Wie heeft ervaring met uit china bestellen?

Hooi,

Ik wil dus graag uit china bestellen en dan via internet verkopen, alleen wil ik dus goed geïnformeerd zijn voor ik het ga doen ik heb al een site maar meer site’s om te bestellen zijn welkom.

Mijn vraag is over de douane kosten wie heeft ervaring en hoeveel kosten je aan de douane uit bent? Want ik wil dan een order doen van $100/$300 dollar de verzendkosten zijn $60 dus opzich niet duur alleen nu wil ik graag weten hoeveel het me aan de douane gaat kosten de invoerkosten enz :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik zou het niet weten dus kan ik je niet helpen. . .

Ik heb er geen ervaring mee, dus upje voor jou ;]

Ben wel in China geweest dit jaar, maar geen ervaring met kleding bestellen. Upje voor jou, ben wel benieuwd eigenlijk :slightly_smiling_face:

Thankssssssss voor de uppss

Uhm Google al gebruikt? Waarschijnlijk niet want het is supermakkelijk te vinden: http://www.douane.nl/part…/internetaankopen-01.html

Oh en een tipje, als je kleding gaat verkopen tenminste, er zijn hele goedkope sites maar die kleding is dan kwalitatief ook superslecht, het ziet er niet uit zoals op de plaatjes en het lijkt gewoon nergens naar. Dit is niet bij alle sites zo, maar bij heel veel wel. Het is beter om dan eerst maar weinig in te kopen en even de kwaliteit te beoordelen, stel dat je het goed vindt en het verkoopt goed kun je daarna meer inkopen. Dat is handiger dan dat je meteen heel veel dingen koopt die er niet uitzien en dat het vervolgens helemaal niet wil verkopen.

Ik heb ooit iets uit hongkong besteld, maar ik hoefte geen invoerrechten te betalen.

ja dat is waar maar ik heb een site dat is van de bekende merken in china dus dat moet wel kwaliteit zijn

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien heb je al wat aan die link van Sooooph. Beschouw dit maar als een upje.

ik had een keer een sweater via ebay besteld… maar dat is niet echt ervaring, want ik had niks met douane ofzo… nouja. sorry, maar ik kan je niet helpen.

Via ebay een keer een kwastenset (ja, van bunbuncity, hihi). maar ik heb geen invoerrechten ofzo moeten betalen.
duurde wel lang voordat ik 't had, trouwens…

Heb via e-bay een keer een jurk gekocht, de verzendkosten waren wel debiel hoog (40 dollar, zoiets) maar omdat de jurk op zichzelf erg goedkoop was en het totaal dus nog 3x zo goedkoop was als in NL, had ik t er wel voor over. Neem aan dat de douanekosten in zitten bij de verzendkosten, bij mij kwam er iig niks meer bij.
Het duurde 3 dagen voor ik t had (zondagavond besteld, donderdagmiddag in huis)…

Volgens mij heb ik wel wat uit China gehad, maar heel vaak dure dingen uit Hong Kong en ik heb nooit duane kosten gehad aangezien ze er een lagere waarde op hadden gezet. Ik zal vragen of de koper dat ook kan doen bij jou?

als je iets buiten europa besteld betaal je over het totale bedrag (dus order plus verzendkosten) 12% invoerrechten bij de Douane, dan over dat bedrag totaal weer 19% btw (ligt eraan als het over kleding gaat is dit vaak de standaard rekensom die je kunt maken) ik weet dit omdat ik zelf veel importeer voor mijn webstore;) Succes!

ja ik heb het ook een keer gehad, ik had kleren besteld, ongeveer 100 euro uitgegeven.
de duane kosten waren ongeveer 31 euro.
ik weet niet of het hoger word als je voor meer geld besteld heb, maar het pakketje was best groot.
ik denk dat het daar aan ligt want dan pakken ze hem er sneller uit.
hoop dat dit je een beetje geholpen heeft :]

Ik heb een keer iets uit Hongkong en een paar keer iets uit Taiwan over laten komen en heb beide keren geen invoerrechten hoeven te betalen en alles is goed aangekomen.

Ehh, dit is nogal een oud topic, maargoed.
Je kan tot 40 euro in het buitenland besteden zonder invoerrechten te betalen. En het ligt eraan of je illegaal of legaal besteld. Want ik haal het altijd illegaal uit Hongkong en dan betaal ik 1 dollarcent aan kosten extra, zodat de naam van het bedrijf wordt afgeplakt en je dus veeeeel minder kans hebt dat je pakketje gecontroleerd wordt.

Heb toevallig net een pakketje uit china binnen gekregen. Wel de verkeerde maat, maar het is iig zonder verdere problemen binnen gekomen xd

Geen ervaring mee, up