What to do? Buitenvrouw of niet..

Hey girls,

Ik zit een beetje met een dilemma en weet niet zo goed met wie ik er over moet praten, omdat ik al weet hoe mijn vriendinnen gaan reageren. Ik heb een leuke jongen leren kennen en ik merk dat er al best veel kriebeltjes zijn. We zijn erg open naar elkaar en kunnen echt over alles met elkaar praten.

Nou heeft hij toegegeven dat hij ook gek op mij is, maar nu komt mijn probleem… We hebben het gehad over een relatie tussen ons, maar hij zou graag nog een ander erbij willen… Een buitenvrouw om het zo te zeggen. Wie dat is, hoe wat en waar is nog niet bekend, maar het zou dus puur voor seks variatie zijn. Ik zou dan zijn nummer één zijn, en zij uiteraard nummer twee. Zij zou weten ik ervan af weet, dat het puur voor seks is en niet meer dan dat…
Hij zou dus een buitenvrouw willen, met mijn toestemming. Hij is in het verleden vreemdgegaan toen hij met zijn ex was, maar hij wilt niet tegen me liegen,dus vandaar dat hij het serieus met me wil bespreken.

Ik sta er eerlijk gezegd best open voor, maar ik weet niet of ik het kan. Ik ben niet jaloers, maar weten dat je man ook met een andere chick neukt… Verder ben ik dan wel weer iemand die lust en liefde als twee losse dingen kan zien, dus daarom dat ik me ergens ook wel kan vinden in wat hij zoekt.

Mijn ex is bij mij vreemdgegaan en ik wil echt niet die pijn nog een keer voelen. Maar als ik weet dat er één iemand is waar hij af en toe naar toe gaat, dan kan ik die pijn sowieso niet voelen als hij gewoon eerlijk met me is en zegt hoe het zit of wat ie doet…

Verder kwam dan nog een van mijn struggles: Hij wilt niet dat ik een buitenman neem, omdat hij toegeeft dat hij strontjaloers is en mij niet wilt delen. De enige waarmee hij me wel wilt delen is z’n neef, waar we ook al een keer een trio mee gedaan hebben. Ze zijn close en weten dat er totaal geen ruzies of problemen mee komen, dus dat zit kennelijk wel cool. Toch zit het me dan wel dwars dat hij wel met een chick naar zijn keuze mag gaan, terwijl de enige extra guy waar ik iets mee mag doen z’n neef zou zijn…

Ik ben wel echt verliefd aan het raken op hem en alles voelt zo fijn en natuurlijk bij hem. Zelfs praten over dit allemaal gaat heel makkelijk en het wordt ook totaal niet ongemakkelijk. Vandaar dat ik het serieus aan het overwegen ben…
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen?

Hij is in ieder geval wel eerlijk. Ik zou er alleen wel héél goed over nadenken. Niet dat je straks dolverliefd op hem bent, en het je uiteindelijk sloopt dat 'ie zo af en toe ook nog naar een ander gaat.

Wat ik wel helemaal belachelijk vind is dat hij wel van jou verwacht dat jij het oké vindt dat hij met een andere vrouw seks heeft, maar dat het andersom van hem niet mag dat jij iets met een andere man doet. Lekker makkelijk ja. :cold_sweat: Klinkt wel wat egoistisch. Dus denk alsjeblieft goed na, en kies voor jezelf, want voor zover ik hieruit kan opmaken kiest hij ook behoorlijk voor zichzelf.

Ik zou het zelf niet willen of kunnen. Als ik in een relatie zit met iemand verwacht ik van hem dat hij trouw is aan mij net zoals dat ik trouw ben aan hem. Neem alleen mij of iedereen.

Ik vind het ook echt heel chill dat hij er eerlijk over is. Geeft me ergens ook iets van rust. Hij heeft me ook gezegd dat mocht het niet voor mij werken en ik het echt niet wil, dat ik het gewoon moet aangeven. Eigenlijk heb ik niet eens echt een probleem met het feit dat hij seks heeft met iemand anders, maar ik ben wel bang dat hij toch emotioneel een band met haar gaat opbouwen en gevoelens voor haar krijgt.

En inderdaad, hij kiest voor zichzelf wat dat betreft. Hier zit ik ook best wel mee, aangezien ik ook wel van rondscharrelen hou. Bindingsangst speelt ook een rol, dus dat ik me uberhaupt wel aan hem zou willen binden en daarvoor die vrijheid opgeven is al heel wat. Maar dat maakt het dus inderdaad best wel oneerlijk…

Nouja, hij is er in ieder geval eerlijk over dus dat is dan wel weer te waarderen. Ik zou zoiets zelf nooit kunnen, maar ik kan liefde en seks niet los van elkaar zien.

Wat mij persoonlijk een beetje dwars zit aan je verhaal, is dat hij dan schijnbaar met elk meisje mag en jij alleen met zijn neef… Dat vind ik dan weer niet oke.

Wauw, ik zou dit dus echt niet kunnen… Zou hier ook niet voor openstaan trouwens.

Ik zou inderdaad heel goed nadenken wat je hiermee wilt en blijf hierover ook vooral praten met hem. Bespreek je gevoelens en angsten. En stel dat jij zegt dat je zo’n buitenvrouw niet wilt? Kan hij daarmee leven of is het dan over?

Persoonlijk vind ik het wel oneerlijk van hem dat hij aangeeft dat jij geen buitenman mag. Gelijke monniken, gelijke kappen zou ik zeggen. Dus als hij van jou verwacht dat jij akkoord gaat met zo’n buitenvrouw, vind ik dat hij dat andersom ook moet accepteren.

