What to do?

Hee, ik zit in de 4e, en sinds vorig jaar hebben mijn vriendinnen&ik een beetje mot met een meisje uit de 2e klas. Zij en haar vriendinnetjes denken dat ze heel wat zijn & schelden ons uit voor dingen die nergens op slaan. Laatst liep ik door de gang, en het was erg druk. Op dat moment kwam dat meisje er dus aanlopen, maar ze liep in de weg, dus ik duw gewoon mezelf door de groep heen weetjewel, maar ineens gaat zij me slaan? Het deed niet pijn, maar m’n arm was wel rood.

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, terugslaan, terugschelden, niks doen en over me heen laten lopen? …

[i]misschien even het voorval ana je mentor vertellen?
dan kan hij/zij met de mentor van die meiden praten.
dan worden er afspraken gemaakt over elkaar negeren ofzo denk ik.

alles wat jullie nu doen zal in hun ogen wel niet goed zijn.
negeren, juist boos reageren, of juist lief reageren,
ik denk dat het geen van alle werkt![/i]

Nou ergens is het ook wel een beetje je eigenschuld. Maar dat iemand er zo heftig op kan reageren is een ander verhaal. Ik denk voor nu dat je het gewoon zo moet laten. Maar als ze je weer eens slaat, dat je eerst gewoon er iets over zegt tegenover haar. Maar niet gaan slaan of schelden dat werkt toch niet. Want dan houdt het aan.

Er niet te veel van aan trekken is het beste. Ook al is het moeilijk. Je kunt beter dan onderling met je vriendinnen afspreken er geen aandacht aan te schenken ook al is het moeilijk. Want als je er op in gaat, des te meer hun het leuk vinden en steeds verder proberen te gaan.

Niks van aantrekken… Vanzelf vinden ze een leven en komen erachter dat ze wat beters te doen hebben ^^.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Ik heb ooit een meisje aangegeven bij mijn baas in de supermarkt waar ze ooit werkte. Ze was 12/13 en woont in de buurt en kijkt mij ook erg arrogant aan. Gewoon negeren en doorgaan met je leven. ^^

terugslaan, heel hard; wie is zij? een brug-pieper juist ja.

Ok ik heb ongeveer hetzelfde, alleen dat meisje zit dan niet bij mij op school.
Ze tweet dan hele tijd dingen over mij (zoals dat ik een hoer ben)
Dan heb ik ook dus zin in om te gaan rammen :’) Alleen uiteindelijk wordt het daardoor juist erger.

Ik zou dus gewoon niets van aantrekken! Ze vinden het alleen maar leuk als je erop ingaat!