@bedieetjj Jij hebt mijn hele dag weer goed gemaakt 
en speciaal voor jou nog een stukje geschreven…
Mijn vader kwam binnen. “Ik heb het met je moeder gehad over…” “ALS JIJ NOU OOK AL OVER DAT BOBBELTJE BEGINT WORDT IK GEK!”, schreeuwde ik. Mijn vader zuchtte. “Ga nou maar gewoon naar de huisarts… Misschien is het niks, misschien wel. De enige manier om daar achter te komen is naar de huisarts gaan. En die zal de laatste persoon zijn om daar raar van op te kijken. Die krijgt elke dag mensen met rare kwaaltjes, rare plekjes of gewoon mensen met griep. Als hij thuis komt is hij jou misschien al vergeten!” Ik dacht even na. Daar had mijn vader wel een punt. “Okee….Maar jij moet een afspraak maken hoor, anders staat het al helemaal belachelijk.” “Ik maak een afspraak voor morgen om 4 uur, als ze dan plek hebben, is dat goed?” “Ja hoor.”
Ik fietste alleen. Ik had geen zin om op Jill te wachten, als die niet al weg was. Ik zette mijn fiets in de stalling en was net van plan naar de ingang van de school te lopen toen ik iemand naar mijn voeten voelde kijken. Recht voor me zag ik een paar vans en volgde de voeten naar boven, en ik voelde dat wie dit ook was hetzelfde bij mij deed. Toen keken we elkaar in de ogen. Ik voelde een klein schokje door me heen gaan, het was beangstigend en fijn tegelijkertijd. De tijd stond stil en de wereld stopte met draaien. Even leek dit moment eeuwig te duren, maar toen begon deze jongen door te lopen. Ik stond nog een beetje na te trillen toen ik besefte dat deze knappe jongen weleens diegene zou kunnen zijn waarmee ik later zal trouwen. Maar waarschijnlijk is hij mij over 5 minuten weer vergeten.
*tim*
Ik zag haar ! Ze stond recht voor me en ik volgde de weg van haar voeten, naar haar goedgevormde lichaam tot ik haar gezicht zag. Dit was het mooiste aan haar. Ik keek haar recht in de ogen aan en voelde een soort….Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven… Een soort tinteling…. Dit gevoel had ik nooit eerder… Ze zal me wel dom vinden hoe ik haar hier aanstaarde, dacht ik. Dus ik liep snel door. Maar dit moment zal ik niet snel vergeten…Dat is zeker
*Bella*
Als ik terugdenk aan het moment met “die jongen” wordt ik helemaal warm vanbinnen. Ik denk nog even aan hem, maar mijn gedachte worden verstoord door een stem die roept: “Bella van Bregge?” “Ja?” “Je mag naar de kamer van Dr. Janssen, hier om de hoek.” Ik stond op en klopte aarzelend op de deur. “Bella?” De vriendelijke mannenstem overtuigde mij om de deur te openen. Een glimlachende man kwam op me af en schudde mijn hand. Ach, dacht ik, waar doe ik ook moeilijk over? Over 5 minuten stap ik deze deur uit, en zal mezelf op mijn kop slaan omdat ik hier zo stom over heb gedaan.
Ik had het mis toen ik dat dacht. De afspraak leek goed te gaan, tot nu. Het gezicht van Dr. Janssen keek niet meer aardig en glimlachend, maar bezorgd ! “Bella, zou je even naar de gang kunnen gaan terwijl ik je ouders bel?” “Ja natuurlijk, maar hoezo?” “Dat krijg je later te horen.” Bezorgd zat ik op de gang terwijl ik enkele flarden van het gesprek kon opvangen:
“het zijn slechts vermoedens…”
[…]
“dat weten we niet…”
[…]
“nader onderzoek zal…”
[…]
“goedaardig of kwaadaardig”