Dit ja. Als jij je er helemaal goed bij voelt en dit werkt voor jullie, dan is dat prima, maar dan moet het wel van beide kanten gelijk zijn. Als hij mag, dan jij ook. En anders moet jij meebepalen wie deze ‘buitenvrouw’ voor hem wordt, lijkt me? Als jij alleen z’n neef mag, dan mag hij alleen iemand die jij vertrouwt?
Vind ook niet dat hij daar echt tegenin kan gaan, dat moet hij zelf toch ook wel begrijpen? Als hij dit zo graag wil, dan moet hij zich ook maar over z’n eigen jaloezie heenzetten. En als hij dat niet kan, dan moet hij misschien ook begrijpen dat 't voor jou ook niet de beste situatie is zo.

Hoe dan ook, wees heel eerlijk naar jezelf er over. Als je ook maar een klein beetje twijfelt, kan je er naar mijn mening beter niet voor gaan. Waarschijnlijk gaat 't vroeg of laat dan toch wel pijn doen. Als je verliefd bent, wil je graag alles doen om bij diegene te blijven. Maar op het moment dat jij dit niet kan, dan vind ik dat hij zijn plannen voor jou best op mag geven. Iedere relatie gaat samen met compromissen en ik denk dat je op een gegeven moment altijd wel bepaalde dingen moet opgeven voor je partner, omdat je besluit samen te zijn en de ander niet wil kwetsen.

Niet om je verder te ontmoedigen ofzo! Als je er echt achter staat, go for it zou ik zeggen.

ik dacht dat het over in het bos wonen ging ofzo :’)

ik vind het wel een naaibal met z’n ik mag iedere chick van de wereld en jij alleen mijn neef omdat ik zo eigenaardig ben dat ik iemand anders nodig heb en van jou verwacht dat je dat allemaal oke vind en ik ben een arrogante klootzak dus ik bepaal wie jij ernaast mag hebben en dat is alleenmijn neef.
Ik vraag me echt af wat voor type die jongen is.

Uh, ik vind het pretty disturbing dat je vriend trio’s heeft met z’n neef? Ze zijn familie, gadver?

Dit. Gadverdamme en dat jij eraan meewerkt vind ik ook best apart. x)

Het ding is dus dat hij niet iedere chick van de wereld mag. Het zou iemand zijn waarvan ik zeg okay that’s cool. En het blijft dan ook bij één en niet meer. Het is ook niet dat hij verwacht dat ik het allemaal oke vindt, maar is wel zo eerlijk om het met me te bespreken om te kijken of ik ervoor open sta.

Vraag me af welke chick de buitenvrouw zou willen zijn tbh :’)

Oke het is eerlijk dat hij er gewoon open over met je praat om te zien wat hij ervan vindt. Maar ik vind het dan wel raar dat hij zelf mag kiezen met wie en jij eigenlijk iemand wordt opgedrongen waarvan je misschien zelf niet wilt dat hij jouw ‘speelmaatje’ is, omdat hij wel jaloers is. Dat klopt toch niet met elkaar? Waarom kan hij dan ook niet trouw zijn aan jou als hij weet hoe vervelend het is als je geliefde met iemand anders dingen doet.

Ik weet het niet. Ik vertrouw dit niet. Verder snap ik ook mensen niet die dit doen en er oke mee zijn, omdat ik dan vind dat je niet echt van elkaar houdt, maar daar denken anderen ook weer anders over.

Tja, t is de enige die hij blindelings vertrouwd, no matter what. En ze doen niks bij elkaar, just to please the woman. Ik heb er niet zoveel problemen mee moet ik zeggen…

Het idee van iemand anders erbij hebben voor puur seks snap ik nog wel ergens. Maar dat hij dat wel mag en jij liever niet want hij is jaloers, dat is niet oké. Dat is controlerend gedrag wat later in de relatie misschien wel problemen op kan leveren. Dan gaat hij wekelijks met zijn vrienden naar een bar, maar mag jij niet stappen met je vriendinnen want wat nou als er jongens zijn?:face_with_raised_eyebrow: Dat soort dingen. Is nu misschien nog wel “prima” (al vind ik het nu al niet meer prima), maar dat is iets wat later nog wel veel erger kan worden. Snap je?

Ja klopt, hier zit ik dus ook wel echt mee…

Ik weet het niet. Ik vertrouw dit niet. Verder snap ik ook mensen niet die dit doen en er oke mee zijn, omdat ik dan vind dat je niet echt van elkaar houdt, maar daar denken anderen ook weer anders over.

Ik begrijp je, maar ik kan liefde en lust dus als twee dingen zien. Dat ie af en toe buiten de pot piest hoeft niet te betekenen dat hij niet van me houdt.

Zo ver gaat het sowieso niet komen. Ten eerste ben ik degene die sowieso meer uitgaat dan hij. En ik zou het sowieso niet toestaan als hij me zou verbieden om te stappen. Heb mijn eigen leven en hij moet me wat dat betreft gewoon vertrouwen. Hij wil dan alleen niet dat ik een of andere kerel mee naar huis neem. En dat zou ik andersom ook echt niet chill vinden. Zoals ik hierboven al aangaf zou het een vast iemand zijn, just to have sex with. Gewoon een bootycall om het zomaar te zeggen.

ik krijg er een beetje zo’n soort loverboy idee van ofz. alsof dit een beginfase is.

Ik noemde maar een voorbeeld, het gaat er meer om dat als hij nu al zulk gedrag vertoont, dat veel erger kan worden later in de relatie. Je denkt nooit dat het al gebeuren, en je merkt het ook nooit tot je er te diep in zit, maar dat gebeurt heel vaak. Weet even niet hoe ze dat in het NL noemen, maar in het Engels noemen ze dat red flags in een relatie.