what you wear? enquete onderzoek

hi meiden ,
ik heb een lijstje met vragen voor een onderzoek waar ik mee bezig ben.
je zou me enorm helpen door het even in te vullen en ook vooral de laatste algemene vraag hoe jij erover denkt.
Super bedankt alvast voor degene die eventjes de tijd hiervoor willen nemen!! :ok_woman:
Liefs !x

ps. Het mag natuurlijk ook wat anoniemer door het naar mijn inbox te sturen als je dat prettiger vind.
thanks a lot! (K)

1. Wat draag je normaal gesproken op een door de weekse dag?
  2. Waar koop jij over het algemeen je kleding?
  3. Heeft dit ook een reden?
  4. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht?
  5. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven?
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt [ ]
  7. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren?
  8. Ben je hier bewust mee bezig?
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt?
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet?
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal?
    12.Hoe zou je je kunnen onderscheiden van de massa volgens jou?
    algemeen:
  10. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden
    Maar we dragen eigenlijk allemaal hetzelfde?
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou?
  1. Wat draag je op dit moment?
    Dit. http://i51.tinypic.com/i3i44l.jpg & http://i51.tinypic.com/23t2yc0.jpg
    2.Waar komt de kleding vandaan die je draagt/ waar heb je de kleding gekocht?
    H&M, Primark
    H&M :stuck_out_tongue:
    Goedkoop, leuke items
    Ja, er verzorgd uitzien geeft toch een eerste indruk.
    Veel jurkjes, rokjes en schattige dingetjes (:
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt?
    Het past wel bij me, ja. Rustig, zacht…
    ?
    Ik draag gewoon wat ik leuk vind.
    Ja, soms wel.
    11.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet?
    Ik draag wel apartere dingen af en toe. Niet heel uniek, maar toch iets meer dan back to the basics.
    12.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal?
    ?
  1. Wat draag je op dit moment?
    joggingbroek, shirt, groot vest (ja ik kom net uit bed en ga zo hardlopen :p)
    2.Waar komt de kleding vandaan die je draagt/ waar heb je de kleding gekocht?
    joggingbroek heb ik van mn zus gekregen, shirt is van h&m en dat vest is van mijn vader (maar hij is zo lekker oversized en fijn!)
    meestal bij de h&m, zara, river island
    ja, h&m is goedkoop maar heeft toch leuke dingen. Zara is vaak nog net wat unieker en de prijzen kunnen er ook wel mee door. RI is wel duur, maar ik houu van die kleren daar!
    ja, ik vind het belangrijk dat ik er verzorgd uitziet, dat het matcht, dat ik me fijn voel in de kleding die ik draag.
    ja, ik hou van modieus maar net wat unieker zegmaar. ik hou van die items die je niet zovaak ziet.
    Ik denk het wel. (maar daarnaast, snap ik deze vraag niet helemaal xd)
    dat ik van kleding hou.
    met wat ik met mijn kleedgedrag wil communiceren? niet echt eigenlijk. ik draag wat ik mooi vind.
    soms wel, dan draag ik iets wat je niet zomaar overal tegenkomt of iets waar je lef voor nodig hebt om te dragen. and me likes.
    11.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet?
    ik vind dat ik er speciaal uitzie omdat ik vaak lang opzoek ben naar dát kledingstuk en het ook draag alsof ik het super vind, wat ook zo is dus.
    uniek.

13.Hoe zou je je kunnen onderscheiden van de massa volgens jou?
met andere kleding dus, maar ook met uitstraling, houding.
algemeen:
14. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden…
MAAR we dragen eigenlijk allemaal hetzelfde?
we dragen helemaal niet allemaal hetzelfde? tja we hebben allemaal misschien een broek aan, maar er zit verschil in, kleur, model, whatever. ik snap deze vraag ook niet zo goed xd

ik hoop dat je er wat aan hebt :’)

aan die eerste twee vragen heb je eigenlijk niks want als mensen het op verschillende tijdstippen invullen kan het best zijn dat sommigen in hun badjas zitten. ik zit nu bijv in mn werkkleren. je kunt beter een outfitomschrijving van een normale schooldag vragen;)

