Wie een beetje oplet..

Wie een beetje oplet

Een tijdje geleden was ik in Amsterdam met school. Nou reken maar dat er volop geshopt werd joh! Iedereen uit de klas ging massaal kleren kopen en laat het nou net zo zijn dat ik weer bijna blut was. Kan ik eindelijk naar Amsterdam, heb ik bijna niets om uit te geven. Samen met een vriendin de claire’s in, lekker een beetje rondneuzen tussen de sieraden. Ineens zien we het een-euro rek. Ik dacht, nee joh, voor een euro, van die dingen moeten ze vast en zeker af. Okee, sommige dingen waren niet om aan te zien, lipgloss van 5 cm doorsnee bijvoorbeeld. Maar ook hele leuke hoesjes, en laat mijn vriendin nou net een iPod hoesje nodig hebben. Voor 1 euro een hartstikke leuk roze hoesje, waar we al de hele dag naar zochten. We liepen met een big smile de winkel uit, op naar de six. Vonden we daar weer een uitverkoop rek, en aangezien ik toch niet zoveel geld meer had, was het een handige oplossing. Nou wat ik daar zag! Dit klinkt misschien als een gekke koopjesjager, maar er zaten superleuke dingen bij. Twee armbandjes gekocht van twee euro, en oorbellen van 2,50. Tijdens het afrekenen hoorde ik een meisje door de winkel roepen; “Kijk mam, leuk he! En maar 7 euro!” Nou, ik wist wel beter, vanaf die dag zeiden mijn vriendin en ik tegen elkaar dat we nooit meer oorbellen van 7 euro zouden kopen, er was zoveel leuks voor nog niet eens drie euro! Echte silveren oorbellen is natuurlijk een ander verhaal maar toch.

Een week later komt mijn moeder thuis met een tas vol boodschappen en ze haalt er een pak en een fles drinken uit. Optimel chocolademelk en Christal Clear Shine. Ik wil ze meteen uit testen. En heerlijk dat ze zijn! Ik besluit meteen dat t mijn nieuwe lievelings dranken worden. Kijk ik op de verpakkingen; optimel heeft 0% vet, en de Shine bevat minder dan 1kCal per glas! Denkend aan een glas cola, en hoeveel calorien daar wel niet in zou moeten zitten, geniet ik des te meer van mij chocomel en Christal Clear.

Tot slot begon het lekkere weer te komen en de hele school begon de zomerkleren uit de kast te trekken. Van nieuwe truitjes tot spaghetti hempjes en korte broekjes. Teennagels werden gelakt en de slippers konden aan. De birkenstocks waren bij mij op school volop te zien, en vorig jaar vond ik ze niet zo leuk, maar nu vond ik ze best goed staan bij iedereen. Ik besloot de stap te nemen en wilde de schoenen/slippers zelf ook. Mijn moeder wist dat ik slippers wilde en wees me op neppe birkenstocks in een bristol folder. Vandaag gelijk gehaald, ze waren maar tien euro. Heel wat anders dan die paar tientjes die je voor de echte betaalt, en geef toe, je denkt niet bij iedereen die ermee loopt van; zie ik het merkje staan, zijn ze wel echt? Bij neppe Allstars valt het wat meer op, maar voor slippers ga ik echt niet zoveel geld uitgeven, alleen maar omdat ze superlekker lopen.

Tevreden schrijf ik nu dit stukje, drinkend van mij chocolademelk die toch wat lekkerder smaakt sinds ik weet dat er geen vet in zit. Mijn nieuwe zwarte slippers bungelen aan mijn voetjes en ik kreeg vandaag al drie keer een complimentje over het leuke armbandje dat ik om had. Als je een beetje oplet zal je zien dat wat leuk is, soms zelf nog wat leuker, goedkoper of slanker kan.

leuk geschreven,!

oke, leuk koopjesjagen :stuck_out_tongue:

leuk geschreven! upje

ps; schrijf je meer?

Dankje ! Nee ik schrijf niet zo. Ik schrijf wel songteksten, maar de laatste tijd niet meer echt. Ik kom nogal tijd te kort :frowning_face: