what to do?

Mijn beste vriend is al meer dan 6 maanden verliefd op me en vroeg me zowat elke dag verkering; maar ik bleef telkens nee zeggen omdat ik niks voor hem voelde qua verliefd ofzo en ik wilde onze vriendschap niet op het spel zetten. Me vriendinnen zeiden ook van; als je het niet zeker wil/weet dan moet je het ook niet doen want liefde moet tenslotte van 2 kanten komen. Hij was onwijs verdrietig en gekwetst [maar het was niet de 1e keer dat ik hem afwees] en zei van; mijn droom was om met jou gelukkig te zijn/worden, maar dromen zijn blijkbaar bedrog en zulke dingen; uiteindelijk hebben we er heel lang over gepraat en zijn tot de conclusie gekomen om inderdaad beter gewoon vrienden te blijven. Toen paar dagen later hadden we dikke lol enzo en diezelfde avond kreeg ik nog een smsje van hem,
daarin stond;
wat er ook gebeurd ik blijf altijd van je houden en je blijft ook het belangrijkst
& toen nog een 2de sms;
jij bent het belangrijkst in me leven en dat meen ik echt, ik hou van je.
toen heb ik hem ong. 2 dagen niet gesproken omdat ik het onwijs druk had & nu staat er in zn msnnaam van; i love you girl.
maar tegen mij praat hij niet en als ie praat dan doet ie best wel kortaf; ik weet niet eens om wie het gaat ofzo interesseert me eerlijk gezegd ook niet, maar ik vind het wel gewoon dom/naaiend dat je zulke dingen gaat zeggen terwijl je het waarschijnlijk niet eens meent.
Wat moet ik nu doen, ik weet ook niet echt hoe ik het op moet vatten en vind het alsnog raar dat ie nu zo doet.

x

Ja god… wat moet die jongen dan doen? Hij wil je, maar kan je niet krijgen. Dan kan ie achter je aan blijven lopen, dat deedtie, maar als er niks van komt… wat moettie dan? Misschien probeertie beetje afstand te houden om niet gekwetst te worden?
En jij kan er niks aan doen dat jij niks voor hem voelt, dus voel je niet schuldig. je houdt m ook niet aan t lijntje dusja, meer kan je niet doen he

Sterkte x

ik denk dat het wel om jou gaat, dat wat in zijn naam staat.
dat hij jou een beetje een schuldgevoel wil aanpraten,
of naja. in ieder geval wil laten merken dat hij jou nog steeds leuk vind.

maar ik snap het dan niet; waarom smst hy dan zoiets & daarna zet ie dat in zn naam maar negeert me dan/reageert onwijs kort af.

mensen kunnen wel van alles denken… de enige die echt weet wat er is, dat is hij. dus vragen zou ik zeggen.