What to do?

Sinds kort (9 April) heb ik een vriendje, ik vind hem erg leuk. Alleen zijn er nu al dingen waar ik me aan irriteer, ik zie hem nauwelijks (alleen op school) omdat hij niet mag/kan afspreken. Ik was afgelopen woensdag ook nog jarig, en hij kwam niet eens op mijn verjaardag. Heb ook geen cadeautje of iets gekregen van hem. Niet dat ik een cadeautje eis, maar hij is mijn vriendje dus hij had op zijn minst nog even langs kunnen komen. We zouden vandaag ook afspreken maar ineens kan hij niet meer en moet naar de verjaardag van zijn zus. Als hij dat nou eerder had gezegd had ik wat met iemand anders kunnen af spreken en nu zal ik me dus gaan vervelen.
Hij rookt ook, en dat vind ik 3 keer niks. Voor mij wou hij wel stoppen, althans zegt hij… Als ik hem tegen kom op school en ik krijg een kusje, dan proeg ik wel degelijk dat hij gerookt heeft.

Maar, ik weet dus echt niet wat ik met hem aan moet? Ik heb echt m’n twijfels of ik dit lang uit kan houden want ik irriteer me er nu al aan. Ik heb het er al eens over gehad dat hij rookt en nauwelijks kan af spreken… Nu heb ik geen zin meer om er over te beginnen want ik ben ook degene die vraagt om af te spreken. Als ik het er nog meer over heb, voelt het aan dat ik zeur dus ik doe het nu niet meer.

Zal ik door gaan met hem of is het toch beter om te stoppen? Of iets anders? Ik weet het echt niet.

Wat is dat toch ineens, een invasie van liefdesproblemen-topic’s :’)?

Waarom mag hij dan niet afspreken?

Ik vind het echt raar dat hij je zo weinig aandacht geeft. Sorry, maar niet langskomen op een verjaardag vind ik best wel asociaal als vriendje zijnde. Ik zou er even een goed gesprek over houden met hem.

DAt hij niet langskomt op je verjaardag vind ik wel heel erg asociaal … Lijkt me inderdaad verstandig om eens een stevig onderonsje in te plannen. En als hij daarvoor ook niet op komt dagen weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt… en dat betekent niet veel goeds.

Tsja dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Hij heeft het erover dat hij niet mag omdat hij huiswerk moet doen, maar je hebt toch niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week huiswerk te doen?! Echt raar.

Oke, dat is raar. Het feit dat hij inderdaad niet naar jou verjaardag is geweest (zonder geldige smoes) vind ik best wel erg. Het lijkt net alsof hij niet zoveel voor jullie relatie over heeft en het als vanzelfsprekend ziet.
Ik zou echt nog een gesprek met hem gaan voeren en je frustratie uitleggen.
Als hij vindt dat je zeurt weet je eigenlijk genoeg.

In mijn ervaring is ‘ik moet huiswerk doen’ gewoon een baggere kutsmoes. Want sorry, je kan heus wel een paar vrije uurtjes plannen, zo achterlijk druk met school kan je het nou ook weer niet hebben. Klinkt in mijn oren alsof hij gewoon geen zin heeft om moeite voor je te doen.

Ja klopt, dat hij niet op mijn verjaardag kwam neem ik hem ook wel kwalijk ja. Ik heb eigenlijk alleen contact met hem via msn en dat is echt niets voor mij, ik wil hem zien, face to face kunnen praten. Echt heel erg jammer vind ik het.

Ik zou ermee stoppen. Als ik een vriendje zou hebben, en hij zou niet op m’n verjaardag komen of een cadeautje hebben zou ik dat niet pikken.

^Ja inderdaad, alleen op msn is geen relatie. Nouja, gewoon een goed gesprek houden is denk ik de enige manier waarop je kan inschatten wat je nou wel of niet met hem aanmoet.

Ik praat nu met hem. Hij zegt dat het door zijn ouders komt en dat hij thuis problemen heeft en zo, als ik vraag waarom hij het huis niet uit mag weet hij het niet. Nou ik weet het al helemaal niet.

Vraag hem waarom/waarover hij problemen heeft?
Hij is je vriendje, je hoort zoiets eigenlijk van elkaar te weten.

Nou ja, als ze nog niet zo lang verkering hebben kan het best zijn dat dat soort dingen nog niet ter sprake zijn gekomen.

Nee, ik bedoel het ook geen aanval op haar ;p
Ik vind het alleen voor mezelf belangrijk dat je zulke dingen van elkaar weet voordat je een relatie begint. Maar dan zal dat wel niet vanzelfsprekend zijn.

en hij wil niet zeggen wat zn problemen thuis zijn? kan je niet vragen of jij bij hem langs mag komen, als hij toch niet weg mag. en weten zn ouders uberhaupt wel van jullie relatie? of hebben jullie ervoor gekozen om het (nog) niet te vertellen?

hij is niet op je verjaardag gekomen, heb je gevraagt waarom hij niet is geweest…
en hoe oud is hij dat hij niet mag afspreken dat vindt ik nogal raar.
Veder adviseer ik praten

Zijn ouders weten wel dat ik besta, gelukkig. Zijn problemen thuis hebben te maken met huiswerk zegt hij, maar dat vind ik raar want hij staat er helemaal niet zo slecht voor op school?
Hij is 14, ik ben ook 14.

heeft hij miss van die heel veeleisende-zeikende-jemoetmeerjebestdoen ouders?? dat zou namelijk kunnen, miss rammen ze ouders wel heel erg op school (en waarschijnlijk weten ze niet dat ie rookt (ofwel?) )

verder kan ik er ook niet veel over zeggen/denken/weten/?!