what to do

zoals jullie misschien wel in een van mijn vorige berichten hebben gelezen ben ik erachter dat mijn moeder een affaire heeft, ik heb uiteindelijk gezegd dat ik alles weet maar verder heb ik het niet tegen mijn vader verteld, en zij ook niet. dmv facebook berichten weet ik dat het nog steeds aan de gang is… gister kreeg ze een bericht van die man over een hotel…
ze is vanmiddag rond 2 uur weggegaan en niet tegen mij gezegd waar ze heen ging… pap en ik kunnen haar niet bereiken… ik zit mezelf hier helemaal gek te maken en kan me totaal niet meer concentreren op mijn examens… ik ben dus bang dat ze nu weer met die man ergens is
wat moet ik doen … toch mijn vader inlichten…?
:frowning_face:

Ja, dit kan niet langer zo doorgaan. Het is niet juist wat je moeder doet en het is eigenlijk ook niet goed dat jij het geheim houdt voor je vader. Al begrijp ik wel dat je haar niet wil verraden, maar ze zal ook wel begrijpen dat dit niet langer zo door kan gaan en dat als ze het zelf niet wil vertellen, dat een ander dat maar moet doen. Helaas is het niet anders… dit lijkt mij het beste

Dit is helemaal geen leuke situatie! Je moet voor jezelf uitmaken wat waar je uzelf het beste bij gaat voelen, je kan u mama er over aanspreken en er naar vragen waarom ze dat doet en mss dat ze de affaire dan stopt. Of je kan het vertellen tegen je vader, maar dat komt er wrs sowieso ruzie tussen je ouders en mss gaan ze dan wel uit elkaar. ( Ik weet niet hoe je gezin is dus ik kan dat niet goed inschatten)
Maar moest mij dit overkomen en ik zou het te weten komen ik zou zelf wel mijn vader inlichten want die heeft natuurlijk ook recht op de waarheid…
Sterkte meid! Hoop dat je toch nog goeie examens gaat hebben! :slightly_smiling_face:

Wat een lastige situatie zeg! Ik denk dat ik een goed gesprek zou voeren met mijn moeder…

Een hele rottige situatie! Ik zou het er eerst met je moeder over hebben voordat je het je vader verteld. Als het aan mij lag zou ik haar aan het einde van het gesprek voor het blok zetten, of jij verteld het of ik doe het. Dan doe je het ook niet achter haar rug om, maar je vader heeft recht op de waarheid!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, heel veel succes met je examens, you can do it!

Als ik daarachter zou komen, zou ik zo woest zijn op mijn mama! Hoe moeilijk het ook is, ik zou je vader inlichten, hij verdient dit niet, en hij heeft het recht om het te weten, vind ik…

Jeetje, wat een nare situatie en dan ook nog net voor je examens. Ontzettend naar dat jij als “kind” nu de dupe bent van een moeder die zich niet zo netjes gedraagt.

Als ze morgen weer thuis is zou ik één-op-één met haar gaan praten en haar vertellen dat als zij het niet tegen je vader verteld jij het wel gaat doen. Je kunt niet met dit geheim blijven rondlopen, hoe moeilijk het ook is… Dat hoort ze te begrijpen.

Je hoort een kind niet met zo’n geheim rond te laten lopen.

Wat vervelend! Ik vind het ook raar van je moeder dat ze nu weer weg gaat… het is eigenlijk niet aan jou om het je vader te vertellen, maar zo kan het ook niet door gaan. Ik zou eerst weer een gesprek met je moeder aan gaan en haar duidelijk maken dat als zij het je vader niet verteld, jij het doet. En dan maar hopen dat ze het verteld… jij hoort hier helemaal niet tussen in te staan imo. Sterkte meid!

Als ik jou was zou ik laaiend op mijn moeder zijn dat ze dit doet. Jij weet het en ze heeft nog steeds niet de guts om het aan je vader te vertellen + ze gaat er gewoon fucking mee door! Ik had het echt al lang aan mijn vader verteld, hoe heeft zij het recht om je in deze positie te zetten? Je zit in je fucking examens, maar zelfs als je dat niet zat hoef jij niet zo’n geheim voor je moeder te bewaren. Hij komt er vroeg of laat toch wel achter.

ja ik ben mezelf boos aan het maken

thanks meiden! ik ga jullie advies opvolgen, hoe moeilijk het ook is… het is indd wel het beste…

xox
:couplekiss_man_woman:

Heel veel sterkte meid!
Die examens gaan je lukken,
Ik zou inderdaad ook niet weten wat ik moet doen,
als je moeder straks thuis is heel boos op haar worden en zeggen als je het niet zegt tegen papa dan doe ik het.
Misschien moet je haar zeggen wat het met je doet