wie herkent zich hierin?

haai! Ik ben 19 jaar en heb nog nooit een date gehad omdat ik vaak te bang was om met iemand af te spreken en het daardoor altijd afkapte… nu heb ik een jongen leren kennen waar ik echt een goed gevoel over heb en mee wil afspreken, hij ook met mij hij heeft het al een paar keer gevraagd.
Voor mij is het probleem nu een beetje dat we al ruim een half jaar appen en ik ben bang dat we dalijk niets meer te vertellen hebben en het ongemakkelijk wordt.

heeft iemand dit meegemaakt en was het toen ook ongemakkelijk of juist niet?

Omg ik snap je helemaal… afgezien van het feit dat ik nooit een date heb gehad, kan ik je wel vertellen dat het voor mij ook zo zal zijn (als het ooit komt). Ik houd dit bericht even in de gaten, :dry:

Als jullie elkaar toch leuk vinden gewoon doen! Wie niet waagt die niet wint :slightly_smiling_face:
Ook al is het je eerste date, eens moet de eerste zijn.
Waarom hebben jullie nog niet afgesproken als hij het al een paar keer heeft gevraagd?

Ik heb meerdere keren precies hetzelfde meegemaakt, dat ik al langere tijd met een jongen appte en we dan gingen afspreken maar dat ik heel bang was dat het genant zou worden…

Maar eigenlijk is het altijd meegevallen. In het echt gaan gesprekken zoveel sneller en makkelijker dan op whatsapp en je kan veel beter details of lange verhalen vertellen dan op whatsapp. Ik zou het gewoon doen!! En als het wel ongemakkelijk wordt… dan was het toch niet in het echt ook dé jongen voor jou!

ah, goed om te horen!
Nou hij vroeg bijvoorbeeld kan je dan en dan, en vaak kon ik dan niet (of ik verzon iets waardoor ik niet kon… echt erg ik weet het) en hij zei vaak van we moeten echt nog wat drinken! Maar er werd dan geen specifieke datum afgesproken. en 1 keer vroeg hij of ik die week erna kon, maar toen had ik een berichtje gestuurd dat ik er nog niet klaar voor was en bla bla… toen was het contact natuurlijk even weg, maar daarna is het weer teruggekomen!

Uiteindelijk heb je altijd nog wel onderwerpen over om over te kletsen. Ik heb inmiddels 8 jaar een relatie en nog altijd kunnen we hele dagen praten dus wat dat betreft zou ik niet bang zijn :wink:

Je kunt toch altijd een aantal onderwerpen in je achterhoofd houden om, mocht er te lang een stilte vallen, over te kletsen? Vakantie, dromen, wensen, onzinnige feitjes etc.