wie betaald?

Hoi allemaal,

Ik heb een redelijk domme vraag maar vroeg het mij af.
Vandaag ben ik jarig maar moet mijn vriend helaas werken.
Nu hebben wij afgesproken om morgen in de stad wat te gaan lunchen.
Normaal splitten we altijd het bedrag wat betaald moet worden. Ik vroeg me af, omdat ik vandaag jarig ben, of ik morgen het hele bedrag moet betalen. Zal hij dat van mij verwachten? Ja een beetje een onnozele vraag maar ik was benieuwd.

Alvast bedankt!

Hm, hier is het eerder dat degene die jarig is niet hoeft te betalen. Maar het is jouw keuze natuurlijk. Als je wilt betalen zeg je gewoon: ‘het is voor mijn verjaardag.’ Als je liever niet betaalt, split je gewoon het bedrag (en misschien zegt hij dan wel dat hij betaalt, maar ga daar best niet van uit.)

degene die jarig hoeft normaal niet betalen
en anders doe neem als nog geld mee en betaal samen het bedrag

volgens mijn ma moet de jarige altijd betalen… :stuck_out_tongue: echt raar
Oh en gefeliciteerd!!! :grinning:

Ik weet het niet. Misschien dat je 50-50 doet of zo?..

Bedankt voor de reacties!
Ja dat hij betaald ga ik sowieso al niet van uit maar ik vraag me af of hij ervan uit gaat dat ik betaal, of dat het sowieso een soort regel is dat de jarige betaald…

En bedankt voor de felicitatie!

hm god. ja misschien zegt hij ‘voor je verjaardag’ of misschien moet jij zeggen ‘ik trakteer je want i kben jarig’. maargoed, dat ligt een beetje aan de situatie en hoe hij zich gedraagt denk ik :stuck_out_tongue:. Dat soort dingen zijn altijd een beetje ingewikkeld idd.

gefeliciteerd!

Ten eerste heel erg gefeliciteerd (:
Ik zal het gewoon afwachten, ik weet niet wat voor iemand jou vriendje is. Maar bij mij betaalt sowieso de jongen heel vaak, en op een verjaardag vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat hij betaalt… maarja, ik zal het gewoon zien morgen, en wel gewoon geld meenemen (;

Ik zou gewoon sowieso geld meenemen. Kan je het altijd nog splitten :slightly_smiling_face:

Eigenlijk zou hij jou moeten betalen, maar ik denk dat jij moet betalen, want jij trakteert.

Bedankt voor de felicitaties!

Ja ik ben echt iemand die zich om dit soort kleine dingetjes heel druk kan maken, maar dat was dus echt nergens voor nodig!

Meneer moest vandaag werken van 9-22, tenminste dat zei hij! Om 13 uur kwam die me halen en hebben we lekker geluncht in de stad en ben ik heerlijk getrakteerd!

Bedankt voor de reacties!

Ah, mooi zo. (:
En gefeliciteerd!

Nog gefeliciteeerd

En voor de toekomst dan gaat dat vast natuurlijker (meestal als je relatie wat langer duurt) Dan betaal jij bijvoorbeeld de ene keer de bioscoop en de volgende keer je vriendje de lunch ofzo…

haha dat is wel lief van hem!
en nog gefeliciteeerd :slightly_smiling_face:

wat leuk! nog gefeliciteerd!

da’s lief van m!(:

Bedankt voor de felicitaties!

Ja dat was zeker lief!

Beetje dubbel eigenlijk: enerzijds zou je zeggen dat de jarige moet trakteren, maar anderzijds moet de jarige eigenlijk verwend worden.

Zoek het op in een etiquetteboek? :’)