1. Mijn werk outfit.
2. Gekregen van mijn werk.
3. Meestal bij de H&M.
4. Kleding is best goedkoop, vaak aanbiedingen en ook nog eens vaak leuk.
5. Niet in de zin van merken, maar ik hecht er wel waarde aan om er verzorgd bij te lopen en of ik me goed voel in mijn kleren.
6. Ja, over het algemeen is mijn stijl toch wat stoerder, maar soms draag ik ook hele lieve kleding zeg maar. Of een mix. Het is in ieder geval niet zo dat ik een standaard kledingstijl heb.
7. Ja ik denk het wel, maar dat is eigenlijk toch automatisch als je een eigen stijl hebt?
8. Ik wil uitstralen dat ik goed in mijn vel zit en ik me nergens iets van aantrek.
9. Nee, dat doe ik denk ik toch onbewust.
10. Niet per se, maar gaat ook om de combinatie. Toch kijk ik wel vaak of het inderdaad wat aparter is dan wat mensen over het algemeen dragen.
11. Omdat ik me er niks van aantrek wat mensen van mijn kleding vinden, ik draag wat ik leuk vind en waar ik me goed in voel.
12. Ik loop niet met de grote meute mee?
13. Door gewoon je eigen ding te doen en je nergens iets van aan te trekken.
14. Ik denk niet dat we per se alles het zelfde dragen. Ja oké als je gaat winkelen bij de H&M zijn er vaak meer mensen die dezelfde kleding hebben, maar het gaat er ook aan hoe je het draagt en combineert. Maar ligt ook aan de persoon zelf.

1. Wat draag je op dit moment? komt nog, heb nu nog pyjama aan :slightly_smiling_face:
2.Waar komt de kleding vandaan die je draagt/ waar heb je de kleding gekocht? ^
3. Waar koop jij over het algemeen je kleding?
H&M
4. Heeft dit ook een reden?
goedkoop en leuk, maar eigenlijk de enige leuke winkel in onze stad
5. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht?
ja, als ik kleding draag die niet bij me past voel ik me niet lekker in m’n vel :stuck_out_tongue:
6. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven?
ja, weet niet hoe ik het zou omschrijven, de ene dag draag ik een ripped jeans de andere dag een rokje.
7. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt [ ] uhm… dat weet ik niet. :stuck_out_tongue:
8. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren?
?
9. Ben je hier bewust mee bezig?
?
10. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt?
soms
omdat ik dingen draag die de mensen uit mijn omgeving niet durven te dragen
niet.
13.Hoe zou je je kunnen onderscheiden van de massa volgens jou?
zijn wie je bent.

thanks ! ik zal het ff veranderen. ik had ook al gemerkt idd :slightly_smiling_face:

1. Wat draag je normaal gesproken op een door de weekse dag? Veel verschillende jurkjes en rokjes met vestjes/ blazers, leggings en wedges, hakken, laarzen of ballerina’s. Eigenlijk vanalles;)
  2. Waar koop jij over het algemeen je kleding? H&M, Primark, Zara en ik draag ook vaak kleding van mijn eigen webshop ZoYou.nl.
  3. Heeft dit ook een reden? De kleding bij H&M en Primark is echt mijn stijl en de prijzen zijn erg fijn. Daarnaast verkoop ik in mijn webshop ook mooie, goedkope kleding die helemaal mijn stijl is.
  4. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht? Ja, ik vind het belangrijk om er goed en verzorgd uit te zien en mijn kleding net op een andere manier te combineren dan wat je over het algemeen op straat ziet.
  5. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven? Ja, ik draag veel kant, strikjes en bloemenprints. Hier ben ik helemaal gek op!
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik me prettig voel in de kleding die ik draag.
  7. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren? -
  8. Ben je hier bewust mee bezig? -
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt? Ik heb niet het gevoel dat ik er heel apart uitzie, maar ik vind het wel leuk om er net iets anders dan de rest uit te zien. Je zult me niet in een standaard hemdje met zwart vestje zien bijvoorbeeld. Ik loop vaak over straat met een kanten jas of een strik in mijn haar, maar apart vind ik dit niet.
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet? Zie vorige vraag.
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal? Ik durf verschillende dingen te combineren.
    Draag wat je zelf leuk vindt en denk hierbij niet aan wat andere mensen van je zouden kunnen denken.
    algemeen:
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? Ik zie inderdaad vaak mensen met een simpel vestje, spijkerbroek en laarzen. Ik wil er graag iets anders uitzien, maar als dit hun stijl is, is dat prima! Niet iedereen wil zich graag onderscheiden denk ik.
    Uhm, heel verschillend, soms een spijkerbroek met een shirtje, dan jurkje, 5 euro rokje, blazers.
    H&M, Vero Moda, The Sting.
    Uhm, Vero Moda en The Sting zijn eigenlijk de 2 winkels in mijn stad, dus ik heb niet zo heel veel keus. En ik bestel gewoon bij de H&M.
    Ja, ik probeer er altijd zo leuk mogelijk uit te zien, anders voel ik mezelf ook niet fijn.
    Ik neem aan dat wat je draagt jouw stijl is. Maar ik heb niet echt zo’n aparte stijl, meer een beetje normaal; tailerokjes, blazers, jurkjes, soms spijkerbroeken. Heel verschillend, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt [ ]
    uh, ik denkt het wel, snap de vraag eigenlijk niet helemaal.
    Nee, niet echt.
    Nee
    Niet echt, tegenwoordig kleden de meesten zich zo, en dan is het niet zo dat ik denk; oh, hun hebben dat aan, nu moet ik dat ook doen. Maar meestal wat nu de trend is, vind ik ook leuk dus dat komt goed uit (:
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet?
    Zie vorige vraag.
    Uh, weet ik eigenlijk niet.
    algemeen: Gewoon lekker jezelf zijn.
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? Wat de trend is gaan mensen vaak dragen, dus dan denken ze misschien; hé ik ga is wat anders proberen dan ben ik ook weer een beetje anders, maar uiteindelijk heeft iedereen dat dan aan. Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.

