Wie heeft een fobie?

Hee meiden!

Ik moet een werkstuk doen bij bio, over fobiën. Het moet over fobieën gaan. Ik wil graag een stukje doen over hoe iemand zelf een fobie ervaart.
Heb jij een fobie en wil je een paar vragen beantwoorden? Je zou me er erg mee helpen!

Groetjesss, Kim!

Ja, ik wil je wel helpen. Weet niet of 't heel interessant is, maar ik heb een fobie voor bijen/wespen/hommels. Niet gewoon bang, maar echt panisch bang.

Ik ben al sinds december aan 't panikeren dat de zomer eraan komt, voor mij IS HET NU ZOMER omdat ik 2 weken geleden een hommel heb gezien. Dus vanaf het zonnig is ben ik bang. Daarnet bang buiten gegaan, maar had t toch heeel erg koud, dus gaf me weer een veilig gevoel… Maar vanaf het warm is buiten, ben ik gewoon constant bang en alles wat zweeft en vliegt wekt een schikreactie op.

Resultaat daarvan is dat ik in de zomer nauwelijks buitenkom, festivals ook nauwelijks mogelijk… Heb vorig jaar geleerd gelijk STIL te gaan staan als er eentje om mijn oren komt vliegen, jaren ervoor ging ik als een bezetene rennen/huilen/schreeuwen. Wat tot gevaarlijke situaties leidde bij grote straten want ik kijk niet meer waar ik loop & tot schaamtelijke situaties op festivals/winkelstraten.

Heb 't nou 5 jaar. Zomer nummer 6 komt eraan, kijk al uit naar november, want mijn ‘zomer’ duurt van februari tot november, dus je kan 't zo stellen dat ik 4 maanden op een jaar zonder angst buiten kan. :frowning_face: (Hoewel ik moet zeggen dat t nu meevalt! Maja… tis nog niet echt warm)

Dankjewel voor je reactie! :grinning: Ik note je wel even!

@ Vlientje
Herkeennniinnnnggg.
Ik sta ook echt doodsangsten uit voor die beesten…
Alleen ga ik wel als ene gek rennen en schreeuwen als er 1 in mijn buurt komt.

Ja, ik wil je ook wel helpen! Ik heb een fobie voor spinnen. Het komt wel vaker voor maar ik vind ze echt vreselijk!

Ik ben al sinds ik twee was bang voor spinnen. In de herfst ben ik al helemaal bang. Ik durf haast niet naar buiten. Vroeger is er een keer een spin op mijn hand geland. Zo’n dikke spin. Ik begon toen te gillen, zeg. Het is niet leuk meer maar ik durf ook niet naar zo’n hulp iets. Daar zijn ze waarschijnlijk te- heftig.

Ik heb het nu dus al tien jaar. Ik ben nu twaalf. Ik wil je graag helpen!

Ik heb ook een fobie voor spinnen. Niet zomaar bang maar echt doodsbang. Zodra er 1 in mn buurt komt begin ik te zweten, trillen en huilen. Een tijdje geleden lag ik in bed en liep er 1 over mn gezicht heen. Nou ik raakte helemaal in paniek en heb echt een hele tijd niet in mn bed durven slapen.
Ik probeer er nu een beetje overheen te komen door op internet spinnen foto’s en filmpjes te kijken. Maar dat gaat niet zonder een enorm zenuwachtig gevoel en overal jeuk…

ik heb een fobie voor naalden
ik hb nu geen tijd maar als je ff laat weten of je daar wat aan hebt
dan maak ik tijd voor je :wink:

Nouja, ik had ineens de theorie, dat als ik ga rennen ze “in mijn luchtstroom” komen, en dus meegezogen worden omdat ze zo klein zijn, en hun mij automatisch gaan volgen. Klinkt mss warrig, maar het is heel logisch in mijn hoofd :’) Dus wat ik nu doe, is altijd muziek op, en als er eentje komt stilstaan (want ik denk dat ze dan sneller weggaan…) en heel goed op muziek concentreren, dat ik dat gezoem niet hoor! Succes deze zomer…

ik heb claustrofobie, dan ben je heel bang in kleine ruimtes. ;x

Ik ben bang voor ballonnen maar ik geloof niet dat dat echt onder de fobieen lijst valt. Dus zie dit maar als een up.

Dankjewel voor alle reacties, maar ik denk dat Vlien me al heel goed heeft geholpen!

Bedankt allemaal!

Ik heb een fobie voor Clownen&Het Donker!

In het donker kan ik gewoon niet alleen lopen, echt zo eng vindt ik dat!
en Clownen… Tjaa :blush:
Als ik er 1 zie beginnen me ogen te tranen en wil ik meteen wegrennen en dat doe ik ook en ga ik janken.

ik heb claustrofobie.
als we met zn allen (broer&zussen) op 1 kamer slapen, willen zij de deur dicht, helemaal donker. Dan heb ik een paniekaanval…

Ik heb Trypophobia (het is engelse naam ervoor ik weet de nederlandse niet). Dat is dat je bang bent voor “gaten” naja google maar ik kan het niet goed uitleggen. Het geeft me gewoon kriebels en raar gevoel enzo ik kan er niet tegen.