Wie heeft er een Macbook?

Ik heb gezocht, kon de antwoorden op mijn vragen nergens vinden.

Ik zit erover te denken een MacBook te kopen, heb het geld bij elkaar maar nu begin ik toch te twijfelen. Ik heb namelijk deze gezien, MacBook MC207N/A:

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F731969_pb_01&$2009artikelDetailVisualLandscape$

Voor 799 euro.

Maar nu ik op het punt sta hem te kopen komen er allemaal mensen op msn aanzetten met dat ik hem niet moet kopen, omdat:

• Je er niet fijn op kan msnen
  • Mensen het alleen maar kopen omdat het een hype is
  • Het totaal niet fijn werkt
    etc.

Ik wil graag van degenen die een macbook hebben weten of er dus een fijne msn op zit en of hij toch fijn werkt. Ik wil hem graag gebruiken om gewoon te internetten en msnen en zo maar ook om te photoshoppen.

Komt er meteen nog een vraag bij:
[b]Kan je de photoshop uit de winkel gewoon er op installeren?

En hoe zit het met een antivirussysteem? zit dat er al op?[/b]

Extra accessoires;
Zit er een muis bij?
Zit er een ingebouwde webcam op? is deze fijn?

Werkt photoshop er fijn op?

Is 2 gb werkgeheugen en 250 gb harddisk genoeg als je veel met foto’s werkt met grote formaten?

En wat zijn de nadelen die je zelf ondervonden hebt?

Ik heb zelf een macbook pro, maar over msn, je kan er wel gewoon windows messenger op zetten, alleen ziet ie er iets anders uit. Verder zijn er ook nog andere mogelijkheden voor msn, zoals amsn. Let wel, je kan met msn niet je webcam gebruiken op een macbook pro en ik neem aan dat het hetzelfde is voor een gewone macbook. Ik heb zelf amsn en ik vind het een prima programma, ik vind msn sowieso niet een van de belangrijkste dingen.

Er zijn zeker speciale versies van photoshop voor op een mac, hoe die zijn weet ik niet, ik gebruik het zelf niet.

Er zit geen muis bij, die moet je apart kopen.

De ingebouwde webcam is erg fijn (vind ik zelf) alleen werkt dus niet bij msn, wel bij skype etc.

Sorry, ik kan je niet verder helpen want ik heb geen Macbook.

Oh en nadelen, tja, dat je niet alle bestanden kan openen die bijvoorbeeld speciaal voor powerpoint/word zijn, maar daar heb je een speciaal pakket voor wat je kan kopen met de windows programma’s voor de mac, waaronder ook msn (die ook gratis te downloaden is overigens)

En tja, kopen omdat het een hype is ligt bij jezelf :grinning: ik weet dat ik het een ontzettend fijn ding vind en dat ik ook echt geen windows laptop meer wil.

Ik heb een gewone macbook, en mijn msn werkt perfect, ik heb windows live mac messenger… En dat werkt echt wel goed!

Van die hype is helemaal niet waar, mensen kopen toch ook van die gekleurde laptops, dat is eerder een hype.

Op Mac zit er sowieso al een antivirussysteem, maar extra beveiliging kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb nog nooit een virus gehad…

Ik heb Adobe photoshop cs3 op m’n computer, werkt goed, verder weet ik daar ook niet veel van. :stuck_out_tongue:

De muis is idd apart te koop en de webcam kan volgens mij wel op msn, alleen moet je dat zo installeren… Maar ik heb het niet zo op webcam dus heb het ook niet aangesloten… :stuck_out_tongue:

Ik heb geen nadelen over mijn macbook, Ik wil hem voor geen geld ruilen! :stuck_out_tongue:
Hopelijk kan je hier iets mee :grinning:

Maar stel je moet voor school iets maken en je stuurt het vanaf je macbook naar school en op school hebben ze windows dan kun je het daar dus niet openen?

Jawel hoor, maar waarschijnlijk gaat bijvoorbeeld een word document een “docx” worden maar dat kan je aanpassen en een gewone “doc” van maken want op windows zijn de word versies meestal veel ouder … :slightly_smiling_face:
Maar normaal werkt het wel goed, nog geen problemen mee gehad :grinning:

Oooh oke gelukkig, dat is wel fijn dan! heel erg bedankt voor de antwoorden!

ik twijfel zo erg he… komt omdat het gewoon een totaal ander systeem is!

