what to do..

Hey meiden…
ik zit er even doorheen en weet niet meer zo goed wat ik moet doen…
Ik heb een hele lieve vriend al een tijdje, en eerst liep het niet zo heel goed tussen ons, maar nu ging het echt super. alleen hij is 23 en ik ben zelf 17… normaal niet zo’n verschil maar hij heeft er erg veel moeite mee… Hij wilt namelijk graag een vaste relatie en straks kinderen en trouwen en samenwonen en alles, en ik natuurlijk ook wel als we zo lang bij elkaar blijven. maar nu het punt, hij denkt dat ik het niet volhoudt en dat als ik dus ongeveer 20 ben, hem dump en niks meer met hem wil en hem dan kapot maak…

Nu heeft die het dus hiervoor uitgemaakt en ik ben er zo kapot van want ik wil ontzettend graag met hem verder, ik kan alleen geen toekomst voorspellen dus ik weet niet hoelang wij bij elkaar blijven ja of nee… wat moet ik nou doen want ik wil hem echt niet kwijt :frowning_face:

Oei :confused: Dat is niet zo fijn…

Ik kan zijn kant wel begrijpen hoor. Ik zou nu ook echt niemand moeten hebben die al aan kinderen en een gezin stichten denkt.
Heb echt geen idee hoe ik je hiermee zou kunnen helpen :confused: Misschien moet je er toch nog eens met hem over praten. Maar als hij zeker wil zijn van een toekomst en jij hem dat niet kan geven dan ga je hem moeten loslaten, vrees ik.

Ik weet niet oprecht wat ik hierop moet zeggen…
Kijk, aan de ene kant wil ik zeggen: als jij echt echt echt zeker weet dat je alles met hem wilt, moet je hem dat zien duidelijk te maken. Aan de andere kant heeft hij wel een punt. Hij zit in 'n andere levensfase dan jij, en jij kunt niet zomaar even overstappen naar waar hij is, of andersom. Hmm.

dat probeer ik maar hij geloofd me niet, of hij wilt me niet geloven…
ik wil hem geen pijn doen, maar ik weet niet wat de toekomst ons brengt, ik kan toch niet zeggen dat ik over 20 jaar nog bij hem ben…

Ik ben zelf bijna 17 en mijn vriend is pas 22 geworden, dus ik zit in een soortgelijke situatie. Ik denk wel dat jouw vriend een stuk volwassener is dan die van mij, en ook volwassener dan jij. Hij is bezig met zijn toekomst, en ziet blijkbaar een andere toekomst voor zich dan jij. Hij wil niet dat jij jouw toekomst opgeeft voor die van hem, en daar kan ik me eerlijk gezegd wel iets bij de voorstellen. Want jij zou jouw dromen op moeten geven voor hem, en dat is iets dat neither of you want. Dus hij maakt het eigenlijk uit ten behoeve van jou, wat ik heel honourable vind. Ik zou er zelf met hem over gaan praten, want als 't niet werkt werkt 't niet. En dan kun je het niet forceren.

Sorry van het Engels… :blush:

Als hij het niet wil geloven, is het er voor hem niet.
En je kunt iemand niet dwingen iets te geloven. Misschien is het wel beter dat jullie er nu mee opgehouden zijn, as hij er geen vertrouwen in heeft. Je wilt ook niet vechten voor iets wat je toch niet meer zult winnen.

nee at is het niet, hij doet het voor zichzelf, zodat ik hem geen pijn kan doen als ik het bijvoorbeeld over 3 jaar ofso uit wil maken of wat dan ook… omdat hij denkt dat ik dat ga doen, maar ik heb zoiets, ik kan geen toekomst voorspellen, ik weet niet hoe het gaat lopen tussen ons. wist ik dat maar op dit moment…

Probeer hem gewoon eens duidelijk te maken dat het bij iedereen fout kan lopen. Het is niet omdat hij nu misschien iemand van zijn leeftijd zal vinden, dat dat wel gaat werken.

Leeftijd is gewoon een van de vele factoren die bepalen of een relatie zal werken en zeker niet de belangrijkste. Jij kan idd niet de toekomst voorspellen en als hij echt van je houdt, moet hij dat risico maar nemen. Want die zijn er altijd, voor welk meisje hij ook kiest. De kans is groot dat een van jullie beide gekwetst zal worden maar die kans zit er in elke relatie en momenteel zijn jullie allebei gekwetst dus veel verschil maakt dat nu niet.

Bij deze ben ik dus 180° van mening veranderd (: