Wie helpt me?

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder zit er heel erg mee. Ze heeft nu inmiddels 3 banen en ze heeft het veel te druk. Ze is overspannen en is ook al naar de fysio geweest. Ze moet supervaak huilen om echt alles. Ze heeft het alleen maar druk om ons een goed leven te geven (mij en mijn broertjes). Nu waren we laatst bij iemand op bezoek en hoorde ik dus dat mijn vader had gezegd, dat hij nooit echt van haar gehouden heeft. Ik zit er ook erg mee en voel me NOOIT 100%

Wat moet ik doen?

Dat is rot.

Probeer je titel wat duidelijker te maken, dan krijg je vaak meer reacties.

Je kunt er helaas weinig aan doen. Probeer er voor je moeder te zijn. Help haar in het huishouden. Maar blijf nog wel kind.

Ik denk dat het voor jou ook goed kan zijn om met iemand hierover te gaan praten :slightly_smiling_face:

Ik denk ook dat het inderdaad goed is om met iemand te gaan praten. Bijvoorbeeld een mentor op school, maatschappelijk werkster of iemand anders (tante, nicht) waar je goed mee kan praten. Als je dit niet prettig vind, kan je ook het van je af schrijven. Schrijf op wat je gedachtes zijn. Ik vind dit zelf nog wel eens prettig als ik even niet lekker in mijn vel zit.

Je kan aan je moeder vragen of je iets voor haar kan doen of dat je haar kan helpen.

Hey wat balen voor je!
Mijn ouders zijn gescheidde toen ik een jaar of 8 was, en het is inderdaad niet alles. Toen had ik een vriendinnetje haar ouders waren ook gescheidde en die heeft me er geloof ik heel erg mee geholpen door er voor me te zijn. Voor jou kan het misschien ook helpen om die persoon te zoeken en daar veel afleiding mee te zoeken.

En tegen jou moeder zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je het best lastig vind dat ze zo overspannen is. Misschien zal ze er wat aan doen als ze weet dat het effect heeft op haar kinderen. Mocht je iets kwijt willen of gewoon iets van je af willen schrijven, mag je me altijd pb’en, en zo zijn er hier vast nog meer meiden die je willen helpen.

Sterkte meid.

Hee chick!
Ik herken me heel erg in je probleem. Mijn ouders liggen ook in een scheiding en het gaat ook best wel slecht met mijn moeder. Dus ik kan heel goed begrijpen hoe dit voor je voelt (ook al is het voor elk persoon anders). Ikzelf voel me vooral vaak ook schuldig omdat ik op mezelf woon en er eigenlijk niet zo vaak voor m’n moeder ben terwijl ze dat nu heel erg nodig heeft. Ze doet er ook alles aan om het nog gezellig te houden terwijl dat juist heel erg zwaar voor haar is.
Maargoed, ik denk dat je net als ik, moet proberen er voor je moeder te zijn zonder jezelf mee te laten sleuren. Ik bedoel hiermee dat het goed is om je moeder te steunen maar je moet zorgen dat jij je ook weer goed gaat voelen. Zoek bijvoorbeeld afleiding door leuke dingen te gaan doen en voel je niet schuldig omdat je probeert jezelf weer op de been te krijgen. Je moeder wil waarschijnlijk ook dat jij je goed voelt. Ik vond het zelf ook heel eng om serieus met m’n moeder te praten in een situatie waar zij eigenlijk niet meer weet wat ze moet doen (meestal is het omgekeerd en helpt je moeder jou juist, in ieder geval in mijn geval) maar het is goed om dit te doen. Een sterke band met je moeder is in deze situatie fijn voor haar en ook goed voor jou.

Als je er ooit wat voor voelt om met een “lotgenootje” te praten, I’m here for you. :slightly_smiling_face:
Sterkte, het komt allemaal weer goed!

tnx voor de hulp, hier heb ik wat aan :slightly_smiling_face: