Wie doet er vrijwilligerswerk?

Ik vraag mij af wie er hier allemaal vrijwilligerswerk doet. Wat doe je dan en hoe vaak per week?

Ik zag zelf een vacature voor jobcoach (vrijwillig) voor de vluchtelingen en dat lijkt mij erg leuk alleen ik ben bang dat ik het niet kan…

Ik! Ik geef voorlichtingen met betrekking tot gevaarlijke liefde aan scholen, ouders en professionals. Meestal krijg je van tevoren een training, zodat je weet wat je moet doen :slightly_smiling_face:.

^Dat klinkt ook wel erg leuk! Hoe combineer jij dat met studie/werk?

Ik kan gewoon aangeven welke voorlichting ik wil geven. Ze zouden het fijn vinden als je er ongeveer twee per maand geeft. Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel aanvragen er zijn. Dus het is prima te combineren aangezien je gewoon kan zeggen wanneer je kunt.

ik heb me ingeschreven bij vcu (vrijwilligerscentrale utrecht) en bij de zonnebloem (dagbesteding met ouderen) en reinaerde, dagbesteding voor mensen met een handicap. En je bent vrijwilliger, dus jij mag gewoon aangeven hoeveel je wel etc.

Ik zit in het bestuur van een jeugdvereniging en dat houdt in: één keer in de maand vergadering, elke week twee á vier uur aanwezig op de club. Het enige dat ik ervoor terugkrijg is enthousiasme van de kinderen, maar dat is wel heel leuk :slightly_smiling_face:

Wat super goed dat jullie allemaal vrijwilliger zijn!

De vacature die ik had gezien is voor 2 dagdelen per week. Best wel veel.