Whatsapp overgenomen door Facebook

Oke Telegram is Russisch whuahaha :’)
Het is ook nooit goed.

Ja, dit.

Ik denk dat ze het vervelend vindt dat alle info in handen is van één partij. Dus ze weten eigenlijk alles over je.

Monopolie?
Google heeft bijvoorbeeld al vrijwel alle zoekmachines weg geconcurreerd. (Wie Ilse kent moet zn hand op steken). (ik haal google erbij omdat dat het beste voorbeeld is)

Facebook heeft ook al Instagram en nu dus ook Whatsapp. Als dit zo door gaat worden zij het social media bedrijf.
Het hoeft niet perse slecht te zijn, maar ik vind Instagram bijvoorbeeld al veel minder leuk sinds je daar filmpjes op kan zetten. Daar hadden we toch al Vine voor?

Om het samen te vatten: ik houd niet van eenheidsworst. Ik vind het bijvoorbeeld ook jammer dat een leuke brasserie moet opdoeken omdat ze zijn overgekocht door Subway, ik noem maar wat.
Ik prijs onafhankelijkheid en authenticiteit.

Dit

*zucht* al die maanden bewust mijn telefoonnummer niet bij Facebook opgeven zijn voor niks geweest.

Oh zelf vind ik het wel handig als alles in een pakket zit. Lekker overzichtelijk haha.
Doelde eigenlijk meer op de consequenties van veel macht bij een bedrijf en de potentiële conflicten die daardoor kunnen ontstaan. Qua patenten en aanklagen. Weet namelijk niet of dit eventueel problematisch kan zijn of niet.

Het is best naïef om te denken dat Zuckenberg de enige is die boeken met informatie over jou als gebruiker heeft. ALLES wat je op het internet doet wordt geregistreerd, als het niet door Facebook is dan wel door een ander bedrijf of zelfs de overheid.

Dat weet ik.
Zelfs mijn lullige zoekopdrachtjes zijn waardevol.
Ik had daar een mooi artikel over, even zoeken.

Als er niets veranderd kwa advertenties en dat je ervoor moet betalen, blijf ik gewoon whatsappen. Ik bedoel, je hebt tegenwoordig nergens meer privacy. Alles wat je hier typt word ook gevolgd. Whatsapp wordt ook al langer gevolgd.

Oh zeker. Ik vind het eigenlijk ook niet heel vreemd. Tegenwoordig wordt de ‘internet business’ gedomineerd door vooral Facebook en Google en dat geeft ontzettend veel macht. Het verbaast me ook totaal niet dat What App, dat nu pas een beetje populair begint te worden in Amerika (het is daar lang niet zo populair as in Nederland) wordt opgeslokt door Facebook. Het betekent voor Facebook denk ik vooral een sterkere machtspositie en natuurlijk meer gebruikersinformatie = kachiiing

mar ach, als gebruiker van de app vind ik het ook niet direct een ramp. You can’t fight the system, tenzij ik overdreven maatregelingen ga nemen. Het maakt mij dus niet zo heel veel uit of ik nou door Facebook in de gaten wordt gehouden of door een ander minder bekend bedrijf of zelfs de overheid.

Straks krijg je nog dit :’)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/p350x350/1800370_799140016766072_1019728947_n.jpg

Whahahaha xD

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als ze Whatsapp op de een of andere manier bij Facebook gaan integreren. Ik zie dit eigenlijk ook niet zo zitten. Ik gebruik mijn Facebook haast nooit, ik heb m eigenlijk alleen maar omdat je tegenwoordig zonder Facebook al op verschillende sites helemaal niet terecht kan.

JA! ik wou dit net posten. een jongen die ik ken postte deze status op zijn facebook:

''Lieve Facebook vrienden en Whatsapp contacten.

Graag wil ik jullie laten weten (voor wie het nog niet wist) dat whatsapp ook al wordt overgenomen door Facebook. Dit betekend dat Facebook een steeds grotere marktpositie krijgt en aangezien facebook het niet zo nauw neemt met je privacy vind ik dit een serieus probleem worden. Ik ben dan nu ook op zoek naar een alternatief voor whatsapp. De laatste update voor facebook op je mobiel geef je toestemming dat Facebook videos, foto’s en geluiden mag maken/opnemen zonder jou toestemming. Dat ze SMS en MMS berichten mogen lezen op je telefoon. Dat ze je wifi mogen in en uitschakelen en je geluid profiel van de telefoon mogen veranderen. En dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Dit zal in de toekomst dus alleen nog erger worden met de overname van Whatsapp.
Het is natuurlijk jullie eigen keuze. Maar ik ben niet langer van plan dit de accepteren. In het verleden maakte het me altijd weinig uit want ik heb niets te verbergen, maar met deze steeds verder doorgeslagen ideeën ben ik van gedachte veranderd.

Denk nog eens goed na of jullie dit ook accepteren. En wie weet spreek ik jullie snel op een alternatief dat wel zorgvuldig omgaat met je privacy!’’

Zou dit allemaal echt zo zijn? ik weet het niet hoor.

Ik heb op zijn aanraden nu ook telegram gedownload haha. Wel fijn opzich, net whatsapp, maar dan wel veel sneller! Heel veel mensen hebben dat nu ineens in mijn lijst. Maar daarnaast blijf ik nog wel whatsappen. Ik bedoel, tegenwoordig wordt alles gecontroleerd en gescreend. Dan kun je overal wel wegblijven.

het is echt kut net als google die youtube verneukt heeft

Die samenwerking van Google en Youtube vind ik ook irritant ja

^Precioux; als ik dat lees vind ik dat echt verontrustend. Maar ach, zoals ik al zei. Facebook is niet het enige platform dat dit soort sneaky terms of conditions kent. Ik weet dus ook niet of ik het genoeg vind om Facebook te bannen van mijn telefoon, omdat het in mijn ogen toch geen zin heeft.