Werktijden vroeg en kort

Hey, ik werk nu een maand bij de lidl maar word steeds ingepland om 6 uur sochtends. Een keer vroeg opstaan vind ik ook niet erg, het is moeilijk maar kan er mee door. Maar vanaf nu word ik ook steeds ingepland van 6 tot 8 uur sochtends in de vakantie. Dus dat is voor ongv. 10 euro je bed uitkomen en om kwart over 8 ben je weer thuis. Ik vind dit dus wel heel kort en anderen werken dan ook tot bijv 3 uur smiddags. Maar ik weet dus niet of ik dit moet gaan melden bij de manager aangezien ik hier nog maar een maand werk en anders lijk ik miss wel lui enz. Zouden jullie dit aangeven of gewoon deze tijden houden?

Je kunt het best aangeven aan de manager! Dat je liever langere shifts werkt of iets later zou starten. Een goede mix van afwisseling :slight_smile:

1 like

Sowieso aangeven, anders blijven je ze zo inplannen, omdat ze anders denken dat jij het niet erg vindt. En vragen om langere shifts, lijkt mij geen teken van lui. En ook al werk je er nog maar een maand, dat maakt echt niet uit, je komt voor jezelf op dan

1 like

Vroeg opstaan maakt in principe niet veel uit, maar als je dan ook maar 2 uurtjes mag werken is de moeite niet. Maar het maakt niet uit hoelang je er werkt, je mag altijd iets vragen natuurlijk! Je hoeft ook niet meteen boos te worden toch? Je vraagt gewoon, hee, is het mogelijk dat ik wat meer uren achter elkaar werk, want ik vind het jammer dat ik maar 2 uur mag werken, dan ben ik net lekker bezig en dan moet ik alweer stoppen (dan laat je juist zien dat je gemotiveerd bent). Je baas zal echt niet meteen allerlei veroordelingen over je hebben. En die snapt ook wel dat 6 uur heel vroeg is. Als je er niks van zegt, verandert er sws niets :wink:

1 like

dankjulliewel! Ik zal het vragen bij het volgende gesprek en dat een paar keer vroeg beginnen en kort wel oke is, maar liever niet. Het ding is alleen in een winkel, voor opening zijn er meer mensen nodig dan wanneer de winkel werkelijk open is. Dus moeten er altijd een paar mensen naar huis wanneer het vullen klaar is. Maar ja, dat hoort er dan maar bij.