whatsapp

Ik heb sinds eergister een iphone gekocht. Maar ik snap dus echt niet hoe je whatsapp kan installeren. Het is miss een beetje een domme vraag. Maar kan iemand het me uitleggen? Want de uitleg op internet snap ik ook niet…

Alvast bedankt!

Zoeken in de iStore of applestore (of hoe je dat dan ook noemt op je iPhone)

Ja, ik heb in de appstore gekeken. Maar dan staat er betalen, maar ik heb geen van die methodes om te betalen. Dus ik snap niet hoe ik dat verder moet installeren…

Oh verkeerd gelezen, welke methodes staan er allemaal?

Bij mij stond er eerst ook betalen, maar ik heb ongeveer 4 maanden ofzo gewacht. Later stond er gratis en toen heb ik gelijk geïnstalleerd :slightly_smiling_face:

visa, mastercard en amex

Met amex ben ik niet bekend, maar hebben je ouders geen visa of mastercard?

je moet voor je apple ID normaal tog wat invullen voor visa? of heb ik het verkeerd? En in de Appstore staat er ook een afdeling van gratis misschien moet je daar eens tussen kijken :wink:

je kunt ook zo een itunes kaart kopen toch?

Klopt.

Whatsapp is 79 cent (uit mijn hoofd) voor de iPhone, niet gratis (zo nu en dan misschien wel als er een actie is). Je kunt 'm wel gratis downloaden wanneer je een Jailbreak op de iPhone hebt, alleen jailbreaken is niet zonder risico.

^ ja dat kan, dat werkt het best. Je kan hem ook van iemand overnemen als die inlogt met zijn/haar apple ID, maar dan kan je geen updates downloaden etc, dus het slimste is om hem via een itunes cadeaukaart te kopen, die kun je vrijwel overal krijgen

edit, dit ging over de Itunes kaart

Nee. Je hoeft geen iTunes kaart te kopen, of met een creditcard te betalen als je die niet hebt. Je moet je iPhone aansluiten op je laptop, en koppelen aan iTunes. Via daar kun je een Click and Buy account aanmaken. Deze koppel je aan je bankrekening en via daar stort je geld op je Click and Buy account. Minimaal 5 euro moet je storten. Dan kun je hem downloaden in iTunes en met je Click and Buy account afrekenen. Gratis downloaden is geen optie, mits je hem gejailbreakt hebt.

Tenzij je iemand kent die ook een iPhone heeft met whatsapp, zou je hem eventueel daar aan die laptop kunnen koppelen en dan die laptop machtigen en via die laptop iTunes er op zetten.

Whatsapp kost inderdaad eenmalig 79 cent.

ik vind het stom dat je eenmalig moet betalen, tuurlijk het is niet veel en ik had het ook zo gedaan als het kon via ideal ofzo (want nee ik wil geen dure itunes kaart kopen van 10 euro voor een app van 80 cent!! en ook geen click en buy account waar min 5 euro op moet komen)
Dus ik heb nu igotchat werkt hetzelfde, ook gratis voor android gebruikers en wel gratis voor iphone!
Als mensen zo nodig gratis met mij willen smsen halen ze maar igotchat, zo niet sms ik gewoon gezien ik dat toch onbeperkt kan doen :stuck_out_tongue:
Daarnaast is van iphone naar iphone toch al gratis met de imessage.

En verder zijn andere apps ook in opkomst om ook gratis te kunnen tussen android en bb enz zoals appme die is nu alleen nog voor iphone maar er staat bij die andere soon.

Ik heb altijd Click & Buy gebruikt en hoef daar geen 5 euro minimaal op te hebben? Of snap ik nou niet goed wat je bedoelt, SweetPrincess20?

Whatsapp is niet gratis voor Android, ze moeten er na een jaar voor betalen.
Grapje, dat was niet wat je bedoelde

En er zijn echt genoeg leuke apps die je later misschien wel wilt kopen, het is alleen maar handig.

@ekster boven mij schreef maaktnietuit dat je minimaal 5 euro moet storten daarop?

ooh echt? kwist niet dat ze er daarna voor moesten betalen. Maargoed ik heb verder geen behoefte aan whatsapp ik red me prima zonder :slightly_smiling_face:

^
in principe moeten mensen met android e.d. na een jaar betalen ja. Maar als je whatsapp dan verwijdert, en opnieuw installeert, kun je gewoon weer een jaar gratis… Zo lek als een mandje dat systeem :’)

Met iphone whatsapp heb ik geen ervaring.

^ik heb whatsapp gister verwijdert en mijne verloopt alsnog 26 augustus…

Oh, dan is dat dus nu anders! ;o

Volgens mij kun je hem toch gewoon downloaden zonder te betalen? Heb hem laatst nog op m’n telefoon gezet maar hoefde niet te betalen.