What to say?

hoi,
ik ben een nogal onzeker meisje,
en ik ken een hele leuke jongen, en heel lang geleden heb ik met hem gezoend…
ik heb zn nummer, en we hebben lang geleden wel eens een gesprek gehad op whatsapp.
en vannacht heb ik over hem gedroomd en ik denk dat ik hem misschien weer leuk vind;$ maar het is al heel lang geleden, ong. Februari/maart.
maar hij reageert nog wel altijd op mijn hyves foto’s enzo.
maar hij is nogal “populair”… dat maakt mij nog onzekerder, want ik ben dat niet echt.
dus nu mijn vraag… wat vinden jullie, zal ik hem smsen/whatsappen, zo ja wat moet ik dan zeggen?

Hmm, proberen kan geen kwaad?
Gewoon over ‘standaard’ dingen…

ja maar straks denkt hij… ja wat mot zij nou weer van me?
omdat ik zegmaar nooit tegen hem praat

Luister gewoon naar je gevoel.
Als je hem nog leuk vind, gewoon smsen, en dan misschien wel een afspraakje!

ehm, reageer op hyves terug, met respect en die dingen, daarna even een reactie achterlaten, daarna korte krabbels sturen en maak ze gewoon steeds langer met vragen en toon interesse in hem. En als je 'm dan ziet kun je wel even vragen hoe het met 'm gaat.

Begin dan gewoon een keer een gesprek op msn, zo van:
‘Hey -naam-, lang niet gesproken!’
‘Ik verveel me echt in de vakantie, heb je misschien zin om af te spreken?’

dit is wel een goed idee, maar dan in whatsapp versie…
als ik dat zou durven.
ik ben al bang om ‘heee’ tegen hem te typen;$

^ Van een simpele hoi kan er niks mis gaan. Sowieso heb je niks te verliezen - alleen te winnen. Laat je ook niet uit het veld slaan als hij niks terug zegt. Hij kan ook met wat anders bezig zijn en later antwoorden.

Ik weet hoe moeilijk het is, maar ik heb zojuist mezelf overwonnen en ik zal je zeggen, het voelt heeeeeel goed als je het eenmaal gedaan hebt.

Wees een beetje subtiel in je smsje/whatsapp en vraag bijvoorbeeld of hij een leuke vakantie heeft ofzo. En dan kun je later vragen of hij misschien eens een keertje wil afspreken.
You can do it :grinning:

Gewoon beginnen met
Hey lang niet gesproken.
Niet alleen met ‘‘hey’’, dan is het al goed.

haha op “enter” drukken is soms heeel erg moeilijk. ;p
soms dan typ ik wat ik wil zeggen en dan duurt het 10 minuten totdat ik genoeg moed heb verzameld om op enter te drukken ;p

oke ik heb zojuist besloten dat ik hem ga whatsappen, maar als het stil valt… zouden jullie dan een beetje kunnen helpen?
want ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen :flushed:

Haha ja, ik heb denk ik 5 minuten met mijn duim op ‘enter’ gezeten. Toen ik eenmaal had gedrukt geloofde ik het bijna niet hahaha.
Maar echt, gewoon doen!
En ja ik wil wel even helpen als het stilvalt! Maar ga gewoon een beetje op wat je voelt af, waar praat je normaal ook over? Je hebt genoeg tijd om na te denken op whatsapp en als hij bot reageert zou ik gewoon stoppen, om jezelf die moeite en evt. pijn te besparen :slightly_smiling_face:

jaa, ik heb dat ook altijd…
maar misschien is hij wel op vakantie, dus dan kan ik hem niet whatsappen, en sms is nogal duur dan…

Dit zijn smoesjes. Hij krijgt het bericht dan later.

gewoon doen joh!

Probeeren :grinning: Had ik ook vroeger ik durfde het niet maar ik had zo van ja als ik niks doe dan gebeurt er ook niks he! suc6