What to do, Viterbo of Berlijn?

Hi, wij gaan met school op uitwisseling. Ik zou samen met mijn vriendin naar Viterbo gaan, hadden we allebei als eerste keus ingevuld (je moest drie keuzes maken). Ik had een goede motivatie geschreven, zij een iets mindere. Ik werd dus bij Viterbo ingedeeld, maar zij bij Berlijn.
De voordelen bij Viterbo;
-Italianen lijken me leuke mensen
-Je zit in een gastgezin, en die Italianen komen in april een week terug naar Nederland, dus dan heb ik ook vrij van school. We gaan trouwens over vier weken.
-ik kan er Engels praten (in Berlijn is het de bedoeling dat je Duits praat)
-elke avond uit
-twee dagen naar Rome

Nadelen:
-er zitten veel mensen waar ik troubles mee heb in de groep
-ik ga met niemand om uit de groep
-het is 22 uur met de bus

Dan over Berlijn,
voordelen:
-Berlijn is best mooi
-twee vriendinnen gaan ook naar Berlijn
-een jongen die ik heeeel erg leuk vind gaat ook naar Berlijn
-gastgezin, lijkt me leuk
-Berlijn is dé uitgaansstad

Nadelen:
-er zitten ook een paar kutjongens in de groep, die me miss wel belachelijk gaan maken en dan sta ik voor lul bij die leuke jongen
-Duits is een kuttaal
-we moeten heel veel films kijken

What to do?

Oh, ik kan dus overgeplaatst worden naar Berlijn, even voor de duidelijkheid ;’) maar ik weet niet zeker of ik het wil. Ik moet morgen regelen of ik naar Berlijn ga of niet.

Hoezo moet je heel veel films kijken?
Maar het ligt er net aan… ben je echt niet goed in Duits en hou je echt van uitgaan?

Persoonlijk ga ik liever naar Italië dan naar Berlijn, maar zijn er echt geen mensen die je mag bij de italië groep? Dan kan je namelijk beter naar Berlijn gaan, je moet het ook nog wel naar je zin hebben.

Ik zou naar Berlijn gaan, want ja Italie is wel heeeeeeel erg leuk, maar ik zou er niks aan vinden als er geen vriendinnen meegingen en Berlijn is ook gewoon leuk en met vriendinnen is het wel super! Negeer die jongens gewoon, want bij Italie zitten er ook rotmeiden, en dan heb je geen vriendinnen die je nog aan het lachen kunnen maken. =)

En ohja, wie weet wat er gebeurt met die leuke jongen als jullie daar uitgaan. :wink:

ik zou dan zelf voor berlijn kiezen, omdat je dan met je vriendinnnen zit.
maar ik weet niet of je het erg vindt om niet met hun te gaan?

Berlijn? Tuurlijk! Met je vriendinnen, leuk gastgezin, films zijn leeeeeeeeuk

ik zou naar Berlijn gaan

Italië vind ik geweldig, maar ik weet niet hoe zwaar het voor je meetelt dat je vriendinnen dan niet meegaan…

Ik zou Berlijn kiezen.

ik zou ook berlijn kiezen als ik jou was, zonder vriendinnen mis je toch wel veel plezier denk ik!
+ berlijn is een leuke stad hoor :slightly_smiling_face: ben er 2 keer geweest!

Berlijn! Dat is echt de tofste stad vd wereld!

Oh een vriendin die naar Berlijn zou gaan gaat nu naar Londen… En daar zitten bijna al mn vriendinnen. Ik ga denk ik proberen naar Engeland en anders Berlijn. Die jongen moet ik dan maar vergeten ofzo… :’)

Ik zou berlijn kiezen, veel meer plezier met je vriendinnen denk ik.

Ik ga naar Berlijn, week voor de herfstvakantie :stuck_out_tongue:
Berlijn lijkt me sws leuker :stuck_out_tongue:

Berlijn, omdat Italië een snotland is.

En Duitsland niet dan XD"?

Iig, LONDON<33

Berlijn is super mooi je kunt er ook kei goed shoppen en het is er echt goedkoop.
Italie is ook wel mooi maar het is er duurder en je kunt je in duitsland beter verstaanbaar maken met engels dan in Italie Italiaanen kunnen alleen Italiaans!
Behalve dan die in jou gastgezin denk ik zo haha.
Ik zou kiezen voor Berlijn! :grinning: