What to do?

Hee meiden,

Ik zit in een lastige situatie.
Het is nu een paar maanden uit met mn ex.
En sinds een maand of 2 ben ik aan het appen met zijn beste vriend.
We hebben ook afgesproken en we zijn verliefd op elkaar geworden.
Maar hij voelt zich rot tegenover mijn ex. Omdat het zijn beste vriend is. Hij wil mij niet laten gaan en wil verder met mij, maar hij wil wel alles in het geheim doen. Zoals afspreken enzo.
Ik snap dit wel, maar vind dit ook moeilijk.
Moeten we voor elkaar gaan, of is het beter als ik hem loslaat?

Als hij alles in het geheim wilt doen is het denk ik niet zo verstandig. Hoe dan ook komt je ex er dan waarschijnlijk wel achter en dat is alleen maar erger voor je vriend. En voor jou zelf is dat ook niet zo fijn.

Ja we hebben het er ook vaak over. Hij wil het ‘ooit’ wel bekend maken enzo, maar hij wil wachten tot mijn ex er helemaal overheen is. Maar ik ben idd bang dat hij er gewoon achter komt omdat iemand ons toch ziet.

Op een gegeven moment wil je het gewoon echt bekend maken, en zoals hij klinkt gaat dat nooit gebeuren (denk ik dan). En sowieso, als je ex er zelf achter komt zal hij veel en veel bozer zijn dan als jullie het gewoon vertellen. Geloof me, de kans dat hij erachter komt is groot. Iemand ziet jullie samen en binnen de kortste keren weet hij het.

Misschien is het inderdaad beter als je ex er eerst overheen is.

Ik zou eerst een beetje met die vriend daten enzo, maar als het dan serieus wordt het gewoon eerlijk zeggen tegen je ex, anders is het ook zo lullig. En wie weet vindt hij het alleen maar leuk? Zijn jullie als vrienden uit elkaar gegaan?

dat vind ik ook. En anders zou ik gewoon beetje blijven app’en en misschien af en toe afspreken en als het serieus wordt, vind ik dat je ex het wel moet weten.
Maar het is echt een lastige situatie.
Ik zit zelf nu (soort van) in de positie van de beste vriend… en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ookal heeft die vriendin van mij het zelf uitgemaakt met haar ex.
Ik heb m’n vriendin wel verteld dat ik app met haar ex, maar nog niet dat we al een paar keer hebben afgesproken…

Hee meiden,

Dank jullie wel voor de reacties.
De relatie is van beide kanten beëindigd…
Maar ik ga het denk ik maar een beetje van zijn kant laten komen nu. En hem vragen om duidelijkheid.
Want mn ex komt er zo inderdaad heel snel achter ben ik bang.
En zoals Strawberry zegt, dan is hij er inderdaad veel bozer om waarschijnlijk.
Dankjewel allemaal!

Succes !

Thanks!

Ik vind dan hun het moeten bespreken met elkaar, zij zijn bevriend met elkaar.

-

Het is zijn keuze… kiest hij voor liefde of kiest hij voor vriendschap. Wat je ook doet, maar het openbaar. Als het later aan het licht komt is het extra pijnlijk voor jouw ex.

Mooi gezegd Tinkerbell!