What to do met een ontstoken oog?

Sorry, ik weet niet of ik het bij het goeie forum heb gezet!
Maar mijn oog was vorige week ontstoken, er was niet veel van te merken het was wel te zien maar heel klein. In het weekend zocht ik op internet op wat ik moet doen zodat het zo snel mogelijk weg gaat, hier stond dat een wattenstaafje met water en dan het ooglid daarmee schoonmaken helpt. Maar bij mij is het nu juist opgezwollen en dikker geworden, het lijkt nu zelfs op een puist.
Zo is het dus:

http://www.schisis.nl/ogen/oculopl_bestanden/images/hordeo.jpg

Ik weet niet wat ik nu moet doen, morgen maar naar de dokter (waar ik bang voor ben) of kan ik er zelf wat tegen doen?
Ik hoop dat één van jullie me kan helpen. Bedankt!

Als je lenzen hebt je bril opzetten, geen mascara opdoen en oude mascara’s (en eventueel oude lenzenvloeistof/lenzendoosjes) weggooien.

Zo snel mogelijk naar de huisarts.

Ai, niet fijn. Ik zou toch maar naar de dokter gaan hoor!

Ik denk dat google of je huisarts je beter kunnen helpen. Er staat vast genoeg over ontstoken ogen op google.

Wow, ziet er best heftig uit. ik zou er allang mee naar de huisarts zijn gegaan.

Ga direct naar de huisarts! Een ontsteking in je oog kan blijven letsel opleveren, en dat wil je niet!

De dokter bijt je heus niet, en dat weet jij ook wel. Ten slotte zijn ze er om je te helpen. Gewoon heengaan. Wat wil je liever, rondlopen met een ontstoken oog voor een paar maanden of even voor een kwartiertje langs de dokter?

Inderdaad ik zou naar de huisarts gaan want dit is niet zomaar een ontstoken oog dat snel weer geneest volgens mij…

heej :grinning:
ik heb het oog gehad, en kreeg mn oog niet meer open door de etter
ben dus ook naar de dokter gegaan, gwn doen !
xx

naar de huisarts natuurlijk, die geeft je wel een zalfje of druppels. En vooral VEEL spoelen met water!

Huisarts, had zelf ook vroeger veel last van onstoken oogleden en met een zalfje is het redelijk snel verholpen.

Oke ! Kreeg je toen een zalfje?

Helemaal gelijk! Maar een meisje vertelde me dat er kans is dat ze het eraf gaan snijden dus dat had me wel afgeschrikt…

Je krijgt waarschijnlijk gewoon druppels of een oogzalfje met een ontstekingsremmer erin. Don’t worry. Ik denk dat twijfelen je meer in gevaar brengt dan wanneer je gewoon morgen een afspraak maakt bij de huisarts.

Nee dat is echt niet waar, wat gek dat ze dat zegt zeg…

Gaat iedereen hier altijd naar de huisarts met een ontstoken oog? :open_mouth:
Ik heb er op het moment ook last van, maar ik ga er altijd vanuit dat het gewoon weer over gaat en dat m’n lichaam dat wel regelt.

^Nou, als het gewoon een beetje rood is niet, maar als het er zo uit ziet…

Nou ja, ik zie nog steeds en volgens mij heb ik ook geen inwendige infecties e.d., dus het zal wel goed gaan :slightly_smiling_face:

Ontstoken is vaak een infectie, en als het niet weggaat kan je zelfs blind worden. Dus als het zo erg is als de foto, zou ik wel direct gaan ja.