Werkstuk Ge!!!!

Heay,
Ik maak met 3 andere personen een werkstuk Geschiedenis over De romeinen… Mijn deelonderwerp ist:

Hou zorgden de Romeinen ervoor dat de landen bleven meewerken…
Nou ik heb daar nou niet egt veel op te zeggen -.-
Dus als iemand iets weet ofsow… tell me!

xx.

google.nl

naah 3 uur zoeken kan ik nix over míjn deelonderwerp vinden =__=

google anders eens op
Romeinen - machtshandhaving
Romeinen - imperialisme
Romeinen - dwongen
Romeinse overheersing

En anders de bibliotheek.

Volgens mij klopt de deelvraag niet. Wij hebben net een hoofdstuk over de romeinen gehad… En het waren geen ‘‘landen’’ waar de romeinen over heersden, maar het was allemaal één groot rijk dat vanuit de hoofdstad Rome werd bestuurd, dus ik zou de deelvraag veranderen als ik jou/jullie was.
Verder weer ik het eigenlijk niet :blush: De romeinen onderdrukten de overheersde volken niet heel erg. Als ze eenmaal een nieuw gebied hadden veroverd, mochten de inwoners van dat gebied hun eigen cultuur etc. grotendeels behouden, de romeinen namen er zelfs dingen van over. Dus er was niet bepaald een gruwelijke haat voor de romeinen van de veroverde volken.
En door de infrastructuur die de Romeinen hadden gebouwd/ontwikkeld was beter communicatie mogelijk door het hele rijk, wat ook meehielp aan de organisatie binnen het rijk.

Volgens mij hoor! Ik weet niet zeker of het klopt, en het is ook niet echt veel info ofzo, dus misschien heb je hier wel helemaal niks aan…