What to do?

Afgelopen week is mijn nichtje voor onze school zwaar mishandeld door haar vriend, die daar ook voor vast heeft gezeten (beide 16). Hij heeft haar in dr gezicht geslagen, gevloert en in haar gezicht getrapt. Dat staat nog los van alle bedreigingen, beledigingen en het feit dat het voor school is gebeurt en bijna iedereen het heeft gezien. Ik was er helaas niet bij omdat ik die dag niet op school was.
Het is niet de eerste keer dat hij haar heeft mishandeld, ook al een keer eerder op school.
Ze hebben nu een jaar en ik ben bang dat ze niet bij hem weg durft.

Nou is het zo dat ik de Turkse kant van mijn familie pas een kleine 2 jaar ken en ik niet veel contact met ze heb. Het nichtje waar ik het nu over heb spreek ik wel eens op school, maar daar blijft het bij.
Maar ik vind dit gewoon echt vréselijk en hoop ook dat ik die gast niet tegenkom.

Nu weet ik niet echt of ik bij dr langs moet gaan omdat ik er dus eigenlijk nooit kom…

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen

Je kent hun pas 2 jaar dus het is logisch dat jullie band ‘niet zo’ is. Ze blijft je nichtje ja dus ik zou gewoon langs gaan. Ze kunnen je niets kwalijk nemen. Als je niet gaat is het wat van de onbeleve kant, want dit keer is er iets ernstigs gebeurt, en het blijft je famillie dus ben je daar altijd welkom (vooral als het turken zijn, die zijn echt gastvrij, oke de meeste.)

Klopt ze zijn ook heel gastvrij! Maar dat is het hem juist, als ik daar eenmaal ben kom ik daar ook de rest van de dag met geen mogelijkheid weg :’)
Maar ik weet niet echt of mn nichtje hier nu wel behoefte aan heeft en ik kan dr ook niet smsen. Want die lamlul heeft ook dr telefoon kapot gegooit.

upje…

en nog maar een keer :")

ehm, misschien kun je een keer aan het eind van een schooldag er heel voorzichtig naar vragen, om te kijken hoe ze reageert?
als je merkt dat ze behoefte heeft aan steun kun je aanbieden om met haar mee naar huis te gaan (of zij naar jou) en dan kun je er eens rustig en serieus met haar over praten?
meer weet ik ook niet … sterkte!

of er met jou/ haar ouders eens over praten?

Nouja ze is deze week dus nog niet op school geweest… En heb er wel met mn moeder over gepraat, maar ik ben zo bang dat ze alsnog bij hem blijft.

misschien kan je uit school een keer gewoon langsgaan… en anders samen met je moeder? ik denk dat je haar vertrouwen moet zien te krijgen zodat ze je durft te vertellen waarom ze nog niet bij hem weg is…

Ik denk dat als ik morgen de moed verzameld heb ik na school er gewoon even langs ga. Want ik vind het aan de ene kant ook wel eng, stel dat ze me niet wil zien en gewoon met rust wil worden gelaten…

dubbel

Ja daar heb je gelijk in! Maarja het is een Turkse cultuur en ik weet niet eens of haar ouders er wel van wisten dat ze met die jongen had…

Ja die jongen is ook turks, maar stel hij heeft dr verkracht ofzo dan moet ze nu met hem trouwen. En dat moeten we ook niet hebben :")
Ja er is aangifte gedaan, door een getuige die heeft geprobeerd om haar te helpen en zijzelf ook. Haar vriend heeft en die getuige maar haar ook gedreigt dat als ze aangifte zouden doen dat hij ze nog wel zou pakken. Die jongen is sowieso een agressief typetje, hij stond laatst ook al bijna met een leraar te vechten…

Je moet gewoon gaan! Niet twijfelen, gewoon doen. Je nichtje zit nu in een moeilijke situatie en ze kan waarschijnlijk wel wat steun gebruiken. Misschien moet je niet meteen met de deur in huis vallen, zo van: “hé, ik vind dat je hem moet dumpen”, maar eerder op “ziekenbezoek” gaan. En als je een paar keer langskomt, kan je er misschien over beginnen. Anders komt het zo raar over denk ik, waarschijnlijk is ze te blind om te zien hoe slecht die gast is. Veel succes.

Nouja hij heeft haar in haar gezicht getrapt, ik denk dat dat best opvalt :’) Maar hij had ook gezegd van ‘je zegt tegen iedereen dat je gevallen bent’. Dusja.
Ik ga er morgen gewoon heen om te vragen hoe het nu met dr gaat en om even te vertellen dat als ze iets kwijt wil maar niet kwijt kan dat ik er voor haar ben.
Want ik zit hier al best mee sinds dat ik het weet…

nouja dat heeft niet echt met het geloof te maken, meer met de eer van de familie. Het meisje bepaalt de eer en als zij nu al seks gehad heeft moet ze wel trouwen om de eer weer te herstellen.

^ ik heb een goeie turkse vriendin en door haar ga ik zegmaar met meer turkse meisjes om… en die hebben best vaak vriendjes zonder dat hun ouders het weten! (en als ze het wel te weten komen hebben ze een best groot probleem…)

@TS: misschien dat je als je langs gaat gewoon eerst geen reden zegt en dan eerst goed met je nichtje praat… ook of haar ouders het weten enzo

Het rare is, mn moeder las vrijdag het kranten artikel nog voor en toen dacht ik al ‘wow zieke gast’.
En toen hoorde ik maandag dus dat zij in elkaar was geslagen door hem, toen legde ik de link pas.

Nou ik weet natuurlijk niet precies hoe mn familie erover denkt, maar dat is wat 5/10 keer gebeurt.

Jezus he, zeg ik net tegen mn moeder dat ik er na school nog even heen wil. Krijg ik ‘watdan voor de sensatie?’
Nu ben ik dus al weer helemaal onzeker of ik wel moet gaan…