Werkt dit dieet?

hallo allemaal :slightly_smiling_face:
ik las laatst ergens iets over het mentale dieetplan
en dat gaat als volgt : per dag moet je juist meer dan 3 keer eten
maar dan niet 10 reepjes chocola ofzo maar een broodje gezond als ontbijt een cracker als tussendoortje en vervolgens rijst met kalkoen of ofzo iets als diner en je mag yoghurt als avond snack
ze zeggen dat je lichaam niet gewend is aan al dat eten dat je lichaam vanzelf veel vet gaat verbranden en je in 11 dagen al veel verschil ziet! ik wil er heeel graag aan beginnen alleen ik kan maar niet stoppen met tussendoortjes als chips chocola etc maar na het eten van dat neem ik wel 2\3 appelazijn pilletje , schijnt ook een goede vetverbrander te zijn (ik begin er pas net mee) Ze zeiden ook dat als je minder calorieen eet per dag je eerst 1\2 kilootjes kwijt gaat raken maar daarna sta je stil want dan is je lichaam er gewend aan geraakt en als je ermee stopt dat je ze al weer meteen terugkrijgt en ik herken dat echt heel erg bij mezelf , zou het mentale dieetplan kunnen kloppen?

Ik denk dat het dan alleen zou werken omdat je eten eet wat in verhouding vrij weinig energie bevat. Dus dan is het alsnog door de negatieve energiebalans. Verder is het wel goed om meerdere eetmomenten op een dag te hebben, als je maar gezonde dingen pakt, en je mag heus wel een keer iets ongezond eten, als je het maar met mate doet.

Als je echt gezond en goed wilt afvallen zit er niks anders op dan gezond eten + bewegen.

Ik denk het wel, en dan vooral in combinatie met sporten. Ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik absoluut niet mag afvallen maar heb er wel positieve dingen over gehoord

Ik denk niet dat je opeens veel meer vet gaat verbranden. Ik denk eerder dat je verbranding de hele tijd aan de gang is.

Meer dan 3x eten is sowieso minimaal.
Dus dat zou ik sowieso wel doen.
Goed ontbijt, goede lunch, goede avondmaaltijd. En tussen ontbijt en lunch een tussendoortje, tussen lunch en avondmaal een tussendoortje en 's avonds een toetje en avondtussendoortje.
Dat sowieso, of je nu wilt afvallen, stabiel wilt blijven of wilt aankomen.
Zo houd je je stofwisseling op gang.
WAT je eet, dat hang wel af van de bovenstaande situaties.
Maar gezond eten is nooit verkeerd, in alle 3 de situaties niet en is zeker verstandig als je dus wilt afvallen.
Dus ik noem dat geen dieet, want dat lijkt me niet meer dan normaal.
Of ik lees iets over het hoofd??

Kijk overigens wel uit met pilletjes.