Weten jullie hier raad mee?

Hoi meiden,

Ik zit met de volgende situatie en ik hoop dat jullie misschien raad voor mij hebben. De situatie is als volgt:

Ik had een jaar met mijn vriend en 2 maanden met mijn vriend toen hij het uit maakte (dit is nu een maand geleden). De reden die hij me gaf was dat hij wat tijd nodig had om na te denken en dat hij niet zo lekker in zijn vel zat. We hadden een super leuke relatie, nooit ruzie en we konden het erg goed vinden met elkaars familie en vrienden enzo. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij wat tijd alleen moet doorbrengen om erachter te komen wat hij wilt. Het begon allemaal een beetje toen hij in september een vaste baan kreeg. Het is een vrij serieuze baan en hij is pas net 21 geworden. Ik ben ook 21 en moet nog een jaar studeren. Ik denk dat hij het heel lastig vind om zo’n serieuze baan te hebben terwijl zijn vrienden om hem heen nog echt student zijn.

Ik ben echt verschrikkelijk verdrietig en hij zegt dat het niet aan mij ligt en dat we allebei even andere dingen moeten doen en dat ik niet op hem moet zitten wachten. Nu is hij geen jongen die over een week weer een andere vriendin heeft of iets dergelijks. Ik heb geprobeerd ook met hem te praten over de situatie maar hij laat vrij weinig los. Ik heb wel een aantal keer per week oppervlakkig contact over hoe het gaat enzo. Hij zegt dat ik niet op hem moet wachten en dat hij nu vrienden wilt zijn, maar toch geeft hij soms signalen dat hij wel graag contact heeft. In december hebben we een weekend weg met zijn vriendengroep waar ik het erg goed mee kan vinden. Aankomende zondag hebben we een bespreking met hoe en wat, maar ik twijfel heel erg of ik wel mee moet gaan. Zij vinden allemaal, inclusief mijn ex dus, dat ik mee moet gaan omdat ze dat super gezellig vinden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil zo graag dat het goed komt tussen ons en hij zegt ook dat hij nog van me houdt maar dat hij het nu even allemaal niet weet. Ik probeer ook goed afstand te houden om hem zoveel mogelijk na te kunnen laten denken. Heeft iemand tips om deze situatie aan te pakken of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik ben een beetje ten einde raad …

Als ik in jouw schoenen stond: Ik zou 't weekendje weg laten schieten.
Verbreek even alle contact en geef hem de tijd en ruimte om na te denken. Zet dan ook zelf een aantal zaken op een rij: Hoe komt het dat hij de relatie heeft verbroken?

Ik snap dat hij de enige is die deze vraag kan beantwoorden. Maar misschien kom je tot nieuwe inzichten door er zelf eens goed over na te denken. Het is in elk geval duidelijk dat zijn nieuwe baan hem aan het denken heeft gezet. Wat voor werk doet hij?

Ik denk dat je er nu al goed aan doet om hem de ruimte te geven. Vooral de tijd geven dan zal hij vanzelf aangeven wat hij wil. En weekend weg is echt 50/50, wacht het nog even af. Als hij nog niet weet wat hij duidelijk wil, dan niet doen. Maar weet hij het wel dan gewoon plezir hebben en gaan. :wink:

Bedankt voor jullie reacties.

@DPure-Vision: Hij werkt binnendienst bij een groot dental depot. Hij adviseert tandartspraktijken over nieuwe spullen en apparatuur en dergelijke.

Misschien iemand anders nog tips voor mij?

Ik zou hem inderdaad even tijd en ruimte geven en het contact van zijn kant laten komen. Ik heb een tijdje terug in een soort gelijke situatie gezeten dus je mag mij ook noten als je wilt!

Ik vind het een verwarrende situatie… hij zet je even ‘op pauze’ omdat hij zich wil focussen op z’n werk en zo, maar tegelijkertijd houdt hij wel van je en weet hij het allemaal niet.

Ik zeg heel eerlijk dat ik niet op hem zou zitten wachten totdat hij wel weet wat 'ie wil.