Een spijkerbroek met een hemdje en vestje + accessoires of een mannenblouse.
H&M, Zara etc. Toch voornamelijk bij grote ketens.
Naast dat ik de kleding daar gewoon mooi vind is het vaak een stuk goedkoper dan de wat originelere winkels.
Ja, want je kleding maakt deel uit van jouw eerste indruk op anderen. Daarom vind ik dat mijn kleding goed bij me moet passen en hoe ik ermee overkom op anderen.
5. Is wat je draagt jouw stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven?
Ik heb eigenlijk niet echt een eigen stijl, mijn kleding is nogal mainstream. Het is vaak casual en ik draag vooral natuurtinten. Niet echt opvallend dus :’)
Mhwa, ik denk niet dat ik mijn persoonlijkheid uit kan drukken met kleding. Ik moet me gewoon prettig voelen in mijn kleding.
Niet iets bijzonders.
Nee.
Nee, absoluut niet.
Omdat er heel veel meisjes rondlopen zoals ik. Mooie broek, leuk vestje en een hemdje met bloemenprint. Ik denk wel na over hoe ik eruit zie maar het hoeft niet heel erg opvallend te zijn, daar voel ik me niet prettig bij.
Mijn uitstraling zit hem niet in mijn kleding maar in de rest van mijn uiterlijk. Ik denk niet echt dat ik een bijzondere uitstraling heb, eerder standaard.
Door kleding te dragen die je leuk vindt en die bij jou past. Want daardoor creëer je een passend totaal plaatje dat bij je past. Dan ben je jezelf en dus anders dan anderen, ook al is je kledingstijl niet enorm bijzonder.
13. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden

Omdat mensen kuddedieren zijn en zich vaak veiliger voelen als ze bij de groep horen. Om hierbij te horen kleden mensen zich vaak naar een bepaalde stijl. Dit hoeft niet meteen mainstream te zijn maar het is vrijwel altijd in te delen in een bepaalde categorie, (bijna) niemand is echt uniek.

Ik kom niet zo vaak buiten, dus mijn huisbroek & ene Tshirt/trui.
    (Als ik wel naar buiten ga een jeansbroek, of een makkelijk rokje)

Op Marktplaats :’))) Niet omdat ik arm ben ofzo, maar ik vind dat daar veel meer keuze is xD En verder in H&M, C&A…

O die heb ik nou net gezegd hierboven :stuck_out_tongue: Reden v H&M/C&A is de prijs

Ja. In zoverre dat ik er geen honderden euros aan wil geven, maar ik heb 't heel lang verwaarloosd, ook gothic-stijl gedragen enzo. En nu voel ik me meer meisje, dus wil ik me ook echt zo kleden! :grinning:

Neeee, ik ben daar nog heel erg naar op zoek…

Nope, wil ik wel maar ik kan maar niet vinden welke stijl ik de mooiste vind :stuck_out_tongue: Over 't algemeen is 't een rommeltje, geen specifieke stijl xD

