what to do with my ex?

Hooi dames! Ik zou jullie hulp wel even goed kunnen gebruiken! Ik heb vorig jaar een paar maanden gehad met een jongen dat liep niet goed af omdat hij was vreemdgegaan. Ik was er kapot van, en hetduurde even voordat ik over m heen was maar het is me gelukt! Nu heb ik sinds ongeveer een maandje weer via whatsapp contact met hem. Onze gesprekken waren nooit echt lang en bijzonder. Totdat hij laatst vroeg of ik langs wilde komen. Jm twijfelde eerst maar heb toen toch ja gezegd. We hebben wel gezoend toen ik wegging en ik heb weer gevoelens die eigenlijk nooit zijn weggegaan… Dat ik hemheb gezien is nu 3 dagen geleden en we hebben alleen nog even contact gehad omdat hij wilde weten of ik veilig thuis wasgekomen. Maar nu hoor ik niks meer van hem, en ik zou niet weten wat ik hem zou moeten whatsappen. Ik heb het heel gezellig gehad die dag, maar ben bang dat dit niet wederzijds is? Ik zou hem dolgraag blijven zien. Wat zouden jullie doen in deE situatie?

Ik heb in zo’n situatie gezeten met als uitwerking dat we terug een relatie kregen. Gevolg: een jaar later deed hij me net hetzelfde aan. Eens een bedrieger, altijd een bedrieger.

Ik ga noooooit meer terug bij een ex. Een ex is en blijft het best een ex.

Hij is niet voor niet je ex. Hij heeft je bedrogen! Jij vertrouwde hem en hij was ondertussen bezig met een ander. En nu hoor je opeens niks meer van hem, ook niet echt aardig. Hij lijkt me geen leuke jongen

Ik vind je compleet gestoord dat je uberhaupt nog contact met die jongen wil. Hij is vreemdgegaan en dus niet betrouwbaar. Waarom zou je nog wat van hem willen? Stel je zelf voor op, dan kom je niet voor lastige situaties te staan.

Ik begrijp echt wat jullie bedoelen! Maar het is nu al bijna een jaar geleden dat dat is gebeurd. En ik weet het, het maakt niks goed. Maar alsnog… ik heb hem vergeven. We hebben een heel goed gesprek daarover gehad en zijn beiden heel erg eerlijk geweest. Ik vind dat iedereen een tweede kans verdient. Sommigem zullen dat heel erg naief vinden. Maar ik heb er goed over nagedacht.

Ik ben het met je eens dat iedereen een tweede kans verdiend, maar ik probeer je er op te wijzen dat het best kan zijn dat hij straks weer hetzelfde doet. Dan gaat hij er lekker met een ander vandoor, en zit jij met een klote gevoel… Ik zou hem in ieder geval wel duidelijk maken dat je het ‘risico’ niet wil lopen dat hij je nog een keer laat zitten (klinkt lekker extreem, maar het is wel zo).

Thanks! Als t nog wat serieus wordt zal ik dat zeker doen!

Zou er inderdaad ook maar even mee wachten, als je nu al met serieuze gesprekken aankomt rent hij waarschijnlijk gillend weg haha!

Hahaha jaa dat denk ik ook! Gelukkig ben ik zelf ook niet echt snel van de serieuze relaties!

Dan zou ik sowieso laten. Al zie ik sowieso nut niet in van niet serieuze relaties, maar mijn ervaring:
Mijn vriend is bijna een jaar geleden vreemdgegaan, we zijn toen ik erachter kwam een week uit elkaar geweest, maar mijn beste vriend/maatje/partner zo maar uit mijn leven knippen wilde ik niet, we hebben er voor gevochten allebei, en het is nog steeds niet 100% goed, maar we zijn nog samen, en maken plannen voor de toekomst.
Juist dat wij serieus aan de toekomst werken heeft onze relatie gered. Je moet om over zoiets heen te komen hard werken aan communicatie, vertrouwen, evenwicht. Waarom ging het mis? Als jullie nu terug samen komen en de oude problemen komen terug (mensen veranderen echt niet snel). Ik garandeer het je, hij gaat weer vreemd.
Dus in mijn ogen dealen met deze zaken is altijd serieus. Als je toch niet op zoek bent naar een serieuze relatie, laart dit gezeik en zoek dan een leuke jongen waarmee je geen gezeik hebt gehad.

Thanks! Ik heb bet verkeerd geformuleerd wat ik bedoelde met serieuze relaties. Ik bedoelde dat ik een jongen wel gewoon heel.leuk moet vinden en ik heb ook (het klinkt raar) bevestiging nodig dat het wederzijds is. Dat laatste heb ik nog niet met hem maar ik heb dus ook iets heel stoms gezegd voordat ik bij hem langs ging. Namelijk dat hij me erg veel pijn heeft gedaan en dat ik de gevoelens die ik voor hem had niet zomaar terug zou krijgen. Had niet bedacht dat ik gelijk weer dezelfde gevoelens terug zou krijgen…

Als het wederzijds is, laat hij wel iets horen. Ik zou dus even helemaal niets doen en kijken wat er van zijn kant komt!

Ik zou het lekker op z’n beloop laten.
Whatsapp wanneer het kan, klets gewoon over van alles en zoek er verder niks achter nog.
Jullie zijn immers exen, dus een nieuwe relatie is niet meteen het eerste waar je vanuit moet gaan.