Wie is er bekend bij Ebay? (Spullen kopen)

Ik wil graag wat schoenen bij Ebay bestellen,
maar ik heb geen idee hoe zoiets gaat aangezien
het geen Nederlandse site is.

Wie is er hier bekend bij Ebay en heeft er al eens wat gekocht?
Zijn de verzendkosten erg hoog? (Rond hoeveel euro?)
Komen er nog van die ‘kosten’ bij omdat het vanuit het buitenland komt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Als je wilt weten of diegene betrouwbaar is moet je naar de feedback kijken dat staat rechts van het product, als je erop hebt geklikt.

Klopt, en voor de verzending: dat staat meestal bij het product vermeld, zo niet, dan kun je de verkoper een e mail sturen. (klik op vraag het de verkoper naast het item)
Meestal gaat de betaling via PayPal: krijg je je item niet, dan kun je naar het geschillen paneel op Ebay gaan, en een geschil aanvragen. De verkoper is dan verplicht hierop te reageren, doet men dat niet, dan kun je via het klachtencentrum van Paypal ook daar een geschil openen, als de verkoper je geld niet terugstort, doet Paypal dat voor je en krijgt de verkoper een boete.
Ik heb al een aantal keren via Paypal gewoon me geld terug gestort gekregen: dit gaat niet op je bankrekeing maar op je Paypal rekening, en als je weer wat via PP betaald, wordt dat eerst verekend met wat je nog op je PP staat, de rest gaat van je bankrekening. Je PP account staat dus in verbinding met je bankrekening nummer.
En verder gaan er nog handelingskosten overeen: meestal wordt dat bij de verzending gerekend, dit is voor de moeite van de verkoper: die moet naar het postkantoor, daar hebben ze volgens Ebay recht op.

Hoeveel dingen kosten ligt puur aan de verkoper! Niet aan ebay!
I (L) Ebay !!

Heb daar nog nooit iets gekocht, maar mijn vader koopt daar wel aan USB’s enzo.

Oke, en hoe duur zijn die exportprijzen (om t zo maar even te noemen) dan, aangezien ze daar recht op zouden hebben volgens Ebay?
En kan je echt alleen via PayPal betalen, ken het niet!

Dankjewel voor de reacties trouwens!

Je kunt bij sommige verkopers gewoon met een overboeking betalen, maar dat is alleen als je in dat land woont… dat zou ik persoonlijk ook nooit doen, omdat je met PP tot 1000 dollar kopersbescherming hebt, dus tot 1000 dollar (= omgerekent ongeveer 650 euro) aankoop kun je je geld gewoon terug krijgen. Een soort verzekering zeg maar.

oke ik wil dus een ring bij ebay kopen en ik heb me dan niet geregistreerd en dan wil ik doorgaan alleen dan staat er: Je moet het volgende corrigeren voordat je kunt verdergaan:De verkoper heeft geen verzendkosten opgegeven voor objecten in je winkelwagentje maar bij verzending staat dit: Vaste kosten standaard verzending: berekend vanaf verzendadres dus ik snap het gewoon niet en ik kan niet verder;@
en nog een vraagje, voor paypal heb je dus geen creditcard nodig?
help me please!!?!!

Jeetje, wat is het toch allemaal weer moeilijk.

Je hebt om op eBay te kopen voor 90% PayPal nodig.
PayPal kun je aan je rekening koppelen [Ik heb mijn PayPal ook aan mijn eigen jeugdspaarrekening gekoppeld]
eBay is trouwens ook in het Nederlands? www.ebay.nl ?
Op eBay zoek je op wat je wilt hebben, je gaat er óf op bieden óf ‘Buy it Now’ Bij ‘Buy it Now’ heb je vaak 3 dagen om de betaling rond te maken [dit kan je doen via het emailtje dat je krijgt dat je het object gewonnen hebt. Sommige verkopers hebben de eis dat je meteen betaald, kan ook.
Alles word omgerekend naar euro, je betaald en viola. Verkoper shipt binnen zelf aangegeven aantal dagen. Met bieden is 't net zoals marktplaats, je krijgt een mailtje waarneer er over je bod heen is geboden. Sommige verkopers uit Amerika o.i.d shippen niet naar Nederland, dit word ook wel aangegeven maar houd hier rekening mee.
Ook altijd even bij ‘Shipping Rates’ kijken of naar Nederland je geen extra verzendkosten erbij krijgt. Ik koop zat op eBay en altijd is 't tot nu toe nog goed gegaan. Mocht 't fout lopen? PayPal vergoed tot een bepaald bedrag maar dat staat hierboven ook genoemd. TS, de verzendkosten zijn verschillend. Je kan er geen pijl op trekken want veel verkopers komen uit allemaal andere landen. En van China naar Nederland of van Duitsland naar Nederland verschilt toch wel een aardige hoop! Extra kosten heb ik nooit problemen mee gehad, in ieder geval niet van eBay. Verkopers op eBay kruisen 9 vd 10x ‘Gift’ aan op je bestelling. Hierdoor kan je het zo langs de douane loodsen.

