Wicca

Heey, ik weet niet of het topic al bestaat (A)
Maar ik vroeg me af of iemand hier aan wicca doet of wat je er van vindt, of geloof je in magie.
Zelf vind ik het allemaal best interessant, ik geloof wel dat er iets is wat wij niet weten, iets bovennatuurlijks ofzo, en ik geloof niet in toeval. Wicca vind ik echt hardstikke gaaf, en mooi ook, ik heb een hele serie boeken erover gelezen echt gaaf :slightly_smiling_face: Ik doe er zelf niet aan, maar als ik tijd over zou hebben dus echt wel :wink:
En ik heb ook tarot kaarten, ik kan er zelf natuurlijk geen ene snars van dus bij mezelf vertrouw ik het niet maar vind ik het gewoon leuk, maar ik geloof er wel in eigenlijk
Dus ik was even benieuwd naar waar jullie in geloven op dit gebied :slightly_smiling_face:
xx

ja ik geloof het, ik doe zelf niet aan wicca maar ik probeer soms te mediteren maar dat lukt niet echt. Voor de Feist lezers hier, ik zoek naar me WO > Nakur, iemand die me kan helpen maybe?
Maar ik vind het echt vet en wil het zelf wel doen maar heb echt geen idee waar ik moet beginnen ofzo.

Ja ik geloof er wel in, en ik heb er ook wel boeken over gelezen. Maar sommige dingen vind ik echt gewoon eng…

Nope, ik geloof er niet in.

ik weet niet of ik erin geloof, me zusje die doet eraan maar ik heb af en toe me twijfels ik ben er te nuchter voor denk ik

Wat is het, ‘Wicca’? :flushed:

Oke, om het kinderlijk te zeggen tovenarij. Maar dan echt niet met n toverstokje ofzo.
Zoek maar es op op intermet.

Ik probeer ook wel is te mediteren, ik weet niet of ik het wel kan (A)
Ik kan wel me hoofd helemaal leeg maken zegmaar gewoon alles zwart
en wat is dit (A)
WO > Nakur
??

Ik doe wel aan Wicca en ben dus een Wiccan/heks, k heb tarotkaarten en een pendel en nog een wicca handboek en kruidengeneeskunde daar doe ik ook aan :wink: mijn luchtrichting is het zuiden en mijn kracht is vuur…

Wicca is een religie gebaseerd op de natuur en op de mysterie die uitgaat van het goddelijke in alles. Wicca is een (min of meer) georganiseerde vorm van hekserij, maar dit betekent niet dat deze begrippen synoniem zijn.

Wicca wordt ook de Oude Religie genoemd. Ingewijden vereren de Grote Moedergodin en de Gehoornde God. Het goddelijke manifesteert zich volgens Wicca in de natuur, en daarom legt deze religie de nadruk op nauwe banden met de natuur. Daarom zijn de seizoenen (de 8 jaarfeesten) en maangetijden belangrijk. De religie is bekend vanaf ongeveer 1950, maar de manier van leven die ook wel hekserij wordt genoemd, is volgens veel wiccans ouder. Wicca kent verschillende stromingen, waaronder de Gardneriaanse en Alexandrijnse wicca.

Oude religies en andere zaken die door de Christelijke Kerk als ‘heidens’ en ‘duivels’ werden gezien, zoals kruidengeneeskunde, waarzeggerij (wichelarij) en dergelijke, zijn eeuwenlang onderdrukt. Nadat de wet tegen hekserij in Groot-Brittannië na de Tweede Wereldoorlog werd opgeheven, ontstond onder leiding van Gerald Gardner de eerste wiccabeweging. Hoeveel wiccakennis uit oude religies en tradities werd gehaald, is niet bekend; wat wel zeker is, is dat diverse details door Gardner en anderen zijn ingevoerd en niet direct uit de oude religies komen.

bron : wikipedia

kwil ook tarotkaarten maar weet niet hoe dat werkt enzo, iemand een idee?

je kan er een boek bijkopen over tarotkaarten :wink:
maar ik heb daar een boek van dan leg ik je wel even de simpelste manier van tarotkaarten uit :wink:
maar k kan het nie tnu doen :S is morgen ook goed & anders stuur ik je wel een note :wink:

Oke isgoed dankje :grinning:

Hmm… klinkt beetje vaag, but you never know :roll_eyes:

alsje :wink:

Zijn er hier trouwens nog andere die ook aan wicca doen of zoals het bericht boven luidt er interesse in hebben/er in geloven / naajaa wat daar dus boven staat :wink:

o mijn god wat gaaf! ik wil ook al zo lang aan wicca gaan doen, maar dan zoek ik allemaal informatie enzo op sites, en de volgende dag heb ik geen tijd, en dan weer niet en dan weer niet, ik vind het echt gaaf ik probeer er zo veel mogelijk te weten van te komen voor later misschien [a] en gewoon omdat het me heel erg interesseert

[b][message=2114052,noline]nikkixD schreef op 13 juni 2007 @ 09:16[/message]:[/b] HAHAHAHAHA omg.. wicca is dus voor heksen. en die bestaan niet XD HAHA,
\--- beetje kinderachtig omdat zo te zeggen vind je niet ? ze heten heksen jaa, maar ze zijn niet de heksen zoals in sprookjes met een wrat op hun neus, een zwart gewaad aan en die mensen ziek/dood laten gaan... nu zijn ze normale mensen, soms zijn het zelfs mensen waarvan je het niet verwacht !

maar je hoeft het echt niet elke dag te doen hoor :open_mouth:
k ken ook Wiccans en doen niet aan feestdagen en voor de rest ook niet… okee dan ben je eigenlijk geen Wiccan meer, maar als je maar aan de feestdagen meedoet is het al goed :wink:
liefs rebecca

nooit van gehoord…