Niets, denk ik :stuck_out_tongue:

Nee

Nee

-

Niets

algemeen: Ik denk met mijn lange oranje haar xD Maar met kleding niet echt :stuck_out_tongue:

1. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden
    Ik weet 't niet, en ik heb op deze ochtend niet zo heel veel zin om daarover na te denken :stuck_out_tongue:
    Denk dat we gewoon allemaal willen bewijzen dat we geen kuddeschaap zijn, maar daarmee alleen maar bewijzen dat we ‘t wel zijn :’)
  1. Wat draag je normaal gesproken op een door de weekse dag? ehm, dat verschilt, soms kies ik voor een rokje/jurkje, soms een lekkere spijkerbroek, soms een shortje (met majot), maar nooit echt sexy dingen ofzo. haha
  2. Waar koop jij over het algemeen je kleding? H&M het meest, en ook wel NewYorker, of Pimkie.
  3. Heeft dit ook een reden?een beetje, ik zou opzich wel dingen bij vero moda of ONLY kunnen kopen, (dat vind ik toch degelijk wel duurder dan andere winkels, voor mijn leeftijd dan, ofzo.) maar ik ben blijer met veel goedkope dingen, die ook nog eens leuk zijn, dan weinig dure dingen.
  4. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht? ik hecht niet echt waarde aan mijn uitstraling, want ik draag gewoon wat ik mooi of leuk vind, en als anderen een ander beeld daardoor op mij krijgen, hebben ze pech. ik hecht wel veel waarde aan kleding, en ben altijd best lang bezig iets leuks uit te zoeken voor de volgende dag.
  5. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven?ja, het is gewoon mijn stijl, wat ik al eerder zei; ik draag gewoon wat ik leuk vind. en mijn stijl kun je het beste omschrijven als; het heeft altijd nét iets specialer dan andere kleding, soms stoer, soms vrouwelijk, en ehm ja…
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt [ ] daar let ik nooit op eigenlijk (ik heb ook geen foto)…
  7. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren? niks eigenlijk.
  8. Ben je hier bewust mee bezig? nee.
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt? op een of andere manier wel, maar meestal niet.
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet?-
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal? ik heb niet echt een andere uitstraling dan anderen, voor zover ik weet.
    algemeen: eh… geen idee. ja soms dus net een dingetje wat het kledingstuk specialer maakt, maar dat is lang niet altijd zo.
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? ik vind zeker niet dat iedereen hetzelfde draagt, en als dat wel zo zou zijn, bestonden er ook geen mensen met een eigen kledingstijl, wat sommigen wel degelijk hebben.

Jurkjes, rokjes, spijkerbroek, cardigans
70% uit mijn kast komt van de H&M
Goedkoop en leuke kleding
Ja ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien. En als je je goed voelt in je kleding, straal je dat ook uit.
Ik heb niet echt een bepaalde stijl. De ene keer sportief, dan weer schattig of chique.
6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt
Nee zo extravert zie ik er niet uit, dat ik ermee mijn persoonlijkheid uitstraal.
Niets specifiek.
Nee
Meestal draag ik rustige/niet drukke kleding met één eyecather.
Inprincipe ziet iedereen er hetzelfde uit. het is toch leuk om iets te dragen die andere niet hebben, waardoor je er net iets anders uitziet.
Dat weet ik niet.
algemeen:

Tja, ik draag gewoon wat ik leuk vind. Ik ga niet mijn best doen om me te onderscheiden.
13. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden

Juist omdat mensen mensen zich willen onderscheiden, zien we er uiteindelijk allemaal hetzelfde uit.Maar ik vind het allemaal prima.
Draag wat je leuk/fijn vind om te dragen