Ik heb ook ervaring ; )

• Verzendkosten: ligt aan verkoper en aan de grootte van wat je koopt en aan vanwaar t moet komen, maar je kan het bij “shipping” bij datgene wat je wil kopen meteen zien (als NL niet in dat lijstje erbij staat, verzendt de verkoper niet naar nederland.) (Meestal euro of tien, vijftien uit amerika als je kleding bestelt. De dollar is trouwens best veel minder waard dan euro, dus wel omrekenen natuurlijk ; ), google).
  • Invoerkosten: volgensmij niet. Ik iig niet, en als je heel zeker wil weten dat het goed gaat, vraag dan of de verkoper het als ‘gift’ wil verzenden. Volgensmij is het enige wat dat inhoudt: geen rekening buiten op het pakje plakken.

En dat gift klopt dus! Haha, had t nog niet gelezen, beetje dubbelop dan. Maar weet je iig dat het waar is!

oke, ik heb net wat gekocht en betaald
maar net kreeg ik een mailtje van de verkoper:

[i]You are the winning buyer for the item below. Thank you for your business!

*product*

Please send me your shipping address and payment. The following payment methods
are accepted: Money Order/Banker’s Draft, Personal Cheque, PayPal.[/i]

Nu moet ik dus mijn adres naar hem toe sturen en nog een keer betalen? Of slaat dat payment op een betalingsbewijs?

Ik voel me nu best wel dom :see_no_evil:

Nee als je al betaald hebt is het goed. Adres word door ebay naar hem gestuurd :wink: als je dat in je account hebt ingevuld.

Opgepast!
Het is hééél verslavend :grinning_face_with_smiling_eyes:

• Ik! :stuck_out_tongue:
  • Ligt aan de verkoper. De een vraagt veel, de ander weinig. Volgensmij kunnen ze dat zelf invullen. Iig kan je op de pagina van dat wat je wil kopen Nederland aanklikken (en als dat er niet bij staat verzendt de verkoper niet naar NL), en dan komen de verzendkosten er te staan.
  • Invoerrechten: meestal niet. Bij mij iig niet. Komt omdat het meestal als ‘gift’ verstuurd wordt en dan hoeft dat niet. Anders: als je onder de 21 euro blijft (zonder verzendkosten) hoeft het sowieso niet. Binnen de EU ook iig niet.
    Maar zoals ik al zei: ook buiten de EU en boven 21 euro (niet dollar) heb je er via ebay meestal geen last van!

En idd, het is best verslavend, want alles wat je kan bedenken verkopen ze zowat op ebay ; )

Edit:
Oh, en je had al wat gekocht zo te zien ; )
Oh, wat een oud topic!
Oh, ik had al een keer gereageerd! Dement! (haha, ik dacht dat dat een ander topic was, maar ik zie dat ik echt precies hetzelfde zeg :stuck_out_tongue: Naja, verander iig niet :stuck_out_tongue:)

Heel erg :V

Ik had een vraagje,
als er staat dat de verz.kosten gratis zijn (wat vaak zo is bij die chinese handelaren)
zijn ze dan ook echt gratis?
komen er dan geen invoerkosten ofzo bij?
alvast bedankt!

Het kan zijn dat je douane kosten erbij krijgt als je veel pech hebt. Maar als het echt gratis is ook naar Nederland toe dan is het inderdaad gratis. Je moet dan alleen wel even letten op hoeveel die koper al heeft verkocht en of hij positief ervoor staat.

Ja ik had bij mijn nikes douanekosten. Die kwamen uit Amerika. Hop 30 euro erbij.
Dus je moet met zulke aankopen wel rekening houden met eventuele extra kosten.

hmm, okee
nja ik wil een riempje kopen, voor 4dollar
eerste paypal aankoop, en dan kijken of het goed gaat…
dus ik wou even weten van die verz.kosten haha