' Where it all began.. [Need advice]

Hey dames,

Ik heb altijd al zo iets gehad dat ik met een eigen boek wil beginnen. Niet dat die hoeft worden uitgebracht maar gewoon het feit dat je een boek schrijft haha. Daarom ben ik nu begonnen. Nu ben ik niet van plan alles hier op girlscene te zetten, dus geen volg topic. Maar ik ben wel heel benieuwd wat jullie van het eerste deel vinden. Tips en commentaar zijn enorm welkom!

[i]Where it all began…

Ik kijk naar het toets blaadje voor mijn neus. De moeilijke woorden en formules zweven allemaal door elkaar. Scheikunde… Ik haat het. Ik kijk om me heen en zie dat Rianna & Jelly, mijn twee beste vriendinnen, maar raak antwoorden opschrijven. Logisch, als je leert is het vast appeltje eitje. Ik pak mijn blaadje waar alleen mijn naam, klas, datum een paar tekeningetjes op staan en loop naar voren. ’ Alstublieft meneer! ’ zeg ik nonchalant en kijk meneer Mollema uitdagend aan. Meneer Mollema is zo’n type docent die je niet kan peilen en die geen enkele klas aan kan. Één keer in dit zelfde jaar besloten we hem te testen. Rianna liep naar de prullenbak en deed alsof ze flauw viel. Wat hebben we die dag gelachen, hij was totaal in shock! ’ Ingrid… je hebt helemaal niks ingevuld ’ zegt meneer Mollema teleurgesteld. Ik weet precies wat hij nu gaat zeggen want deze preek hoor ik de laatste tijd van elke docent. ’ Probeer op zijn minst iets in te vullen, je weet dat je de laatste tijd op de drempel zit. Als zo doorgaat zit je volgend jaar echt op kader beroeps ’ Zegt meneer Mollema in de hoop dat ik nog verander. Probeer op zijn minst nog iets in te vullen? Ja hoor… Alsof ik doordat ik het woord ‘kaas’ invul op het blaadje alsnog punten krijg. Gelukkig is dat wat ik dacht en niet wat ik zei. ’ Meneer, het is al zeker dat ik volgend jaar naar Kader-Beroeps ga dus dit allemaal maakt voor mij niet uit. Kan ik nu gaan?’ Zeg ik zelfverzekerd. Meneer Mollema zucht en wijst naar de deur ’ ga maar…’. Dit was één van de laatste dagen voor mij op Theoretisch. Klas 3 zou ik beginnen op een andere school. Natuurlijk zou ik Rianna & Jelly enorm gaan missen maar die zou ik heus nog vaak zien. En natuurlijk zou het spannend worden om weer van school te wisselen, maar theoretisch werd gewoon saai. Ik was klaar voor een nieuwe uitdaging! Ik bent het type meisje dat kickt op actie. Het kan niet heftig genoeg. Niks zou me raken! Right…? [/i]

up

:upside_down_face:

Hetzelfde als Negative zegt. Er zit nog niet zoveel spanning in waardoor het tot nu toe waarschijnlijk geen lezers lokt. Probeer wat spanning op te bouwen. Ik ben benieuwd! :grinning:

Daar heb je een goed punt…
met VT & TT bedoel ik bij dat stukje dat ik het schrijf zoals nu. Een meisje die de lezers meeneemt vanaf het begin. Maar hoe je dit nu zegt brengt me opeens op een goed idee haha. Thankyouu!