Bandshirt/hoodie met spijkerbroek & sneakers
    H&M, internet, kleine locale winkeltjes
    H&M omdat die broeken me perfect passen, internet omdat ze daar leuke shirts verkopen
    Nou nee, ik draag wat lekker zit & wat een beetje bij elkaar past :’)
    Ja, gewoon een beetje ‘too cool to care’ haha of hoe zeg je dat. & dat ik shirts van m’n favoriete bands draag is wel obvious
    Ja
    Niks, is dit niet drie keer dezelfde vraag?
    Nee
    Ja
    Omdat ik niet Uggs+jegging+minirokje+shirtje+blazer draag, niet echt met de mode mee ga :’)
    ZIE 10
    ZIE 10
    algemeen:
    Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik heb het idee dat er op een gegeven moment een image is van ‘als je Uggs & skinny jeans & een blazer draagt dan hoor je erbij’, en aangezien dat iets vrij belangrijks is op middelbare scholen, erbij horen, draagt iedereen het. Ik vind het verschríkkelijk.
    broeken, rokjes met panty’s, shirtjes en vestjes
    h&m, vero moda, only, okay
    niet te duur en mooi vind ik
    ja, ik wil er leuk uitzien en het moet me iets dunner laten lijken
    hmm ik heb niet echt een stijl, ik draag gewoon wat ik leuk vind
    nee vind ik niet de ene keer draag ik laarzen met een rokje etc. en de andere keer een broek met uggs/sneakers en dan weer een baggy broek/harembroek
    dat ik draag wat ik leuk vind
  8. Ben je hier bewust mee bezig? een beetje
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt? nee, al staat het bij mij vaak wel iets anders dan bij anderen maar dat licht ook aan mijn haarkleur
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet? anders val je niet op?
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal? mijn haar is anders dan die van andere mensen maar dat heeft niks met kleding te maken
    algemeen: nouja, mijn haar opnieuw :stuck_out_tongue:
    er word een trend bedacht en iedereen wil er graag bij horen dus koopt iedereen het anders denken ze dat ze er niet bij horen.
    Een spijkerbroek of rokje met een shirtje, bloesje en een jasje
    H&M
    Lekker goedkoop en leuke kleding
    Ja, het is de eerste indruk die mensen van je hebben en het is een manier om te uiten wie je bent.
    Ik heb geen idee, ik draag gewoon wat ik leuk vind.
    Ja, ik denk van wel. Ik ben (meestal) vrolijk, dus mijn kleding is ook vaak vrolijk. Met bloemetjes of felle kleurtjes.
    Dat mode leuk is denk ik?
    Ja
    Soms wel, maar soms ook niet
    Ik wil er niet precies hetzelfde uitzien als de rest van nederland
    Ik durf te zeggen wat ik vind of wil.
    algemeen: door prints en felle kleurtjes te dragen. Niet een grijs vestje, een wit hempje, een spijkerbroek en uggs. Want dat heeft iedereen al
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? De meeste mensen kopen hun kleding bij grote ketens. In de grote ketens lijken de collecties veel op elkaar, dus eigelijk draagt iedereen hetzelfde. En ik denk dat mensen het prettig vinden om niet zo op te vallen, zodat ze er bij horen.
    Spijkerbroek met een leuk tshirtje en een sjaal en allstars =D
    H&M & Intercity & Vero Moda
    Daar hebben ze gewoon leuke kleding!
    Ja dat wel want ik vind het gewoon leuk om kleding te combineren en nieuwe outfits te maken en als je er leuk uitziet met een leuk personality mogen veel mensen je sneller omdat je er dan 'open’uitziet
    Ja cker! mijn stijl is vooral lekker simpel maar ik heb natuurljik ook wel eens rokjes en jurkjes enzo aan maar niet te drukke prints.
    Jah meestal is het lekker simpel dus iedereen vind het eigenlijk wel leuk en veel mensen mogen mij ook wel als persoon.
    …?:blush:
    Nou nee?XD
    nou niet echt t is gewoon lekker simpel eigenlijk=D
    Mensen hebben wel vaker een simpele spijkerbroek aan met een shirtje een sjaal en allstars toch?XD
    Nou geen idee. maar ik draag gewoon wat ik leuk vind en mensen meoten dat maar accepteren toch!
    algemeen:
    Nou ik ben best open en aardig en de meeste op school bij mij lopen met een jeans legging + uggs + Adidasvestje/blazer + blackberry, niet dat dat erg is ofzo maar ik loop er nooit zo bij eigenlijk want het is gewoon neit mijn stijl.
    We dragen niet allemaal hetzelfde… de meeste gaan wel met de mode mee maar je hebt ook meiden met een heeele andere stijl! daar is helemaal niks mis mee maar de meeste mensen vinden hun dan wel ‘anders’ dus dan onderscheidt je jezelf wel.
  1. Wat draag je normaal gesproken op een door de weekse dag? jeansbroek/jeanslegging, t-shirt en daar nog een shirtje overeen en een vestje
  2. Waar koop jij over het algemeen je kleding? H&M, C&A, Pimkie, Vero Moda, New-Yorker, Coolcat
  3. Heeft dit ook een reden? Gewoon, ze hebben leuke kleren
  4. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht? Een beetje. Het is niet dat ik 's morgen opsta en gewoon iets aandoe, ik vind het leuk om kleren te combineren
  5. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven? Ja. Mijn stijl is eingelijk gewoontjes. Gewoon zoals de meeste meiden in mijn klas rondlopen. Ik hou niet van ‘speciale’ dingen. Ik hou het graag gewoontjes.
    Ja
  7. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren? Ehm, weet niet.
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt? Nee
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet? Ik vind niet dat ik er speciaal uitziet omdat ik duizenden andere meiden ziet met dezelfde stijl als ik.
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal? Geen idee
    algemeen: een roze pruik en kleding met felle kleuren en prints.
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? We dragen toch niet allemaal hetzelfde? Maar in iedergeval veel mensen gaan zowat bij dezelfde winkels shoppen.En in alle bekende merken zoals H&M & Vero Moda etc. hebben ze zowat allemaal hetzelfde.
  1. Wat draag je normaal gesproken op een door de weekse dag? Jeansbroek , T-shirt ( + een trui met een rits) , All Stars , armbandjes , Sjaals
  2. Waar koop jij over het algemeen je kleding? Zara ,P&C ( Only , vero moda , Vila , Review ) , soms bij de h&m
  3. Heeft dit ook een reden? Ze hebben gewoon leuke kleding
  4. Hecht je waarde aan kleding en je uitstraling? Zo ja in welk opzicht? Ja , ik vind het leuk om er goed uit te zien , ik hou van mode
  5. Is wat je draagt jou stijl? En zou je die stijl kunnen omschrijven?Meestal jeans met iets op , ik heb een gewone stijl , maar ik draag heel soms ook rokjes of kleedjes
  6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt [ ]?
  7. Wat wil je met je kleedgedrag communiceren? Uhm…
  8. Ben je hier bewust mee bezig? Hangt er van af waar je heen gaat
  9. Heb je het gevoel dat je iets aparts draagt? Uhm… nee
    10.En Waarom vind je dat je er speciaal uit ziet / of waarom vind je dat je er juist niet speciaal uit ziet? Ik draag normale kleding denk ik (:
    11.Wat maakt je uitstraling volgens jou anders dan normaal? Ik draag gewoon een jeans , of een kleedje , of een rokje . Dat zijn niet altijd heel speciale combinaties
    algemeen: Ik volg meer de mode dan de andere kinderen van mijn klas
    Maar we dragen eigenlijk allemaal hetzelfde? Nee , mensen maken hun eigen combinaties van kleding,…
    -Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? Je kan hetzelfde topje ofzo aanhebben maar het anders combineren en dan heb je een andere look !
    Jeans + topje/T-shirt en ballerina’s

