what to do? ruzie

Ik heb een maand geleden ruzie gekregen met mijn beste vriendin :frowning_face: dat kwam omdat de oude beste vriendin(G) van mijn beste vriendin(J) het weer goed wilde maken.
Van de 1 op de andere dag waren ze super goed bevriend terwijl ze bijna een heel jaar niks tegen elkaar hebben gezegd. Ze deelden alles met elkaar. In eerste instantie was ik super blij omdat ze allebeide mijn vriendinnen waren en bij ons vriendinnengroepje hoorden.
Maar ik kwam er dus via een andere vriendin(K, gaat veel om met G) achter dat ze de hele tijd over mij aan het roddelen waren, ik werd boos en daardoor kreeg ik ruzie met J. J ging nu nog meer roddelen over mij met G en K.
G nam steeds meer afstand van mij. Dus ik was J en G kwijt.
J en G gingen nu allemaal geruchten over mij verspreiden, een andere ‘goede vriendin’ van mij geloofde dat en werd boos op mij? dus daar had ik ook ruzie mee…
Nu was ik mijn beste vriendin (J) kwijt, en 2 goede vriendinnen (J en K) kwijt.
Nu wil ik het goed maken omdat ik volgend jaar naar een andere school ga en met een goed gevoel wil weg gaan. En omdat ze ook met andere vriendinnen over mij roddelen (tenminste dat zeggen mijn andere vriendinnen)
Ik kan ze niet benaderen op school omdat ze als ze mij zien snel weg lopen. What to do?

Mensen die zo tegen je doen moet je gewoon dumpen.

Mensen die over je roddelen zijn geen vrienden. Ik vind het raar dat je het überhaupt nog goed wilt maken. Je gaat naar een andere school dus start over again zou ik zeggen.

Wauw lekkere vrienden zijn dat! Snap wel dat het kut is natuurlijk, maar als ik jou was zou ik gewoon lekker naar die nieuwe school gaan en ze verder negeren.