schrijft willen wij je wel verbeteren.

^ dat ja

Daar ben ik ook mee bezig, maar het wilt niet echt lukken

wat heb je tot nu toe dan?

They had a very clever plan figured out. Klopt dat?

Je hebt pas 1 zin en je wil ons om hulp vragen…?

nou die klopt iniedergeval, succes verder ;’)

je kunt toch gewoon de woorden die je niet weten vertalen met google vertaler of een woordenboek? Vervolgens probeer je met de kennis die je hebt van de grammatica te schrijven en dan post je hier je resultaat :slightly_smiling_face:

Hoe lastig je het ook vind, probeer het wel zelf te vertalen met het woordenboek erbij. Als je een stuk naar het Engels hebt vertaald wil ik zeker helpen het te verbeteren, want als ik het nu zomaar hier neer zet leer je er helemaal niks van, en dat is niet de bedoeling!

NIet helemaal letterlijk gaan vertalen, je kunt ook de zinnen iets aanpassen maar dat er nog steeds hetzelfde in staat, is vaak ook makkelijker.

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-039vertalingen039-topic-195046.0.html

Nou, eigenlijk klopt die niet. Qua woordvolgorde dan.

They had figured out a very clever plan.

Figured out is eigenlijk ook meer “ontdekken” in de zin van: ze hadden ontdekt hoe ze het moesten doen. Bij een plan bedenken zou ik voor invent of zelfs devise gaan.

Maar is het inmiddels al gelukt, of heb je nog hulp nodig?

mijn excuses, je hebt gelijk. Ik had er niet meer zo serieus naar gekeken denk ik ;’)

They came up with a very smart idea, namely that they would lure the woman away with a phonecall, and then they would escape. It worked, they escaped! Griet immigrated to a foreign country together with her parents, otherwise the woman would find her, she didn’t want to be a maid anymore! When they arrived in Itally, Griet immediately started searching for a new job.

Wat ik altijd doe als ik een zin niet weet is om enkel de woorden die ik niet weet te vertalen met google translate. Mijn woordenboek ligt al een tijdje werkeloos in de kast (sinds ik m’n havo diploma heb).