Wie heeft verstand van France?

Hi!

Voor Frans moet ik een presentatie voor de klas houden en ik moet een onderwerp hebben dat te maken heeft met Frankrijk. Bijv een acteur, zanger, wijn, steden etc. Maar ik vind het zo saai als het over zulke standaard dingen gaat! Ik zat zelf te denken aan Celine Dion, maar dat is best wel afgezaagd :’) Dus is er iemand die een leuk, origineel en niet te al te moeilijk onderwerp dat met frankrijk te maken heeft :slightly_smiling_face: ? Het moet wel iets zijn wat ongeveer 5 minuten vult… xxxx

…

http://forum.girlscene.nl…rans/list_messages/216828

een kant en klare presentatie XD

Roccamadour (bedevaartsoord)
Tour de France
Disneyland

Corsica! :grinning:

Dat zijn geen 5 minuten :stuck_out_tongue:

Die had ik al gezien maar die is idd niet 5 minuten en ik wil zelf de presentatie maken en niet die van haar jatten :stuck_out_tongue:

Roccamadour is te geschiedenis achtig dus liever niet! Maar Disneyland is wel een goed idee!

Ik wil liever geen kunst onderwerpen etc maar toch bedankt!
Is het een goed idee om het over een bekend Frans merk te doen? Coco Chanel is toch frans? En nog iets… alleen weet even niet meer welk merk

Een automerk kun je ook doen :slightly_smiling_face: alleen, tja, auto’s.

Misschien iets over de feestdagen daar in frankrijk?

x

Ik ga het denk ik over Disneyland parijs doen :stuck_out_tongue: Of Corsica! Maar geen merk want dat is te veel info om in 5 minuten…

Je kunt het idd over Coco Chanel houden, is trouwens van het merk Chanel :stuck_out_tongue:

http://huiswerk.schooltool.nl/Frans/Spreekbeurt Staan best leuke onderwerpen op met een link naar scholieren.com !

Over kaas. :grin: Haha nee weet het niet eigenlijk!

franse sprookjes? oorsprong en betekenis ofzo? ik weet t niet

Idd Chanel of Disneyland! Succes!

14 juli ? (da’s 14 juli toch? die nationale feestdag?)

Audrey Tautou!
actrice onder andere amélie.
Maar ze speelt ook Coco in de film Coco Chanel. Dus dat s misschien wel leuk

Filmfestival Cannes? (: