Klopt, en voor de verzending: dat staat meestal bij het product vermeld, zo niet, dan kun je de verkoper een e mail sturen. (klik op vraag het de verkoper naast het item)
Meestal gaat de betaling via PayPal: krijg je je item niet, dan kun je naar het geschillen paneel op Ebay gaan, en een geschil aanvragen. De verkoper is dan verplicht hierop te reageren, doet men dat niet, dan kun je via het klachtencentrum van Paypal ook daar een geschil openen, als de verkoper je geld niet terugstort, doet Paypal dat voor je en krijgt de verkoper een boete.
Ik heb al een aantal keren via Paypal gewoon me geld terug gestort gekregen: dit gaat niet op je bankrekeing maar op je Paypal rekening, en als je weer wat via PP betaald, wordt dat eerst verekend met wat je nog op je PP staat, de rest gaat van je bankrekening. Je PP account staat dus in verbinding met je bankrekening nummer.
En verder gaan er nog handelingskosten overeen: meestal wordt dat bij de verzending gerekend, dit is voor de moeite van de verkoper: die moet naar het postkantoor, daar hebben ze volgens Ebay recht op.