What to do?!

Hee,
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan formuleren allemaal maar het kom er op neer dat ik gewoon al sinds het begin van mijn middelbare schooltijd steeds onzekerder ben geworden over mn gezicht.
Ik vind het nu zo lelijk dat ik er niets moois aan kan ontdekken, en dat vind ik zo erg aan mezelf dat ik zo over mezelf denk.
Maarja ik ben er de laatste paar jaar dus mee bezig om wat zelfverzekerder te worden en dat lukte ook, tot vandaag dus.

Ik zat dus bij mn beste vriendin thuis en het ging ineens over een E en volgens het zusje van mijn vriendin was zij het lelijkste meisje ever…Waarop de vriend van mijn vriendin zij dat het het opéénna lelijkste meisje was, dus mijn vriendin vroeg wie dan het lelijkste was, en toen volgde er dus een lange stilte en uiteindelijk grinnikte hij en mn vriendin zij op zon beschuldigende manier Oo tegen hem(als je begrijpt wat ik bedoel).
En nu heb ik dus het idee dat het wel eens overmij zou kunnen gaan en nu is mn zelfvertrouwen dus ver te zoeken=(
Ben er echt helemaal klaar mee met die gozer, met mn gezicht en dat ik zo afhankelijk ben van andermans mening…
Heeft iemand misschien iets soortgelijks mee gemaakt of weet iemand what to do?
Thankyou iig!

sorry ik kan je niet helpen, maar ik vind het echt super erg…
dat was echt gemeen wat je vriendinnen zeiden…
up!

Ik heb ook wel eens zo’n periode. Maar waarschijnlijk zei die jongen dat, omdat jij uitstraalt dat je jezelf lelijk vind. Kijk naar Paris Hilton. Vindt je haar knap? Ik niet, maar zij straalt uit dat ze zich zelf geweldig vindt en draagt veel make-up & kleding die in de mode zijn. Nu wil ik niet zeggen dat je 3 km foundation enzo op je gezicht hoeft te smeren, alleen misschien moet je eens op youtube kijken naar turotials, en wat meer aan mode besteden? Ik weet niet of je dat al doet ? x

Het punt is dus dat ik niet zeker weet of het over mij ging of over haarzelf of dat zusje of zo maar iemand, maarja dan ga je niet zo beschuldigend tegen je vriendje praten zo als mn vriendin deed.
Dus ik weet het zelf niet eens =(

Ja, haha.
Vind mezelf bestwel modebewust en draag ook make-up niet too much maar gewoon.
Maar het is nog nooit door iemand regt in mn gezicht gezegt of dat ik het viavia hoorde maar tog ben ik altijd bang dat iedereen me lelijk vind en hierdoor ben ik het ook gaan geloven.

Oooooh is dat het? Dan zou ik het maar gewoon vergeten. Als het zo is, dan is het kut van hem, maar als het niet zo is geef je hem de schuld van iets dat ie niet gedaan heeft. Dus vergeet het, denk er niet meer aan, wees nou niet meteen zn bf, hou maar gewoon afstand van hem :wink:

Ik ben nu best benieuwd hoe je eruit ziet, waarschijnlijk ben je gewoon een harstikke mooi meisje. Ga er vannuit dat het niet over jou ging, straal zelfverzekerheid uit zonder arrogant over te komen, dan ben je sowieso mooi. :slightly_smiling_face:

Dankje=)
Dat gevoel heb ik dus al 3 jaar kom op Saar je bent knap, hou met zeuren en je mag er zijn schouders naar achter borsten voor uit x)
Maar dat werkt bij mij gewoon niet, hellaas ben een mkoeilijk geval;P

Wat zou er dan mis moeten zijn met je gezicht volgens jou?

Kleine dingen kunnen namelijk veel doen: wenkbrauwen epileren, een beetje afvallen, wat make-up, een tintje…

Maar ik denk gewoon dat je je teveel zorgen maakt :wink: waarschijnlijk ben je idd gewoon een knap meisje, met jammer genoeg wat paranoïde neigingen als het op je uiterlijk aankomt (:

Daar heb ik ook heel vaak last van, dat als iemand lacht/iets gemeens zegt, dat ik dan direct denk dat het over mij gaat. Ik heb eens een keer iets gelezen over onzekerheid, dat was een soort reclame, als in ‘heb jij ook het idee dat als jij voorbij loopt, iedereen je uitlacht/het over je heeft (op een negatieve manier)?’ Waarschijnlijk ging het niet over jou, maar ben je er alleen maar bang voor. Vergeet het zo snel mogelijk, zou ik zeggen:)! Men lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest.

Ah, dat is verschrikkelijk. Misschien wil je het niet maar plaats eens een foto van jezelf hier. Wedden dat je gewoon knap bent en dat je het dan van iedereen hier te horen krijgt, moet je eens kijken hoeveel zelfvertrouwen dat geeft!:blush:

Iig suc6

Natuurlijk zullen er mensen zijn die jou lelijk vinden, smaken verschillen hé.
Maar er zullen ook vast mensen zijn die jou prachtig vinden, en iedereen heeft iets moois en natuurlijk mag je dingen lelijk vinden aan jezelf dat heeft iedereen.
Maar trek geen conclusies voordat je de waarheid weet, misschien ging het helemaal niet over jou en dan denk jij dat alleen en geef jij jezelf een kutgevoel terwijl 't over heel iemand anders ging …

Je moet gewoon lekker jezelf zijn. Probeer je zo goed mogelijk te voelen, doe dingen die jij leuk vind, ga met mensen om die ook echt aardig zijn. Vertroetel jezelf een beetje. En hé, het is haar vriendje, boeit jou het wat wat hij van je vindt? Enneh, ik weet niet of het helpt, maar jij vind vast ook niet iedereen moeders mooiste :stuck_out_tongue:

Thanks everyone!

Sterker nog die gozer is echt niet knap ofzo, hij is dik voor een jongen en zoveel meer

Ik denk dat Cityblush idd gelijk heeft…

Wooow, dat is echt rot voor je. Onthou dat iedereen mooi is op zijn of haar eigen manier. Niet iedereen hoeft een echte babe te zijn, er zijn écht wel dingen aan je gezicht die mooi zijn. Laat die jongen maar lekker lullen, al helemaal omdat je zegt dat hij zelf niet de mooiste is ^^ Blijf lekker jezelf en laat je niet ontmoedigen door zo’n trieste gast.

Nou, ik begin alweer wat normaler te denken over mezelf, niet meer zo negatief.
zoiezo die jongen is een stuk minder slim dan veel mensen zijn en hij zegt altijd domme dingen dus ik moet me gewoon niets aantrekken van zo’n dom persoon.

wat een leuke ‘vriendinnen’
&; Je moet niet zo negatief denken.
Forget about the bad comments
& Onthoud de complimentjes!