Ik heb de pro; en ondervind alleen maar voordelen.
je kan er prima op msn’en, als je maar msn voor mac download xd
je kan de photoshop uit de winkel (voor mac) er op instaleren ja, niet die voor windows. (Maar legale photoshop kost 2000¤, dus ik heb toch maar even gedownload)

Antivirussysteem?! haha, een virus op een mac is net zo zeldzaam als getroffen worden door de bliksem… dat komt omdat de meeste virussen voor windows gemaakt worden.

Heb je wel eens op een mac gewerkt? Want of het fijn is, is totaal persoonlijk. Ik vind zelf windows een van de meeste kl*te systemen om mee te werken, dan nog liever linux… Maar andere vinden het vervelend; dat moet je zelf ondervinden…

Een muis; nee, wel een FANTASTISCH trackpad.
Een webcam; ja. En hij is prima!
Photoshop werkt zoveel beter dan een windows, maar dat heeft te maken met de manier waarop een mac z’n werkgeheugen verdeelt…

2gb is wel weinig; ik heb zelf 4. En dan kan ik photoshop, sims 3, word, msn, safari, itunes, finder tegelijk draaien zonder problemen.

Nadelen? Tja je moet er mee leren werken, en als je het niet fijn vind; zit je met een macbook…
De witte vind ik zelf best wel lelijk, en werkgeheugen is wel heel weinig hoor op die witte… Hij word namelijk best wel snel vies, wij hebben ze op school.

Succes! =D

Ik heb twee macbook’s en een imac, werk er nu al bijna 5 jaar mee en ben er nog steeds hartstikke blij mee. Het werkt zo gemakkelijk en fijn, virussen krijg je sowieso niet, hoef je ook niets voor te installeren ofzo, en er bestaan gewoon diverse MSN programma’s voor de Mac die gewoon prima werken. Photoshop kan je er gewoon op installeren, die 2GB werkgeheugen is opzich prima voor wat jij er op wilt doen, heb nu zelf 4GB op mijn macbook pro en dat werkt wel iets fijner (heb op mijn oude macbook nog 2GB). 250 GB tsja… ik heb nu 320GB hier op, en heb al 100 gebruikt binnen 2 maanden denk ik. Ook voornamelijk voor foto’s maar ook veel films en video’s.

Oh nadelen; die witte word inderdaad heel snel vies :'6

Het systeem is inderdaad even wennen, ik kon namelijk nooit werken met een pc, ik vind pc’s veel ingewikkelder dan Mac…
Succes nog met je keuze :stuck_out_tongue: :slightly_smiling_face:

Dat vies worden zal niet veel uitmaken want hij komt de meeste tijd gewoon op mijn bureau te staan. Ik wil wel de witte namelijk :stuck_out_tongue:

En wat betreft geheugen: als je gewoon je bestanden goed bijhoudt, iedere week even bestanden wist die je niet meer nodig hebt, dan heb je toch wel genoeg aan het geheugen?

Muziek etc. blijf ik tochgewoon downloaden via de ‘huiscomputer’.

Ik heb al bijna 2 jaar mn macbook
niet voor de hype maar omdat ik grafisch vormgeefster ben en windows daarvoor niet geschikt is.

• Je er niet fijn op kan msnen,
    nou eigenlijk doe ik dat nooit, maar opzich als ik het doe vind ik het normaal je kan ook Amsn downloaden.
  • Mensen het alleen maar kopen omdat het een hype is
    Nou eerder voor mn werk en opleiding maar okay,
  • Het totaal niet fijn werkt
    Once You Go Mac, You Never Go Back!! ik heb nu een ontiegelijke hekel aan hoe een windows werkt! Het werkt zoo veel beter en goddelijker en zit grafisch zo veel mooier in elkaar.

