Werkweek!

Heej Allemaal ik hoop echt zo dat jullie me kunnen helpen
Ik ga na de zomervakantie naar 4 havo en dan gaan we gelijk op werkweek! Dat is allemaal heel leuk enzo maar nou komt het volgende. De werkweek is georganiseerd om elkaar te leren kennen. We gaan die week in een jeugdherberg slapen in kamers van vier personen. Natuurlijk girlz by girlz and boyz by boyz. De eerste slaapkamer indeling kom ik dus te liggen bij meisjes die waarscheinlijk volgend jaar wel eens bij in de klas kom. Alleen zoals mijn leraar nederlands zei: Het is jullie kamp! Dus als we het bij elkaar niet gezellig vinden. Dan mogen we ruilen nou en daar kijk ik dus zo tegen op. Want ik zie het al zo weer voor me de meisjes waar ik dan wel een goed gevoel over heb dat ze me aardig vinden willen dan bij hun vriendinnen op hun de kamer liggen en dan mag er dus geruild worden en dan weet ik het dus al wel dan kom ik dus bij van die suffe onspontane meisjes op hun kamer die het allemaal wel goed vinden dat er geruild word. En dat wil ik dus voorkomen voor volgend jaar want kijk ik heb nooit het gevoel dat ik echte vriendinnen heb op school het is altijd zo dat ze me wel aardig vinden en verder niet of het is een meisje dat iedereen aardig vind en ik sta in de pauze wel bij een groepjes meisjes maar dat is eigenlijk een groep vriendinnen van een meisje uit mijn klas. En tussen mij en dat groepje klikt het niet zo zegmaar. En ik zou volgend jaar nou eindelijk wel eens echte vriendinnen willen hebben. Die werkweek is daar dus een hele goeie stap voor. Volgend jaar kom ik dus in een andere opstelling klas te zitten met mensen die ik wel ken van gezicht en naam maar verder niet. En mensen die bij mij in de klas hebben gezeten maar ik niet mee om ben gegaan. Maar nou komt dus mijn probleem weer stel dat een paar mensen me wel aardig lijken ik weet dan echt niet hoe je ze moet benaderen ik ben dan altijd echt heel verlegen. Ook als ik bijvoorbeeld een groepje mensen ergens over iets hoor praten waar ik veel van af weet of iets grappig over weet of net iets over mee gemaakt heb en ect. durf ik daar nooit over te beginnen dan ben ik altijd bang dat ze me raar aan gaan kijken. Tot nu toe ben ik nooit echt onbekend geweest ofzo ik ben altijd een meisje waar aan gevraagd word: weet je in welk lokaal we les hebben? Heb je die en die gezien? Hebben we morgen nog proefwerken? weetjewel zulk soort vragen. Ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat mensen me lelijk vonden ik ben ook wel eens gepest door mijn donkere huid ik had toen ook wel een het gevoel dat mensen niet met me om wouden gaan omdat ik gekleurd ben. Maar toen vroeg ik me af wie zijn er dan wel polulair en toen zag ik dat daar ook wel een gekleurd meisje tussen zat. Dus na dit associaal lange intro verhaal zijn mijn vragen aan jullie: Hoe kan ik een beetje goed in de groep vallen in de werkweek en zorgen dat de meiden mij aardig vinden waarmee ik slaap of iniedergeval dat als ze ruilen dat ik andere meisjes heb waar ik mee om kan gaan. En hoe kan ik zorgen dat ik als ik vrienden heb gemaakt in de werkweek dat ze mij leuk en aardig blijven vinden. heel erg bedankt al vast.

XxX Maureen

Ik denk dat het ten eerste wel los gaat lopen als die meisjes net zo spontaan zijn als je omschrijft.
ten tweede, stel jezelf sociaal op duw jezelf niet weg in een hoekje zeg het ook als je bij de "leuke meiden"op dekamer wil maar ga er niet op doordrammen.(maakt niet zo’n goede indruk)
als je je gewoon gedraagt zoals je bent en probeerd met een paar meiden een gezellig praatje te maken zul je zien hoe gezellig dat is en hoe gemakkelijk dat gaat.
Alleen de mensen die je nemen zoals je bent(dus ook dat verlegene enz.) zullen je echte vriendinnen worden!
heeel veel succes en veeel plezier op werkweek!
liefs/