Whatsapp overgenomen door Facebook

Facebook heeft berichtendienst WhatsApp overgenomen voor een bedrag van 19 miljard dollar (13,8 miljard euro). Dat meldt Facebook in een persbericht. Facebook betaalt 4 miljard dollar cash en 12 miljard dollar in aandelen. Daarnaast gaat er de komende vier jaar nog 3 miljard dollar aan aandelen naar de oprichters en werknemers van Whatsapp.

Facebook zegt dat WhatsApp als zelfstandige berichtendienst zal blijven bestaan. Ook de naam ‘WhatsApp’ zal voorlopig gehandhaafd blijven. WhatsApp-oprichter Jan Koum zal toetreden tot het bestuur van Facebook.

bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3600187/2014/02/20/Facebook-koopt-WhatsApp-voor-13-8-miljard-euro.dhtml

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoorde dat er al een vervanger was gevonden, namelijk ‘Telegram’, stappen jullie over of vinden jullie het niet nodig?

Waarom zou je overstappen?

Waarom zou ik?

Omdat ‘Zuckerberg is watching you’?

Nooit problemen met WhatsApp. Ik wou wel dat ik net zoveel geld had als Mark Zuckenberg.

Kwestie van tijd dat je voor die berichtendienst betalen moet. Dacht je soms dat facebook iets overneemt zonder er zelf beter van te worden.

Er zijn mensen die vrezen voor hun privacy. Ik weet zelf ook niet wat ik ervan moet denken.

Als ik er niks van merk hoef ik niet over te stappen.

Alsof dat niet nu al gebeurde toen Whatsapp nog niet van Facebook was. Ik heb hier aan gewerkt voor mijn studie en ik kan je vertellen dat Whatsapp redelijk wat gegevens heeft opgeslagen van gebruikers en contactpersonen van gebruikers, zelfs als deze zelf geen Whatsapp hebben. Ongecodeerd trouwens ook.

Nu al props voor de Telegram illustraties:

En het belangrijkste:
Telegram is free forever. No ads. No subscription fees.

Ik ga het misschien overwegen…maar dan moet iedereen die ik ken dat natuurlijk ook doen :confused:

Of je nou whatsapp, facebook, telegram of wat dan ook gebruikt. Inmiddels wordt alles afgeluisterd/meegelezen

Vooral door de AIVD. :’]

Mij lijkt het ook wel handig omdat je Telegram ook via je laptop kan gebruiken. Maar als niemand van mijn vrienden het heeft heeft het geen nut, dus ik wacht er nog wel mee.

Ik ben niet zo interessant voor de FBI …

Dat is inderdaad wel handig. Ik gebruik trouwens voornamelijk IMessage en dat kan ook via de laptop, maar dat kan alleen als de ander ook een Iphone/Ipad/Mac heeft.

Wat mij meer dwars zit is dat dingen zo allemaal in handen vallen van 1 grote partij. Dit is ook wat mij tegenstaat bij Google.
Wat eerst autonome platforms waren vloeien nu allemaal in elkaar over (youtube gekocht door google->google+ integratie).
Ik ben denk ik een van de weinige die dat heel vervelend vind.

Oké, ik lees dit al de hele dag overal, maar ik snap de ophef serieus niet. Dat gesprekken meegelezen zouden worden, dacht ik dat allang bekend was. Bepaalde dingen kun je gewoon beter face to face bespreken lijkt me.

Dat interesseert me eigenlijk vrij weinig. Wat is nou 1 euro per jaar. :stuck_out_tongue:

Zou je dit kunnen toelichten? Ben me namelijk niet zo bewust van de nadelen