Wie heeft fruit allergie?

Ik heb sinds een jaar of 2 ineens allergie voor fruit. Ik krijg een opgezeollen lip, gehemelte en keel, en mn keel begint te jeuken en ik moet niezen :frowning_face:

Wat vervelend voor je, ik heb gelukkig geen fruitallergie.

heej ik ook!

ik ook. Begon echt opeens en het is heeeeel frustrerend want ik hou van appels en kan ze dus amper eten zonder gevolgen ervan te hebben

Ik heb helaas ook een fruit allergie

Oh echt haha! Ik las op internet dat maar heel winig dit hebben maar ben dus niet de enige

Ik ook! Kan alleen bananen, mango en druiven eten. Aardbeien soms :frowning_face:
Appels heb ik het meest last van.
Maar er schijnen wel appels te zijn die sommige mensen met allergie kunnen eten! Heb ze alleen nog niet kunnen vinden.
Als het goed is moeten die te koop zijn bij biologische winkels enzo. De Santana en Elise appels.

^ Die allergievrije appels kun je soms ook gewoon op de markt kopen!

Ik krijg een opgezwollen tong als ik bananen eet! Tevens ook met walnoten.

Oh moet ik daar maar eens kijken! Thanks!

Ik krijg soms keelpijn als ik appel eet, maar verder geen last gelukkig.

De exvriendin van mn vader had dit voor “hollands” fruit zoals appels en peren, tropisch fruit zoals sinaasappels en bananen had ze geen last van.

Ik kreeg mijn allergie ookal vanuit het niets. Vind het nog steeds vreemd.

ik ook voor appel en nog paar dingen
oja en noten en stof etc.
je bent niet de enige :sob::muscle:

Ik heb een allergie voor kiwi, als ik het eet moet ik meteen overgeven en als ik het aanraak (de binnenkant) krijg ik een loopneus, rode tranende ogen etc.
Verder ook voor lychees (helaas, vond het wel lekker) en ik denk ook lichtelijk voor ananas (wat ik heel lekker vind dus niet ga stoppen haha) maar daar blijft het volgens mij bij.
Godzijdank, want ik houd echt van fruit.

Dat kan inderdaad gebeuren. Je kan er ook zomaar opeens vanaf zijn. Heel raar, maar goed dat zei de dokter en geloof het ook wel. Het kan ook met astma zo zijn bijvoorbeeld.
Ik heb allerlei allergie testen gedaan enzo, ik ben voor heel veel dingen allergisch.

Ik krijg alleen een dikke tong van ananas :cold_sweat:

Wat lijkt het me vreselijk om een fruitallergie te hebben.
Gelukkig ben ik gezegend met een allergie loos lichaam :cold_sweat:

Ik dacht dat ik serieus de enige was!
Ik kan geen appels eten. Vaak ook geen kiwi, behalve die kiwi gold.
Ik heb het soms ook bij peer of perzik. Het verschilt weleens.
Meloen, banaan, mandarijnen en aardbeien kan ik ook eten.

Ik vind het echt vervelend. Vooral omdat ik appels heel erg lekker vind haha.

Ik heb geen fruitallergie…

Ik krijg dik tandvlees als ik ananas eet, en tevens ook een dikke tong.

verder kan ik alles qua fruit eten.