Hai allemaal,
Morgenmiddag “mag” ik weer naar de Orthopedisch-Instrumentenmaker voor het aanmeten van nieuwe steunzolen. E.e.a. omdat de “oudjes” wederom zijn doorgezakt en volgens de Orthopeed ook mijn model van de voeten was veranderd, zodat de steunzolen niet meer goed aansloten op mijn voeten. Balen, moet daar altijd gipsafdrukken van mijn voeten voor laten maken, nadat mijn voeten zijn opgemeten. De voeten knikken nu steeds verder door en zijn bijna geheel doorgezakt. Tijdens het “proeflopen” (om te zien hoe ik loop en mijn voeten neerzet), zei ze dat ze mij hoorde lopen. Altijd heel erg balen als meid die steunzolen, niet alleen vanwege de kosten, maar ook dat de keuze wat beperkter is in leuke en mooie schoenen. Schoenen met (hoge) hakken is uit den boze maar (lage) blokhakjes met uitneembaar voetbed lukt wel vrij aardig.
Heb, misschien als velen van jullie, al vanaf mijn kindertijd steunzooltjes voor knik- platvoetjes en X-benen. Kreeg toen alitijd van die metalen/stalen met z’n hoge welving in de voetholte en z’n bobbel voor onder de voorvoet, omdat ik een beetje naar binnen liep (X-benen) en de voeten erg door- in- en uitgezaken (knik- platvoeten). Ze werden toen ook altijd al aangemeten door de Orthopedisch-Instrumentenmaker in de gipskamer van het ziekenhuis, d.m.v. gipsafdrukken van de voeten te maken. E.e.a. op voorschrift van de Orthopeed (+ de schoolarts). Mijn moeder vroeg toen altijd wel voor andere soorten, maar die zouden niet geschikt zijn voor mijn voetjes. Moest daarop altijd de steunzolen dragen in van die super verantwoorde kinderschoenen (correctieschoenen) van Piedro, Renata of Bunnies welke allen uitneembare voetbedjes hadden waar de steunzolen dan voor in de plaats kwamen.
Wat voor soort steunzolen hebben jullie en hoe werden ze bij jullie aangemeten? Wie heeft er vroeger ook die stalen/metalen steunzooltjes gehad, waarvoor je altijd gipsafdrukken moest laten maken? Of mochten jullie allemaal via het schuimbakje met oranje/roze oase-foam waar je dan in moest gaan staan en vervolgens wegzakt?
Groetjes,
Annemarie.