Komt er meteen nog een vraag bij:
Kan je de photoshop uit de winkel gewoon er op installeren?
Dat heeft iemand voor mij gedaan, maar het moet te doen zijn

En hoe zit het met een antivirussysteem? zit dat er al op?
Nee, je kan er 1 bij kopen, maar is eigenlijk niet nodig want er bestaan amper virussen voor de mac
Extra accessoires;
een oud klasgenootjes kreeg er 1 bij toen die zn oude windows muis inleverden en iets bij betaalden.
Zit er een ingebouwde webcam op? is deze fijn?
Ja, hij is fijn. gebruik hem alleen nooit, je kan hem ook niet gebruiken op msn trouwens.
Werkt photoshop er fijn op?
Goddelijk!
Is 2 gb werkgeheugen en 250 gb harddisk genoeg als je veel met foto’s werkt met grote formaten?
Ja

En wat zijn de nadelen die je zelf ondervonden hebt?
Ik heb geen nadelen voor de mac, kan niks verzinnen wat ik een nadeel vind aan een mac. Het is mn beste aanschaf ooit geweest!!

Bedankt! Weet ook niemand iets hoe je de webcam wel op msn kan laten werken?

2gb lijkt misschien niet veel maar het draagt wel heel veel hoor…
Ik heb die dat jij wil, in het zwart heb ik net gemerkt! :stuck_out_tongue:
Ik heb een hoop foto’s en liedjes erop staan, en hij werkt nog prima! :slightly_smiling_face:

Via Amsn kan het wel. alleen heb ik gewoon een hekel aan webcammen en msn en gebruik ik het nooit.
en op skype werkt die ook gewoon.

1. Je hebt gewoon speciale MSN voor Macbook. Adium heet die (En heb je hebt er veel meer). En dan heb je een grappige eend die wappert met zijn vleugels als je een berichtje krijgt. Vind het prima werken.

2. photoshop geen idee, want gebruik een iMac voor photoshop.

3. Mac OS-X heeft geen virussen (zo ver ik dat weet) dus een anti-virussysteem is overbodig. maar dat kun je nog navragen in een mac winkel of ze er 1 hebben voor je.

4. Geen muis, maar je kan elke muis die je wilt erop aan pluggen. Ik heb hem nu al langer dan 1 jaar en redt het prima zonder muis. Maar wil wel de nieuwe magic mouse. Die ga ik binnenkort halen (L).

5. Webcam zit in alle mac laptops en ik vind ze fijn. Goede kwaliteit, leuke functies.

6. Photoshop werkt er fijn bij ja.

7. Genoeg

Nadelen:
x Eerst vond ik de aansluiting tussen de windowscomputers en mac heel erg storend. Maar ik wist niet hoe ik dat moest regelen. Sinds ik Microsoft Office for the Mac (gratis gewoon gedownload via internet) werkt alles gewoon prima en fijn.

x Wennen. Je moet er gewoon aan wennen, eerst dacht ik. Waar de fuck moet ik dit vinden en hoe moet ik dit doen enzovoort. Maar na een tijdje went het allemaal. Ik zou nog steeds mijn MacBook Pro kopen. Had hem voor 1100 gekocht ofzo. Ik wil echt niet terug naar windows.
Als ik op een windows computer zit dan irriteer ik me aan de traagheid enzovoort en sommige features

Voordelen:
x Alles ziet er mooier uit. Verslagen, foto’s. Ik krijg vaak heeel veel complimenten voor de vormgeving van mijn verslagen etc. Het ziet er professioneel maar toch creatief uit. En je kunt dingen ook zelf heel makkelijk maken bij Pages.
Hetzelfde geld bij mijn powerpoints. Heel veel complimenten, professioneel maar toch creatief en mooi. Je kunt een speciale dingetje kopen, waardoor je je macbook kan aansluiten aan de projector en dan ziet je PP er top uit :slightly_smiling_face:

Mac for life :dancer:

Jezus heb gepost op 01:11.
Dat getal achtervolgd me :expressionless:

Ik zelf vind MSN juist fijner, en een veel mooiere en betere layout hebben dan op Windows!
Misschien is het in het begin even wennen, want alles is best wel anders, maar als je doorzet;
Once you go Mac, you never go back!

Ik heb hem trouwens voor mijn foto’s, en ze te bewerken en te bewaren, en iPhoto is perfect, vind ik, en alles wat op een Mac draait ook :slightly_smiling_face: