Wie heeft ervaring met m&o en/of bsm

Wat vinden jullie van bsm of m&o
of wat hebben jullie er van gehoord?

Bsm is extra gymlessen toch?
En M&O maatschappij & organisatie? M&O lijkt me een handig vak, BSM lijkt me stom.

^^ bsm staat voor bewegen sport en maatschappij, maar je het ook theorie en nieuwe sporten.

Maar je hebt zelf beide niet?

Ik heb zelf M&O. We kregen in de derde een proefhoofdstukje van dit vak. Ik dacht ooh is wel makkelijk, dus ik koos het.
Nu moet ik zeggen dat het vies tegenvalt. Ik moet er hard mijn best voor doen.
Toch denk ik wel dat het handig is voor later. :slightly_smiling_face:

ik heb ook m&o en ik moet er wel veel voor doen om het te begrijpen. heel weinig meisjes hebben het bij ons op school, ik zit maar bij 3 meisjes. maar ik zelf vind het nuttiger dan bsm, en ik heb gehoord dat je voor bsm ook veel moet doen. dan lijkt het me handiger voor later om m&o te kiezen

Ik heb M&O en ik vind het echt moelijk.
Het gaat alleen maar over balans en kansberekening,
ik vind het echt saai.

Nee die vakken hebben wij niet op school.

kansberekening? :stuck_out_tongue:
Trouwens mijn zus heeft op haar hbo-opleiding ook m&o gehad en toen bekeek ze mijn boek en mijn boek vond ze veel moeilijker. Dus misschien op je vervolgopleiding krijg je het wel makkelijker

Eigenlijk Wis A met eco erbij?

Ja dat zeggen ze hier van wel. Maar ik vind het niet zoveel overeen komen eigenlijk. Alleen de balansen kregen we terug bij eco

Ik heb M&O het is nu best moeilijk (5havo) maar je snapt het of je snapt het niet. Je moet er veel voor doen en sommen maken om het te snappen.
Dan haal je makkelijk een 7 of 8.

Over BSM weet ik niks.

Oh oke, ik heb wis a namelijk, alléén maar kansberekenen en bij eco alleeeeeeeen maar balansen en resultatenrekeningen.

Ik heb M&O, mijn vriendin BSM. Het is een wereld van verschil, het ligt eraan of je liever sportief bezig bent of meer mentaal. Ikzelf vind M&O wel leuk, en ook handig. We zijn nu bezig met organisatiestructuren, daarvoor met de Eenmanszaak. Je leert eigenlijk allemaal van die dingen die je ook in de praktijk kan gebruiken (zoals leningen, hypotheken etc).

Ik heb bij m&o nog geen kansberekenen voorbij zien komen. Bij mij kwam bij economie trouwens ook maar 1 hoofdstukje met een balans voor :stuck_out_tongue:
En bij eco vond ik de balansen ook makkelijker dan bij m&o
Maar heb tot nu toe eigenlijk nog geen onvoldoende gehaald ervoor

M&O = management en organisatie
Ik heb het zelf ook gevolgd, voor een jaar,
maar ik ben ermee gestopt, ik vond het toch niet interessant genoeg om te blijven volgen, en te moeilijk. maar het is wel handig voor later

Pff, ik heb M&O. (en geen economie trouwens, wat erg irritant is, M&O is eigenlijk een aanvulling op economie, mensen die wel economie hebben en m&o, vinden het ook makkelijker.)

Maar het is mij ook echt tegengevallen.
Veel rekenen, moeilijke stof; niet interessant.
vast wel handig voor later. maargoed.

BSM hebben veel mensen die ik ken, schijnt superleuk te zijn.
Veel sporten, ook theorieles, ze hebben nu bijvoorbeeld ook een EHBO cursus, is ook echt een nuttig vak geloof 'k :slightly_smiling_face:
Uiteraard moet je wel echt van sport houden.

m&o is tof!
Had ik in combinatie met econ. en wis (:A)
Is opzich niet moeilijk, maar je moet wel goed opletten, er komen telkens nieuwe stukjes bij.

M&O is juist absoluut geen aanvulling op economie. We kregen een keer bij economie (één hoofdstuk) heel kort over balansen en dat was het. En verder heeft M&O echt he-le-maal niets met economie te maken. Bij ons in ieder geval dan.

same here
en ik vind het absoluut niet makkelijker, omdat ik ook economie heb…

BSM is gewoon extra sport, maar ook met theorie erbij, bij ons op school moet je er echt veel voor doen, veel po’s maken en veel ET’s. Ikzelf heb m&o omdat ik eerst daar iets mee wilde doen, maar nu eigenlijk niet meer. Bij M&O is het wel of dat je er goed in bent, of heel slecht, er is niet echt een middenweg :’) Ik zit nu op VWO5 en wij krijgen veel berekeningen met verhaaltjes, balansen en mutaties etc. Het lijkt totaal NIET op economie.