werkt het sonja bakker dieet echt?

Heee iedereen? Ik had ff een vraag: Ik wil het sonja bakker dieet gaan volgen maar ik vroeg me af of hetw ele cht werkt, iemand ervaring? xxx :grinning:

ik heb gehoord van wel

ja, maar als je daarna weer normaal gaat eten (wel gezond dus) kom je gelijk weer aan… ik heb ooit eens berekend hoeveel kcalorieen zij per dag voorschrijft en het komt zelden boven de 1000 uit (iig in het boek “bereik je ideale gewicht”)
Als je echt graag een voorgeschreven dieet wilt volgen, kan je wel naar de dietiste gaan?

Ja, maar zoals lala_lovely zegt, kom je daarna net zo hard weer aan, en dat schommelen van je gewicht is erg ongezond.
Als je echt overgewicht hebt (wat is je bmi dan?) kun je beter naar een dietiste gaan.

dan moet dat ervaren
en mee bezig zijn dan weet je pas of het werkt

Als je voor de rest van je leven gaat Sonja Bakkeren wel. Als je ermee stopt kom je net zo hard weer aan, waardeloos.

ja als je het volgt en het ook blijft volgen wel ja

wie gaat er nou zijn hele leven Sonja Bakkeren inderdaad.

Bij mij hielp het echt heel goed hoor. Ben ook geen kilo meer aangekomen toen ik ermee stopte of wat slechter ging eten! Ben er 15 kilo mee afgevallen, en daar ben ik heel tevreden over dankzij het dieet!

sonja bakker is heeeeeeel slecht voor je. je krijgt veel te weinig voedsel binnen. als je wil afvallen: gezond eten, en voldoende bewegen. de kilo’s zullen er niet vanaf vliegen, maar het is wel veel beter om zo af te vallen, en de kilo’s die je bent afgevallen komen er niet zo snel meer aan (wat bij sonja bakker wel het geval is) :slightly_smiling_face:

Mijn moeder heeft ge-sonja-bakkerd. Ze zei dat het heel goed vol te houden is etc. Je eet voldoende en daarna kwam ze niet aan.

Waar je rekening moet houden is dat sonja bakker alleen naar calorieën kijkt. In haar dieeten krijg je zelfs te weinig energie binnen, dus je krijgt een jojo-effect.

Ik heb een boek van haar, maar gelukkig ben ik er nog nooit aan begonnen. Het is gewoon echt onzin; ze raadt bijvoorbeeld mensen aan om special k te eten, wat eigenlijk vooral gebakken lucht met suiker is, terwijl je veel beter brood kunt eten omdat dit een vol gevoel geeft en je darmen stimuleert (crackers en ontbijtgranen etc zorgen juist ervoor dat je verstopt raakt).
Ook zie ik rare dingen terug zoals dat er niet op alle dagen 2 stuks fruit op het menu staan, of dat zo’n beetje iedere dag uit aardappelen als avondeten bestaat.

Dus nee, het is niet verstandig, als je hieraan begint kom je binnen de korste keren aan en je krijgt tekorten aan voedingsstoffen.

Je kunt veel beter naar een dieetist gaan als je wil afvallen, want die kijkt naar meer dan calorieën. Sonja Bakker is een voedingsconsulente, dus eigenlijk wil dat zeggen dat ze alleen verstand heeft van caloriën tellen maar geen andere zaken die van belang zijn met afvallen, zoals een stukje psychologie etc. Ik zou echt uitkijken met voedingsconsulentes want het probleem is dat iedereen in NL zich een voedinsconsulent mag noemen. Ik ken namelijk iemand die afvalcursussen geeft zonder dat ze daar gekwalificeerd voor is, en er is serieus niemand die controleert of zij wel erkend is, en zij mag zichzelf ook gewoon een voedingsconsulente noemen.

zal er niet aan beginnen. Het best kun je als je echt overgewicht hebt naar de diëtist gaan.
Die kijkt wat jij nodig hebt om wél genoeg binnen te krijgen maar wel af te vallen.
Als je dan op je doelgewicht bent, zal zij ook langzaam weer opbouwen met eten.
Echt aan jou aangepast dus.
Sonja bakker doet dat niet, zie reactie van NonoChan.
Verder voldoende bewegen natuurlijk. =D
succes!!

Ik heb ooit gehoord dat er bepaalde stoffen niet inzaten die je echt nodig had ofzo…

@hierboven: je bent ook wel achterlijk als je denkt dat je op gwicht blijft en weer in je gewne patroon gaat als je klaar bent met afvallen.
Mijn tante heeft 't gedaan en heeft netjes opgebouwd en het heeft haar wel geholpen ja. Je moet er alleen wel érg veel voor kopen, en die dingn eetje dan maar een x per week, zo raar.

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk van niet, want je eet echt heel erg weinig met haar dieet. Gisteren wasd dat programma van haar op tv, en toen mocht zo’n man als ontbijt 1 beschuit en als lunch 2 crackers, dat kan echt nooit! En al hou je het vol, als je na dat dieet weer wat meer gaat eten, een normale hoeveelheid, kom je gelijk weer aan. Dus ik zou het niet doen.

een paar maanden geleden deed ik sonja bakker, ben er wel een paar kilo mee afgevallen al deed ik het niet eens zo heel steng. ik pakte af en toe ook eens een stukje chocola enzo. dusja vind het opzich wel werken maar ik maak liever mijn eigen planning om af te vallen.

Ik heb nog nooit aan een sonja bakker dieet gedaan.

Maar als ik dat programma van haar zie op tv, dan ben ik daar ook blij mee!
Ik vindt dat ze veeeel te veel naar calorien kijkt enzo en niet naar de échte voedingsstoffen !

Wil je afvallen? dan kan ik je het boek: een leven lang fit echt heel erg aanraden, ik houd mij daar nu aan en ik zweer dat het je leven veranderd.

Nee, sonja bakker is een crash dieet. Als je ermee bezig bent werkt het, maar als het dieet klaar is en je eet ietsje meer kom je het net zo hard weer aan. En je mag daar maar zo weinig van dat als je een actieve leefstijl hebt, je er nieteens op kan teren.

Dankjewel iedereen :grinning: Ik heb geen oevrgewicht ofzo maar ik wil me egwoon wat mooier en fijner voelen. Ik heb nu een boek gekocht: lekker eten & gezond afvallen. Dat boek gaat niet alleen over afvallen, maar ook over gezonder eten. Er staat ook in dat je ongeveer per maand 2 kilo afvalt. Dat is niet veel, maar het komt ook niet meer terug (tenzij je weer in je oude, slechte eetpatroon valt) Ik hoop dat dit gaat werken, er staan hele lekkere recepten in!