What to do?

Hi! Ik zit ergens heel erg mee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het kan wat lang worden om te lezen maar ik hoop dat jullie die moeite willen nemen.

Het zit zo: Ik ben 17 jaar en heb in november 2 jaar een relatie met mijn vriend (21 jaar), en ookal ben ik nog maar 17, ik weet dat hij de liefde van mijn leven is. Onze relatie is altijd heel stabiel geweest, we zijn 3x samen op vakantie geweest met z’n 2en naar het buitenland, en hebben in de herfstvakantie onze 4e vakantie op het programma. Nou hebben we de laatste weken echt heel vaak ruzies, en die gaan dan echt totaal nergens over maar ze lopen altijd vreselijk uit de hand waardoor onze relatie op dat moment gewoon op knappen staat. Meestal is het de volgende dag wel weer goed, maar nu heeft mijn vriend de laatste tijd geen motivatie meer. Hij heeft geen zin meer in de ruzies en mist onze leuke tijden. Nu hebben we hier dit weekend feest (1x per jaar) en ik heb afgesproken met een vriendin erheen te gaan. Nu hebben we al een paar dagen ruzie hierover, omdat ik en mijn vriend gewoon niet samen op stap kunnen gaan, omdat er dan alcohol in het spel is gaan we ons aan elkaar ergeren en dan loopt het altijd uit de hand. Ik twijfel hierom héél erg of ik morgen wel moet gaan, omdat onze relatie de laatste weken echt niet goed gaat zei mn vriend ook: ik denk dat morgenavond echt onze relatiebreuk wordt, want als we morgen ruzie krijgen dan wil ik echt niet meer verder. Maar als we dit weekend goed doorkomen heeft hij er weer meer vertrouwen in, dan is het een beetje zoals: We hebben dit overleefd, en vanaf nu gaat alles weer beter worden. Heeft iemand tips? Ik zit er sterk aan te denken om niet te gaan om onze relatie te redden, en hem wel een leuke avond gunnen, maar aan de andere kant ben ik al een half jaar niet meer uit geweest en is dit feest maar 1x per jaar… Help me :frowning_face:

Ik zou eventjes elkaar niet zien… Zulke dingen gebeuren vaak als je elkaar te veel op de lip zit.

Als je met je vriendin gaat, hoef je je vriend toch niet te zien? Ik vind niet dat jij jezelf daar zo voor moet opofferen. Hij zegt praktisch dat jij moet thuisblijven terwijl hij feest zodat het aan kan blijven, wat nergens op slaat, het moet van twee kanten komen. Ik denk dat je elkaar gewoon ruimte moet geven.

Ontwijk elkaar, en ga gewoon naar het feest.

Daar heb je wel gelijk in idd, maar dat feest is buiten en het is niet super groot dus de kans dat we elkaar daar tegenkomen is erg groot, maar ik bedacht me idd ook om hem een beetje te ontlopen als ik wel ga. Dat tijdje elkaar niet zien hebben we geprobeerd, en na 2 dagen is hij alweer bij me gekomen omdat hij me zo mistte, we zijn elke dag samen al 2 jaar lang en als we elkaar een uurtje niet zien missen we elkaar (ja echt :’)) Ook is volgende week onze laatste vakantieweek, en dat we dus nog veel bij elkaar kunnen zijn en daarna begint onze school weer waardoor we elkaar veel minder kunnen zien ivm met andere tijden, dus willen we nog wel een beetje van die week genieten, maar dan moeten we wel door dit weekend komen :frowning_face:

Meer reacties nog?

Als jij thuisblijft kan hij dan ook niet thuisblijven, met jou? Nu vind ik het meer overkomen: ik heb geen zin om jou te zien, maar wel om te feesten.
En als hij dan verlangt van jou dat jij thuis blijft (wat ik eigenlijk niet vind kunnen), moet hij zelf ook maar iets opofferen.

En anders allebei niet zoveel drinken?

Je hoeft elkaar niet echt te ontlopen, maar je hoeft zeker niet de hele avond bij elkaar te hangen. Gewoon een kort gesprekje en dan gewoon feesten met je vriendin.

Ik vind dat jij net zo veel recht op een leuke avond uit hebt als hem. En na het lezen van je verhaal ben ik bang dat jullie relatie al kapot is. Denk goed na over wat jezelf wil!!

Ennu geniet van je avondje uit die verdien je;)

Nou het feest is woensdag al begonnen, en duurt tm zaterdagnacht, nou is hij woensdag en gister al bij me gebleven en hebben we afgesproken dat hij gewoon vanavond en morgen gaat, en als alles goed gaat morgenavond dan slaapt hij ook wel bij me dus ik vind het geen punt dat hij sowieso gaat. Ik zou alleen graag zelf ook weer eens gaan omdat het ZO lang is geleden en ik ook weer eens een keer los wil gaan. Ik denk dat ik me gewoon normaal tegen hem gedraag maar niet teveel bij hem ben, en niet te laat naar huis ga zodat het niet uit de hand kan lopen :slightly_smiling_face:

Dankjewel, lief van je! Ik ben heel erg bang om hem kwijt te raken, zijn gevoel is minder dan de mijne, ik vind het natuurlijk ook niet leuk als we ruzies hebben maar ik hou zoveel van hem dat ik denk: we gaan toch nooit uit elkaar dus het komt wel goed, maar hij denkt er anders over :frowning_face: Ik wil natuurlijk niet de enige zijn die er alles aan doet, maar ik zie en merk aan hem dat hij nog heel veel van me houdt, en buiten de ruzies om is het altijd zo geweldig als we bij elkaar zijn. Ik zie gewoon een toekomst met hem, en ik kan en wil absoluut niet zonder hem…

Toen ik vannacht bij m sliep vroeg ik ook: hoeveel hou je nog van me? Genoeg om door te gaan? Toen zei die: Meer dan genoeg om door te gaan, maar de ruzies moeten gewoon stoppen…

More?

Ik zou zeggen: gaan. Je houdt ruzies en uit elkaar gaat toch niet tegen.
Niet lullig bedoeld verder hoor!!! Maar dan weet je na dit weekend wel waar je aan toe bent.
Als het zo slecht gaat dat jullie niet allebei naar hetzelfde feest kunnen, dan is er iets mis…