Wicca?

Wie kan mij vertellen wat wicca is, en aan welke leefregels je jezelf moet houden als je aan wicca doet?

en sorry, om het compleet te maken.
Wie doet hier allemaal aan wicca, en wat vinden jullie ervan?

http://lmgtfy.com/?q=wicca

:wink:

Amen.

hahahhahahahahahhahahahahahah ik vind dat zooo leuk xD

Ghahaha cool, hoe doe je dat =D

haha dat filmpje is echt geniaal. xd

Dat was gisteren in Flikken Maastricht

Sorry, geen verstand van, vind het nogal raar…

Als je er geen verstand van hebt, hoe kan je het dan raar vinden? :wink:

Maar er is op internet ontzettend veel daarover te vinden, en er zijn ook al oude topics hierover.

kijk ik nooit. :zipper_mouth_face:

Nou, eerst schrijf je een code…
Nee, zo doe je het.
__

OT:

Op zich is het niet zo gek dat de OP daarnaar vraagt. Er zijn heel veel verschillende stromingen.

Wicca is erg streng. Als je op zoek bent naar een algemeen hekserig spiritualiteit iets zou ik eerder gewoon paganisme in het algemeen, of eclectische wicca aanraden. Daarmee ben je wat vrijer in het zelf kiezen van je leefwijze.
Je hebt Gardnarian Wicca, een van de meest traditionele vormen, die echt met covens en inwijdingen werken. Dit kan je niet zomaar zelf worden. Verder is er bijvoorbeeld ook Dianic Wicca, dat is meer feministisch.

Maar als je solo wilt werken en met zelfinitiatie is eclectisch of paganistisch de beste manier.

Verder leven Wiccans volgens de heksenrede, waarin de twee belangrijkste regels ‘an ye harme none do what ye will’ (schaadt het niet, doe dan wat je wil) en de wet van drie (alles wat je doet, goed of slecht, zal drie keer naar je terugkomen) zijn.

(ik heb me in mijn ‘tienerjaren’ heel erg verdiept in verschillende niet-monotheïstische religies, en in paganisme het meest, dus ik weet er nog wel wat van)

De Heksenrede
ja shut up, dit is een Web Archive van mijn website toen ik veertien was

OT:
Ik heb er dus een tijdje in ‘gedabbled’, maar ik vind het net zulke bullshit als andere geloven. Het is alleen een stuk vredelievender en bomenknuffeliger.

Dankje =D
De rest heb k geen commentaar op xD

Ghahaha echt grappig, k ga mensen bezeiken xD

??

even voor de duidelijkheid,
wicca is iets waar je nóoit maar dan ook
nóoit me te maken moet krijgen.
je verliest je zelf en je komt er moeilijk uit.
serieus, kijk uit :slightly_smiling_face:

Haha, lijkt me stug. Ik zei op een dag “Jammer, ik geloof hier toch niet in” en WHAM!!! op miraculeuze wijze was ik eruit.

En verder… is het allemaal onzin natuurlijk, maar het kan minder kwaad dan andere geloven.
Eerlijk gezegd zie ik weinig slechts in een religie die vegetarisme, zorg voor de natuur, feminisme en aardig zijn tegen andere promoot.

Maar jij bent vast een van die mensen die gelooft in OMG DUIVELSAANBIDDING. Which, newsflash: satanisme is ook zo slecht nog niet.

woehoehoe, dat klinkt eng. jij hebt zeker flikken Maastricht gekeken?

Zo denk ik er ook over.
Sowieso is wicca echt niets voor mij.

De meeste dingen van Wicca zijn fake geloof ik, maar wat wel echt is dat ze doen aan zwarte magie. Dus met de geesten communiceren en hun gebruiken, zoals vele groepen mensen ook doen, zoals satanisten. Pas maar op.