H&M, Originals, Fornarina, Zara,…

H&M en Zara omdat het goedkoop is. Fornarina en Originals is goede kwaliteit en ik vind er altijd wel iets moois.

Ja, tuurlijk. Ik laat zo zien wie ik ben.

Ja. Ik ben geen meisjemeisje maar heb eerder een stoerdere stijl. Je zal me nooit in een jurkje zien zonder een leren vestje of studs erbij.

6. Draag je kleding waarmee jij jezelf als persoon uitdrukt? +foto van een outfit die je dan draagt
    Ja maar een foto kan ik momenteel niet maken

Ik wil gewoon een beetje opvallen.

Ja.

Ja, ik draag soms wel dingen die niemand anders zou dragen.

Ik vind dat ik er speciaal uitzie omdat ik qua uiterlijk ‘schattig’ ben ( naar horen zeggen) maar mij absoluuuuut nooit schattig kleed.

Ik geef niet om de mening van anderen.

algemeen: De trends niet blind volgen maar wel je eigen interpretatie ervan dragen.

1. Mensen dragen kleding om zichzelf te profileren of te onderscheiden
    Maar we dragen eigenlijk allemaal hetzelfde? Ja, das waar

-Hoe werkt dat/ hoe kan dat volgens jou? Geen idee! Dat moet je aan je plaatselijke socioloog vragen.